Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:20:22 GMT

برای کاهش هزینه ها از فعالیت های دانش محور بهره گیری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۰۱۸

برای کاهش هزینه ها از فعالیت های دانش محور بهره گیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مسئولان شرکت عمران آب و خدمات گزارش عملکرد ۶۰روزه شرکت عمران آب و خدمات در حوزه های مختلف تشریح شد.

مهدی کشاورز در این دیدار ضمن تقدیرازدست اندرکاران شرکت برای ایفای نقش خود در خدمت رسانی به گردشگران نوروزی گفت: تلاش شبانه روزی تمامی شما را شاهد بودم که با کمک دیگر معاونت ها در این امر موفق بودید و با توجه به ورود ۲۰۶ هزار مسافر، رقمی سه برابر ظرفیت و بیش از گنجایش جزیره، به گونه ای عمل کردید که به لطف خدا با کمترین کاستی ها از آن گذر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کشاور در ادامه این مطلب افزود: آسیب شناسی از امور انجام شده نوروزی و عملکرد حوزه های مختلف را در دستور کار داشته باشید تا برای جشنواره تابستانه، رویداد جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و نوروز سال بعد، نواقص، اشتباهات، خسران و نارضایتی ها را رفع کنیم.

وی خواستار جمع بندی دقیق عملکرد ستاد نوروزی شد و اظهار داشت: کوچکترین موضوع را بدون پاسخ و راه حل باقی نگذارید چراکه مجموعه این اشکالات ریز، اتفاقی ناخوشایند را رقم می زند و ممکن است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: برای ارائه گزارش ها پس نگر بودن کافی نیست و گزارش آینده نگر نیز باید از اقدامات اساسی ما در تعیین اهداف باشد. به همین منظور همیشه ارائه و جمع بندی آمار و ارقام گزارش ها را نسبت به سال قبل و حد استاندارد آن در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: رسیدن به حد استاندارد تکلیفی است که بر عهده ما می باشد که پس از بررسی ابعاد و شرایط موضوعی، موقعیت محدودیت ها و مفروضات، برنامه ریزی انجام خواهد شد و بر اساس آن میزان عقب بودن از برنامه بررسی می شود و باید خود را نسبت به حدود تعیین شده به روز کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر آسیب شناسی مستمر دلایل عدم دستیابی به اهداف گفت: هیچگاه به احساس رضایت لحظه ای از دستیابی به حد مطلوب راضی نباشیم و در عوض به مطالعه و تحقیق در خصوص آسیب ها و چرایی عدم دستیابی به موضوعات مد نظر بپردازیم. بر این اساس ما باید در تمامی موارد و موضوعات جزیره از جمله درجه بندی سطوح آسفالت، متراژ جداول، تعداد درخت ها، فضای سبز و الویت های آن اشراف کامل داشته باشیم و بر اساس آن برنامه ریزی و ارزیابی کنیم.

کشاورز در ادامه افزود: پس از ارزیابی صحیح با نگاه علمی، با وام گرفتن از هرم دانش بر اساس داده ها، اطلاعات، دانش و خرد و اطلاع کامل از محیط پیرامونی و حوزه وظیفه خود تصمصم سازی کنیم.

وی با بیان اینکه وسع کاری همکاران شرکت عمران و آب و خدمات بیش از این فعالیت های روزمره است گفت: در قرآن آمده شما به چیزی بیش از وسع خود تکلیف نشده اید به این معنا که ما باید تکلیف مدار باشیم، حد خود را بسنجیم وسع انجام کار را در نظر بگیریم، که به طور قطع وسع همکاران ما در انجام امور بیش از این می باشد.

مهدی کشاورز با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری "مدظله العالی" بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال به مواردی از جمله تولید، دانش بنیان و اشتغال اشاره داشته اند که این واژه ها بی شک رابطه مفهومی دارند و ما باید در تمامی مباحث، حوزه دانش بنیان را مد نظر قرار دهیم و برای مثال در خصوص آسفالت و بتن های مورد استفاده تدابیری در نظر بگیریم تا با تفکر موجب افزایش کیفیت شویم.

وی در تکمیل این مطلب خواستار بهره گیری از شرکت های دانش بنیان واقعی شد و اظهار داشت: افزایش درآمد و کاهش هزینه ها باید از برنامه های اصلی ما باشد که این امر با نگاه علمی و استفاده از روش های دانش بنیان امکان پذیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به برپایی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: برگزاری چند جشنواره برای انجام آزمون و خطا تا ۲۰۲۲ قطر می تواند ما را در برپایی هرچه موفق تر این رویداد یاری کند و به همین دلیل تمامی دست اندرکاران جزیره باید در این امرحضور فعال داشته باشند.

کشاورز همچنین در ادامه این نشست مطرح کرد: همه مشکلات و موضوعات زیرساختی باید در جلسات متعدد با مسئولان هر حوزه بررسی و تا وصول و حصول نتیجه پیگیری های لازم انجام شود، برای هر موضوع زیرساختی نیز یک مدیر پروژه اجرایی داشته باشید تا گزارش های مربوطه را به لحظه و دقیق ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر روش های جدید اجرا به سخنی از حضرت علی (ع) استناد کرد و بیان داشت:

برای رسیدن به موفقیت در هر کاری برداشتن سه گام الزامی است، گام نخست استفاده از دانش تجارب مثبت و منفی ، گام دوم به کارگیری ادب و آداب قوانین و شیوه نامه ها و گام سوم بهره گیری از تفکر، ایده و خلاقیت که کشورهای موفق به صورت مفهومی این سه گام را در امور خود مد نظر قرار داده اند.

وی استفاده از روش های جدید و خلاقانه و بهره گیری از از فرصت های طبیعی که در اختیار ساکنان کیش قراردارد را یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در ارتقا کیفیت خدمت رسانی برشمرد.

کشاورز راه اندازی بخش تحقیق و توسعه را از اساسی ترین نیازهای شرکت عمران، آب و خدمات با همکاری موسسه علوم و فنون عنوان کرد.

مهدی کشاورز در ادامه بر ساماندهی و بازبینی وضعیت فضای سبز جزیره برای رسیدن به ایده آل همچنین حد قابل قبول کمی و کیفی با استفاده از امکانات و منابع موجود تاکید داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حوزه ورزش را فرصتی طلایی برای جزیره دانست و گفت: پیرو جلسات پیشین ۲۹ سرفصل در حوزه ورزشی تعریف شده که در این باره باید به گونه ای کار کنیم که با طراحی یک برنامه عملیاتی و دقیق به درآمد زایی بالایی دست یابیم.

موضوعات و چالش های حوزه حمل و نقل نیز در این نشست مطرح و بررسی شد.

محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش نیز در این دیدار ضمن معرفی معاونان و مدیران زیر مجموعه خود بخشی از فعالیت های نوروزی شرکت را تشریح کرد و گفت: امسال پر تردد ترین سال در ورود گردشگر نسبت به ۱۰ سال گذشته را تجربه کردیم و نیروهای حراست شرکت با همکاری بی نظیر خود در ایجاد امنیت کمپ های نوروزی ما را یاری کردند.

نظر پور افزود: واحد حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات نیز در ایام نوروز همکاری ویژه ای با پلیس راهوار داشته و در بیشتر مواقع تعامل خوبی با این ارگان برقرار کرد.

وی با اشاره به ایام عید و ماه رمضان که موجب کاهش راندمان کاری می شود بیان داشت: با وجود این ایام طرح های عمرانی ما همچنان با سه شیفت کار فعالیت می کنند تا عقب افتادگی ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش تصریح کرد: برای سال آینده برنامه ریزی خاصی مد نظر داریم و ما از بخش GIS سازمان درخواست کردیم تا آمار و ارقام طول جداول، مساحت فضای سبز، آسفالت و پارک ها به تفکیک به مدیران و همکاران شرکت ارائه دهد تا قیاسی دقیق با استاندارد های بین المللی داشته باشیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است مهدی کشاورز به همراه جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان سازمان از بخش های مختلف شرکت عمران،آب و خدمات بازدید کرد.

کد خبر 5469883

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری منطقه آزاد کیش مهدی کشاورز جزیره کیش ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی ع روز ارتش ایلام ماه مبارك رمضان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شرکت عمران آب و خدمات مهدی کشاورز برنامه ریزی دانش بنیان بهره گیری بر اساس مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان به ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در عرصه‌های فرهنگی، داوطلبی، امدادی و سلامت پرداخت.

وی با بیان اینکه مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: هلال احمر یک نهاد مردم محور و البته داوطلب محور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و به همین سبب باید در تمام شئون به این مسئله توجه ویژه داشت که اساس کار در هلال احمر حضور و نقش مردم است.

پرهیز از نگاه تجاری به هلال احمر و سازمان‌های مرتبط آن، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود تاکید کرد که باید در اجرا و برنامه‌ریزی‌ها، صیانت از جایگاه و اعتبار مردمی در این مجموعه در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ارتباط میان خیرین با جمعیت هلال احمر در امر سلامت و فعالیت های امدادی نیز اشاره کرد و آن را نشانگر جایگاه ارزنده این نهاد در میان مردم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: خدمت به مردم بر اساس معارف دینی عبادت است.

وی با اشاره به خدمت‌محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر به دنبال این است که در پرتوی کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند، ارتقاء سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف مورد اشاره حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بود. نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان آیات و روایاتی به اهمیت خدمت بی‌منت دین مبین اسلام اشاره کرد و بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه تاکید کرد.

نقش جمعیت هلال احمر در ارائه داروهای تک نسخه‌ای، مرور عملکرد جمعیت در برخی از حوادث، تشریح اثر بخشی فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال احمر در جامعه همچون طرح سحر، اشاره به نقش طلاب در جمعیت هلال احمر و اهمیت آموزش فرهنگ مواجهه با مخاطرات از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را دو مصداق مهم فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید ساختن مردم نسبت به آینده کشور است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به نشست سالانه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سال گذشته با محوریت امیدآفرینی و مسئولیت پذیری نیز اشاره کرد و افزود: با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بار دیگر یادآور شد که هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است.

وی یکی از مهمترین‌ترین فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را نیز ارتقا و رشد فرهنگ دینی در این مجموعه برشمرد و افزود: با توجه به همین مهم در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقاء برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر را به اتحاد، همدلی و صمیمیت در سطوح مختلف توصیه کرد.

ایستادگی مردم فلسطین زمینه پیروزی آنان‌ در آینده نزدیک است

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان به ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این ایستادگی را عامل پیروزی آنان در آینده دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امروز جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

به گفته وی دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علاوه بر آمریکا،‌ در میان جوانان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است.

وی برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ها دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی را نمونه دیگری از ضدیت با آزادی بیان در آن کشورها برشمرد و تصریح کرد: افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به کودک‌کشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر در برابر دشمنان استقامت کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال، اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این استان پرداخت.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901546

دیگر خبرها

  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود