Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش با تقدیم ۴۸ هزار شهید، دِین خود را به انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران ادا کرده و به شایستگی بر شعار «ارتش فدای ملت» صحه گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛حضرت امام خمینی(ره) روز 29 فروردین ماه 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند، که در خصوص علت نامگذاری این روز باید گفت که در ادامه پیروزی انقلاب در بهمن 57، بحث انحلال یا بقای نهادها و دستگاه‌های باقی‌مانده از دوران رژیم منحوس پهلوی مطرح شد و یکی از این نهادها نیز ارتش ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش در مقابله با نا آرامی‌ها و تجزیه‌طلبان

هرچند در همان اوایل انقلاب برخی افراد و گروه‌ها با انگیزه‌های متفاوت ایده انحلال ارتش را مطرح می کردند، درحالی که این گروه‌ها بر این امر تاکید داشتند که باید ارتش جدیدی تشکیل شود که همزمان با مطرح شدن چنین ادعایی، یگان‌هایی از ارتش در "کردستان" و "ترکمن صحرا" مشغول مقابله با نا آرامی‌ها و تجزیه‌طلبان بودند که این مسئله به نوعی هم موجب نابسامانی در ارتش شده بود.

بنابراین درچنین شرایطی حضرت امام (ره) به منظور پایان بخشیدن به این توطئه ها مبنی بر انحلال ارتش، ۲۹ فروردین را روز ارتش می خوانند و در پیامی نیز می فرمایند:« روز ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند. ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. ... اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم».

با این تفاسیر، با شروع جنگ تحمیلی صدام با حمایت همه جانبه ایادی استکبار آغازگر یک تهاجم سراسری علیه ایران اسلامی شد و مرزهای هوایی و زمینی کشورمان را در 31شهریورماه 59 مورد تجاوز قرار داد، اما تصور صدام این بود که یک هفته ای جنگ را جمع می کند! درست مثل اینکه اشغال ایران و عوض کردن نام "خوزستان" به "عربستان" برای رژیم بعث عراق خیلی راحت جلوه کرده بود که چنین ادعایی را در سر می پروراندند درحالی که دشمن بعثی برای همین یک هفته ۲۰ ماه رجز خوانده بود، اما جنگ علیه ملت ایران ، هشت نیز سال به طول انجامید.

هویت بخشی حضرت امام(ره) به ارتش

هرچند رژیم بعث و نظام سلطه نه تنها در مدت یک هفته و یک ماه نتوانستند به اهداف شان دست یابد، بلکه آرام آرام پیشروی ماشین جنگی‌ دشمن در مناطق جنوبی و غربی کشورمان کُند و سپس متوقف شد و در ادامه مجبور به اتخاذ مواضع پدافندی شد. با این وجود نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدای جنگ تحمیلی به شایستگی نشان داد که به مردم، ایران و انقلاب اسلامی وفادار است،بنابراین ارتش به سرعت خود را بازسازی کرد و به وظیفه دفاعی از کشور همت گماشت.

 با این حال نیز حضرت امام راحل در روز دوم جنگ تحمیلی خطاب به نیروهای مسلح کشورمان پیامی صادر فرمودند و از ارتش پشتیبانی و از زحمات ارتشیان نیز قدردانی کردند. اگرچه در این پیام حضرت امام(ره) تضعیف نیروهای مسلح را عقلا و شرعا حرام و کمک به ضد انقلاب عنوان کردند. اما در چنین شرایطی حضرت امام(ره) به ارتش هویت دادند و در افزایش روحیه و انگیزه جنگی ارتشیان کوشیدند درحالی که با توافق امام(ره)، بسیاری از افسران و اعضای جدا شده از ارتش نیز فراخوان شدند و به خدمت بازگشتند و درادامه نیز فداکاری ها و رشادت ها نیز صورت گرفت.

آرزوهایی که دشمن به گور برد

بنابراین ذکر این مسئله هم حایز اهمیت است که ارتش رژیم بعث عراق با حمایت همه جانبه بلوک شرق و غرب و نیز دلارهای کشورهای مرتجع عربی(سعودی ها) منطقه در آغاز جنگ؛ مجهز به سامانه فرماندهی، کنترل منسجم و انضباط کاملی بود که از نظر کمیت نیز، حداقل چهار برابر ارتش ایران توان رزمی داشت، اما نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی(زمینی،هوایی،دریایی) برخلاف تصور صدام که دیگر توانی برای دفاع از مرزهای ایران نداشتند، با نیروی ایمان و اراده به سدی مستحکم در برابر پیشروی و تجاوز ارتش بعثی عراق تبدیل شدند و توانستند آرزوی دشمن برای تسلط بر اروند رود، جدایی خوزستان و در نتیجه اشغال کشورمان را به خوابی آشفته برای آن ها تبدیل کنند.

با این حال عراق از ابتدای جنگ تا 26 آبان 59 توانست شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، هویزه، بستان، قصرشیرین، دهلران  و نفت شهر را تصرف کند.همچنین آنان توانستند تا دیوارهای جنوبی شهر اهواز جلو بیایند، آبادان را محاصره کنند و سپس خود را به دیوارهای شهر شوش برسانند و جاده اندیمشک به اهواز را زیر آتش بگیرند. البته رژیم بعث عراق به دلیل مقاومت نیروهای نظامی و مردمی در دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده اش نیز ناکام ماند و در ادامه هم نتوانست شهرهای مهمی همچون اهواز، آبادان، دزفول و شوش را اشغال کند اگرچه طی دوماه بیش از 15 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان به اشغال متجاوزان بعثی درآمده بود.

بزرگترین ضربه ارتش به صدام

با این اوصاف اراده پولادین فرزندان ایران زمین در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، برخی هم‌پیمانان منطقه‌ای رژیم بعث عراق را بر آن داشت تا با میانجیگری و وساطت، آتش‌بس را در شرایط اشغال به ایران تحمیل کنند و این درحالی بود که اولین و بزرگترین ضربه‌ای که ارتش جمهوری اسلامی ایران بررژیم متجاوز بعثی وارد ساخت، همین ناکام گذاشتن آنان در دستیابی به اهدافشان بود.اگرچه یگان‌های ارتش که در مناطق مرزی و در خط مقدم جبهه بودند، به طور مکرر وارد درگیری با قوای دشمن بعثی می شدند.

 حماسه‌آفرینی تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خرمشهر یکی از نمونه‌های مقاومت ارتشیان در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشورمان به شمار می رود، آن ها در صبح اول مهرماه 59 از بوشهر با 4 گروهان و 112 خودرو و با استعدادی حدود 600 تکاور به آبادان وارد شدند تا در دفاع از خرمشهر حماسه ها خلق کنند، هرچند تکاوران نداجا نقش مهم و موثری در دفاع 34 روزه از خرمشهر ایفا کردند و اگر نبودند، شاید خرمشهر در همان هفته اول به اشغال دشمن متجاوز درمی‌آمد،و در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی گردان تکاوران نیروی دریایی ارتش با تقدیم 76 شهید علاوه بر دفاع از خرمشهر توانست پایگاه دریایی خرمشهر را حفظ کند.

رشادت های نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس

با این تفاسیر نیز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، 45 عملیات گسترده و مؤثر علیه نیروهای متجاوز بعثی انجام داد که بیشتر آنها منجر به آزادسازی بخش عمده‌ای از خاک اشغال شده کشورمان شد و ضربات جبران‌ناپذیری هم بر پیکره ماشین جنگی رژیم بعث نیز وارد شد و همزمان با عملیات‌های نظامی این نیرو، کارکنان فداکار و متعهد جهاد خود‌کفایی آن، دوشادوش سایر نیروهای درگیر در جنگ، ضمن بازسازی و تعمیر و تدارک وسایل و قطعات آسیب‌دیده؛ منشأ خدمات بسیار ارزشمندی برای نیروهای نظامی کشور شدند و اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز کردند.

بنابراین با شروع جنگ تحمیلی، ضروری‌ترین مسأله‌ای که به ذهن خطور می‌کرد مسأله مقابله به مثل و جلوگیری از پرواز هر چه بیشتر جنگنده های رژیم بعث عراق به کشورمان بود .در همان روز نخست شروع جنگ، با همت فرماندهان دلیر نیروی هوایی، همچون "شهید محمد جواد فکوری"، نیروی هوایی توانست با به پرواز در آوردن 200 هواپیما و عبور دادن 140 فروند(کمان 99) از آنها به داخل مرزهای دشمن، پاسخ شایسته‌ای به تجاوزهای نیروی‌های عراقی داده و مانع از پروازهای بعدی آنان به داخل فضای هوایی ایران شود.

 از طرف دیگر در آن دوران، آماده کردن نیروهای پروازی، تعمیر و نگهداری جنگنده ها و تأمین قطعات یدکی نیز از جمله مسائلی بود که نیروی هوایی با آن مواجه بود و پشتیبانی ابرقدرت‌ها از رژیم بعث عراق و اعمال تحریم هیا فراوان علیه کشورمان نیز دو چالش عمده دیگر محسوب می‌شد. هرچند پژوهشگران غربی به این نکته اشاره کرده‌اند که نیروی هوایی ارتش ایران در دوران بعد از پیروزی‌ انقلاب موفق شده است بسیاری از هواپیما‌های خود را که بر اثر کمبود قطعات یدکی زمینگیر شده‌اند با استفاده ازقطعات یدکی تعداد دیگری از همان جنگده‌ها فعال سازند.

خلبانانی که در جهان بی مانند بودند

نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب دارای بیش از 450 هواپیمای جنگی پیشرفته، شامل پیشرفته‌ترین جنگنده های شکاری آن زمان یعنی"تامکتF-14 "بود و حدود پنج هزار خلبان ورزیده در اختیار داشت و در سال 57 در مقایسه با نیروی زمینی و دریایی، بسیار پیشرفته‌تر بود و در بین نیروهای هوایی جهان سوم، بی مانند بود. اگرچه حدود 76 فروند بالگرد و 15 اسکادران موشک زمین به هوا نیز این توانایی را تکمیل می‌کرد. 166 فروند "اف_5"، 190فروند "فانتوم"(اف_4) و 77 فروند "تامکت" (اف_14)بخشی از جنگنده های مذکور بودند.

به هر حال نیروی هوایی ارتش با داشتن سربازان زبده و کارآمد از خلبانان تا سربازان وظیفه توانست از همان لحظات اولیه شروع جنگ با طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های متعدد این اصل مهم را مورد توجه قرار دهد که با زمین گیر کردن هواپیماهای دشمن و کسب برتری هوایی، فرصت زمان کافی جهت حصول به اهداف مورد نظر را بدست آورد.

اگرچه فراهم کردن فرصت لازم جهت سازماندهی نیروهای پراکنده سطحی و انجام طرح‌ریزی‌های اولیه پدافندی،انتقال نیروهای سطحی از پشت جبهه به مناطق عملیاتی،کاهش توان رزمی دشمن که موجب کاهش پوشش‌های هوایی آن شود و نیز کاهش ظرفیت جنگی دشمن در دست زدن به حملات احتمالی هوایی به نقاط حساس و حیاتی کشور  از جمله این اهداف مهم به شمار می رفت.

بنابراین جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، نیروی هوایی با کسب برتری هوایی و به‌دست گرفتن ابتکار عملیات، موج حملات جنگده بمب‌افکن‌های خود را متوجه یکان‌های زرهی، پیاده، مکانیزه و توپخانه و قرارگاه‌های تاکتیکی، نقاط آمادی، ستون‌های نظامی و همچنین محورهای مواصلاتی نیروهای دشمن کرد. در نتیجه ارتش صدام که برای خروج از بن‌بست به‌دنبال راه فراری می‌گشت به جنگ شهر‌ها و حمله به مناطق مسکونی روی آورد و شهرهای کشورمان را با موشک‌های "اسکاد" مورد حمله قرار داد.

نقش نیروی هوایی در عملیات‌های دریایی

با این حال یکی دیگر از زمینه‌های بسیار مهم و قابل بررسی اقدام‌های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، نقش نیروی هوایی در عملیات‌های دریایی است که به‌ خصوص پیروزی و افتخار آفرینی آن در روز هفتم آذر ماه 59به همراه نیروی دریایی ارتش و انهدام هفت فروند از هواپیماهای شکاری، هفت فروند از ناوچه‌های موشک انداز و یک فروند ناو نیروبر هزار تُنی رژیم بعث و فرستادن آنها به قعر آب‌های خلیج فارس؛ در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد

به عنوان نمونه در عملیات بیت‌المقدس(آزاد سازی خرمشهر) که با توجه به استعداد و ترکیب جدید نیروی زمینی عراق، ضرورت به‌کارگیری حجم وسیع‌تری از امکانات آفندی و پدافندی هوایی از سوی ایران به خوبی احساس می‌شد، با اتخاذ تدابیر مناسب عملیاتی و تغییر تاکتیک نیروی هوایی ایران، تمهیدات ارتش عراق خنثی شد و با انجام عملیات پشتیبانی نزدیک خلبانان ایرانی، خرمشهر آزاد شد.

به طور کلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رشادت،دلاوری و پایمردی سربازانش در طی دوران دفاع مقدس و اهدای شهیدان، جانبازان و آزادان بسیاری در راه پاسداری از وطن و دین اسلام، توانست خدمات ارزنده‌ای را به جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.با این وجود نیز اگر بخواهیم نقش نیروی هوایی ارتش را در دوران دفاع مقدس بیان کنیم باید بگوییم که اگر خلبانان نیروی هوایی و پشتیبانی‌های آنان نبود شاید بسیاری از عملیات‌های دریایی و زمینی مانند عملیات مروارید و والفجر ۸ نیز به پیروزی نمی‌رسید. این نیرو از پایان دفاع مقدس تاکنون هم در عرصه‌های خودکفایی، ساخت و تولید تجهیزات جدید و به روز هم از نیرو‌های پیشگام در نیرو‌های مسلح به شمار می‌رود.

نیروی هوایی از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی و بعد‌ها در طول دفاع مقدس علاوه بر عملیات‌های مهمی، چون شکست حصر آبادان،شکست حصر سوسنگرد،عملیات طریق القدس،عملیات بیت المقدس،حمله به الولید یا اچ ۳، حمله به اوسیراک، کمان ۹۹، بمباران شهر کوت و بسیاری دیگر از عملیات‌ها نقش مهمی در نابودی توان نظامی ارتش بعثی داشت و در این راه شهدای بسیاری را هم به انقلاب و کشورمان تقدیم کرده است.

حیرت  کارشناسان نظامی جهان از نخبگان نیروی هوایی

بنابراین نخبگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند عملیات‌های بسیاری را علیه دشمن بعثی طراحی و اجرا کنند که تا آن زمان شاید نظیر آن در دنیا وجود نداشت. این نوابغ و نخبگان نه تنها با این عملیات‌ها توانستند دشمن بعثی را مجبور به پذیرش شکست کنند، بلکه کارشناسان نظامی جهان را هم به حیرت واداشتند.

نگاهی به نقش نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس

با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57، تحول عظیمی در نیروی دریایی ایجاد و در راستای خود‌کفایی آموزشی، اعزام دانشجو به‌صورت همگانی به خارج از کشور متوقف و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) با چهار دانشکده ناوبری و فرماندهی کشتی، مهندسی برق و الکترونیک و مخابرات دریایی، مهندسی مکانیک دریایی و رشته مدیرت و کمیسر دریایی تأسیس شد. مراکز آموزش‌های تخصصی نیز در انزلی و رشت توسعه یافتند و دانشکده فرماندهی و ستاد نیروی دریایی پا گرفت.

اما با شروع جنگ تحمیلی،‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هرگز در مقابل تهاجم نیروهای عراق غافلگیر نشدند بلکه در هفتم آذر ماه 1359 با عملیات بزرگ شناور رزمی دمن بعثی عراق و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه و محاصره کامل دریایی بنادر بصره، فاو و ام القصر و محروم نمودن کامل و تا پایان جنگ به نبرد با هواپیما و بالگردهایی دشمن در دریا پرداخت و در مدت هشت سال جنگ تحمیلی، نیروی دریایی 10 هزار فروند کشتی تجاری را به بنادر ایران اسکورت نمود که در این بین تنها چند صد فروند آنها مورد اصابت موشک ‌های هواپیمای دشمن قرار گرفتند که کارنامه بسیار درخشانی در جنگ‌های دریایی قلمداد می‌شود و از سویی امنیت خطوط مواصلات دریایی خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند را همواره برقرار نمود.

با این وجود در 29 فروردین 67، ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلام  ایران در نبردی نابرابر با نیروهای دریای  و هوایی آمریکا در خلیج فارس شرکت نمود که هر چند به غرق شدن ناوشکن سهند و ناوچه جوشن انجامید ولی ضرباتی که نیروی دریایی آمریکا متحمل شد که می توان به اصابت مین به ناوشکن ساموئل بی رابرتز، غرق شدن یک فروند کشتی لجستیکی و سرنگونی یک فروند بالگرد آمریکایی اشاره کرد که در نبردهای منطقه‌ای کم سابقه بوده است.

معنویات ارتشیان در کلام رهبر معظم انقلاب

‌‌حضرت آقا در دیدار جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و خاطره‌‌گویان دفتر ادبیات و هنر مقاومت در سال 84 فرمودند:«شما ببینید ارتش ایران را در چه شرایطی به‌وجود آوردند؛ چگونه تربیت کردند و با چه شرایطی اینها را رشد دادند. شرایط، کاملاً شرایط ضدمذهب بود. آن‌وقت همین ارتش، در نیروی هوایی‌اش، در نیروی زمینی‌اش، در نیروی دریایی‌اش، یک‌سال‌ و نیم تا دو سال بعد از پیروزی انقلاب که جنگ شروع شد، کارهایی کرد و جلوه‌هایی نشان داد که حقیقتاً محیرالعقول است. جوان هایی که بمباران‌ها و حملات هوایی اول جنگ را با هواپیماهای خود به‌وجود آوردند، تربیت‌شده‌های ارتش سابق بودند؛ اما جوهر معنویت، خلوص و صفا در اینها بود.

‌‌من در منطقه‌ی اهواز غالباً نیمه‌های شب می‌رفتم از منطقه بازدید می‌کردم. این منظره را خودم دیدم؛ پشت خاکریز و پای تانک، افسری ایستاده بود و داشت نماز شب می‌خواند. بچه‌های شهید چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم جمع می‌شدند و هر شب عملیات می‌رفتند و بنده را هم گاهی با خودشان می‌بردند. یک شب دیدم افسری با من کار دارد؛ به‌نظرم سرهنگ ۲ یا سرگرد بود. چون محل استقرار ما لشکر ۹۲ بود، لذا به اینها نزدیک بودیم.

آن افسر پیش من آمد و گفت: من با شما یک کار خصوصی دارم. من فکر کردم مثلاً می‌خواهد درخواست مرخصی بدهد. یک‌خرده لجم گرفت که حالا در این حیص و بیص چه وقت مرخصی رفتن است. اما دیدم با حالت گریه آمد و گفت: شب‌ها که این بچه‌ها به عملیات می‌روند، اگر می‌شود، من را هم با خودشان ببرند(!) بچه‌ها شب‌ها با مرحوم شهید چمران به قول خودشان به شکار تانک می‌رفتند و این سرهنگ آمده بود التماس می‌کرد که من را هم ببرید! چنین منظره‌ها و جلوه‌هایی را انسان مشاهده می‌کرد؛ این نشان‌دهنده‌ آن ظرفیت معنوی است. بچه‌های بسیجی و بچه‌های سپاه و داوطلبان جبهه و آدمهایی از قبیل شهید چمران که جای خود دارند. این، یک بعد از ظرفیت این ملت عظیم است.۱۳۸۴/۰۶/۳۱»

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید، دِین خود را به انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران ادا کرده و با شایستگی هرچه تمام تر بر شعار «ارتش فدای ملت» صحه گذاشته است. مقابله با غائله‌های ضد انقلاب، حضور در عرصه دفاع مقدس، تأمین امنیت مرزها، نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت و مبارزه با تروریست‌های تکفیری، خدمات‌رسانی به مردم در زمان بروز حوادث طبیعی و مبارزه با کرونا ازجمله اقدامات ارتش از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.

بنابراین اکنون با گذشت 34 سال از پایان جنگ تحمیلی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران با گذر از دوران سازندگی و تعمیر تجهیزات و امکانات مورد استفاده خود در دفاع مقدس، سال‌هاست که با وجود تحریم‌های سنگین نظام سلطه، اما از شعار «ما می‌توانیم» عبور کرده و با استفاده از نیروهای متخصص و مهندسان، توانسته است که تسلیحات و تجهیزات نظامی متعددی را طراحی و تولید کند و به مرحله خودکفایی برسد و در عرصه‌های مختلف نیز با افزایش توان دفاعی بر اقتدار و عزت کشور ایران نیز افزوده است و به گونه‌ای که طبق اظهارات سرلشکر «موسوی» فرمانده کل ارتش، ایران جزء قدرت‌های برتر پهپادی جهان محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروی هوایی ارتش انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب رژیم بعث عراق نیروی زمینی جنگ تحمیلی ملت ایران حضرت امام عملیات ها دشمن بعثی نقش نیروی جنگنده ها دفاع مقدس شروع جنگ امام ره بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم