Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@09:01:56 GMT

خیرّ ایرانی که به مهاجران افغانستانی کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۴۳۳

خیرّ ایرانی که به مهاجران افغانستانی کمک می‌کند

خیرّ کمک کننده به اتباع افغانستانی گفت: مهاجران افغانستانی کسی را ندارند و بسیار نیاز به راهنمایی و همراهی دارند؛ در نتیجه بنده به آنها کمک می کنم.

به گزارش قدس آنلاین، اهمیت حمایت از اتباع اهل افغانستان از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته میزبان مهدی نادری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که خیّر اتباع افغان مقیم پردیس تهران هست در این برنامه از سختی‌های زندگی مردم افغانستان در ایران سخن گفت.

نادری گفت: تا پیش از بهمن سال گذشته من در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کردم اما پس از آن زمان متوجه میزان نیازمندی مهاجرین افغان منطقه پردیس تهران شدم. متاسفانه این افراد به دلیل مشکلات کشورشان سختی بسیاری را متحمل شدند و احساس غربت می‌کنند.

این خیرّ خاطرنشان کرد: افراد به صورت متعدد از من می‌پرسند چرا به کمک نیازمندان ایرانی نمی‌پردازم و پاسخ من آن است که مهاجران افغان کسی را ندارند و بسیار نیاز به راهنمایی و همراهی دارند. متاسفانه بسیاری از این اشخاص تحت فشار روانی بالایی هستند و اگر دیگران این شرایط را مشاهده کنند متوجه علت کمک‌رسانی من به این قشر می‌شوند. 

نادری ادامه داد: پدر من به صورت پنهانی کارهای خیر بسیاری انجام می‌دادند و ما از آن‌ها خبردار نبودیم تا آن که زمان خاکسپاری ایشان کسانی به مراسم آمدند که پدرم پیش از فوت به آنها کمک می‌کرده است. از آن زمان در ذهن من جرقه‌ای برای کمک به دیگران و انجام کارهای خیر زده شد و تصمیم گرفتم این راه را پیش بروم. 

وی افزود: امروز صبح نیز تولد یکی از کودکان مهاجران افغان بود که برای او جشن گرفتیم. من همیشه زمانی که با خانواده‌های مهاجران آشنا می‌شوم تاریخ تولد آن‌ها را می‌پرسم تا بتوانم برای هر کدام تولد بگیرم. خواهران من نیز در این راستا با من همراه هستند و در قسمت‌های مختلف مانند تحصیل کودکان اتباع به من کمک می‌کنند. 

نادری گفت: من از مسئولان خواهش می‌کنم با ما همکاری کنند تا بتوانیم برای سرپرست خانواده‌های اتباع اشتغال‌زایی کنیم و مشکلات خانواده‌های بیشتری را برطرف کنیم. تمامی سرپرست‌های خانواده زمانی که به آن‌ها کمک می‌کنم از من می‌خواهند تا شغلی برای آن‌ها پیدا کنم؛چرا که از کمک گرفتن خجالت می‌کشند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهاجران افغانستانی خیران ایرانی مهاجران افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی

پاکستان مهلت اعتبار کارت ویژه مهاجرین افغانستانی (POR) را تا دهم ماه تیر تمدید کرد.

پناهجویان با تمدید مهلت این کارت می‌توانند به آموزش، خدمات بانکی و مرااقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این درحالی است که دولت اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج مهاجرین را از دو هفته قبل آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران