Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از مجموعه‌ای از حملات منتسب به نیروهای انصارالله یمن در آبراهی که برای تجارت جهانی ضروری است، یک کارگروه جدید با کشور‌های متحد برای گشت زنی در دریای سرخ آغاز خواهد کرد. تصمیم آمریکا در این خصوص با واکنش‌های بسیاری از سوی محافل یمنی و هشدار‌هایی درخصوص اهداف آمریکا از این اقدام، خصوصا باز کردن پای رژیم صهیونیستی به این منطقه و همینطور مشروعیت بخشیدن به حضور این رژیم در باب المندب و دریای سرخ روبه رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند هدف آمریکا از این گشت زنی، نظامی سازی دریای سرخ، تشدید محاصرات یمن و حمایت از حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در باب المندب است.

گزارشگر العالم اعلام کرد که آمریکا اقدام جدیدی را در چارچوب نظامی کردن این مناطق گرفته است. پیش از این نیز نیروی دریایی آمریکا تصمیم داشت نیروی دریایی جدیدی را با متحدان خودش به منظور گشت زنی در دریای سرخ و باب المندب راه اندازی کند. اینکه چرا خبر آغاز گشت زنی پس از اعلام خبر آتش بس در یمن و حمایت آمریکایی‌ها از این آتش پس اعلام شده، یکی از سوالات محافل یمنی است. محافل یمنی تردید‌هایی درباره اهداف آمریکا و متحدان این کشور دارند.

براد کوپر یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا که مسئول ناوگان پنجم این نیرو در جنوب غرب آسیا است، اعلام کرد: این منطقه آنقدر وسیع است که ما به تنهایی نمی‌توانیم در آن گشت زنی کنیم و به همین منظور گشت مشترکی را راه اندازی کردیم.  این نیرو شامل دو تا هشت کشتی است که قاچاقچیان مواد مخدر، انسان و سلاح را هدف قرار می‌دهد.

نیروی دریایی آمریکا نیز از الحاق کشتی «یواس‌اس مانت وینی» به این گشت مشترک خبر داد. فرناندهی این گشت متشکل از ۳۴ کشور است که کوپر از پایگاهی در یمن، فرماندهی نیرو‌ها را برعهده دارد.

شخصیت‌های سیاسی یمن این اقدامات را محکوم کردند و در همین راستا محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن، تحرکات آمریکا را خلاف ادعا‌های آن‌ها در حمایت از آتش بس دانست و بر توقف تجاوزات به یمن و محاصره این کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای سرخ نیروهای آمریکایی گشت زنی نیروی دریایی آمریکا دریای سرخ گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن