Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:06:24 GMT

۵۲ محله شهر همدان میزبان طرح همیاران محلات است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۷۶۲

۵۲ محله شهر همدان میزبان طرح همیاران محلات است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری همدان «هادی بلاغی» افزود: هدف از راه اندازی طرح همیاران محلات شناسایی و بهره‌گیری هدفمند از فرصت های اجتماعی محلات و فراهم شدن زمینه مشارکت نهادها و سازمان‌ها است.

وی ادامه داد: همیاران محلات یک گروه اجتماعی است که با عضویت افتخاری حداقل ۹ و حداکثر ۱۹ نفر و انتخاب یک رئیس از اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان نمایندگان مردم محله در حیطه قوانین و مقررات مشخص فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاغی تربیت شهروندان آگاه به وظایف، عامل به تکالیف و مطالبه‌گر را از رسالت های همیاران محلات برشمرد و اظهار داشت: گروه همیاران محلات متشکل از روحانی، ائمه جماعات، بانو، فرهیخته، ایثارگر، نماینده مجتمع مسکونی،پیشکسوت، جوان محله و شهروند برگزیده است.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان گفت: در سطح راهبردی و نظارت عالی ریاست دبیرخانه همیاران محلات بر عهده شهرداری و در سطح پشتیبانی با مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق شهرداری و در سطح عملیاتی با نواحی شهرداری است.

بلاغی یکی از اهداف مهم همیاران محلات را تدوین سند محلات با همکاری تسهیل گران برشمرد و افزود: سند محلات اطلاعات ارزشمندی در خصوص تاریخچه، مسائل و مشکلات و مفاخر محله در قالب چشم‌انداز پنج ساله و دسته بندی موضوعات مختلف در اختیار مدیریت شهری قرار می دهد و هر نوع فعالیت در محله باید منطبق با سند انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ دبیرخانه همیاران محلات توسط شورای راهبردی در چهار محله به صورت آزمونه (پایلوت) اجرا و در سال ۹۸ هشت محله و در سال ۱۴۰۰ چهل محله انتخاب شد که با راه اندازی سایت و برگزاری دوره آموزشی و قرائت سوگندنامه و ابلاغ همیاران محلات کار خودشان را به طور رسمی آغاز کردند.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بسیج، آموزش و پرورش و کمیته امداد با شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: این دستگاه ها متناسب با موضوع مشخص شده و با معرفی یک رابط در جلسات محله شرکت می‌کنند تا اقدامات لازم برای محله را انجام دهند. 

بلاغی افزود: مهمترین دستاورد همیاران محلات تقویت روحیه و کار جمعی است و مدیریت شهری و مردم مناطق مختلف شهر برای توسعه شهر نیاز مبرمی به همدلی، هماهنگی و همکاری دارند. 

وی با اشاره به ظرفیت همیاران محلات در افزایش مشارکت شهروندان در حوزه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، آسیب شناسی، خدمات و مدیریت شهری اظهار داشت: تقویت نقش مردم در تعیین سرنوشت به صورت محله محوری و روحیه کار تیمی و بحث بازیابی و ایجاد هویت برای محلات که جزو دارایی ها و میراث ناملموس فرهنگی و تاریخی شهر همدان است که با اجرای این طرح محقق می شود.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان گفت: آشنایی و اشرافیت مردم محله با مختصات، زیرساخت ها، مسائل فرهنگی و اجتماعی و توانمندی‌های محله موجب سیاستگذاری از درون جامعه، شکل گیری روحیه خودباوری و استقلال در محلات می شود.

بلاغی پیشرفت و توسعه شهر را منوط به افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان زیربنای توسعه جوامع انسانی دانست و اظهار داشت: سرمایه اجتماعی در ۲ بعد اعتماد اجتماعی به نهادهای مختلف از جمله شهرداری و افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان شکل می گیرد که حضور داوطلبانه در دفاع مقدس و مدافعان حرم نمود این موضوع است.

وی گفت: در کنار توزیع عادلانه ثروت و امکانات توسط شهرداری، شهروندان باید بتوانند خواسته ‌های خود را در چارچوب قانون مطالبه کند.

برچسب‌ها شهرداری همدان شهر همدان سازمان های مردم نهاد مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان شهر همدان سازمان های مردم نهاد شهرداری همدان شهر همدان سازمان های مردم نهاد مشارکت اجتماعی فرهنگی و اجتماعی همیاران محلات شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج از احداث چایخانه های رضوی در شهر کرج خبر داد. - اخبار استانها -

امیر اشتری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج، بیان کرد: در راستای ترویج و بازآرایی فضای معنوی حرم و بارگاه امام هشتم (ع) در کرج، 4 چایخانه  رضوی در کرج کلنگ زنی و احداث می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در دهه کرامت در شهر کرج انجام خواهد شد، کلنگ زنی و آعاز عملیات عمرانی 4 چایخانه در شهر کرج خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در ادامه به جانمایی این چایخانه ها اشاره کرد و گفت: این چایخانه ها در مناطق 2، 7 ، 8 و 9 شهرداری کرج کلنگ زنی و احداث خواهد شد.

 اشتری با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای برپایی متفاوت دهه کرامت امسال نسبت به سال های گذشته، افزود: در همین خصوص نیز روز گذشته جلسه ای با حضور شهردار، تعدادی از اعضای شورای شهر و خادمیاران برگزار و هماهنگی های لازم در زمینه برگزاری برنامه های دهه کرامت انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج اذعان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز برای این مناسبت برنامه هایی را پیش بینی کرده که علاوه بر کلنگ زنی چایخانه های رضوی، برگزاری جشن مهربانو در روز دختر و برپایی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی هاست.

معاون شهردار کرج، راه اندازی کارناوال کودکانه در سطح شهر به منظور جذب خردسالان به اجتماعات مذهبی و تشویق و ترغیب آنها برای شناخت و پیگیری سیره ائمه معصومین(ع) را بخش دیگری از برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری کرج در روزهای دهه کرامت عنوان کرد.

دهه کرامت در سال جاری همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از روز جمعه 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • محله‌های همدان میزبان تماشاخانه سیار
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی