Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:27:42 GMT

ساخت وسازهای بستر و حریم رودخانه های تنکابن غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۰۹۶۳

ساخت وسازهای بستر و حریم رودخانه های تنکابن غیرمجاز است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از حاشیه رودخانه‌های غرب استان و مشاهده تخلفات گسترده به ویژه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز، تجاوز به بستر رودخانه و اراضی ملی توسط افراد سودجو، عنوان کرد: با توجه به مواد قانونی متعدد و مصرح در قانون در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این سوال به ذهن مخاطب خطور خواهد کرد که این افراد با توجه به آشکار بودن تخلفات، از چه طریقی مجوز لازم برای این اقدام‌های غیر قانونی را به دست می‌آورند؟

وی افزود: با توجه به جلسات متعدد ستاد و گروه‌های مطالبه گر مردمی و دانشجویی با دادستان مرکز استان، مهمترین آسیب مطرح شده در استان در حال حاضر همین ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به منابع طبیعی است که ستاد در کنار دستگاه قضائی به جد پیگیر برخورد با تخلفات این حوزه که مصداق بارز منکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطر نشان کرد: مأموریت و وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس منویات مقام معظم رهبری، امر به بزرگترین معروف‌ها و نهی از بزرگترین منکرات است که در این خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی جزو مهمترین اولویت‌های ستاد است.

محمدی در پایان تاکید کرد: تجاوز به حریم رودخانه و منابع طبیعی توسط هر فرد یا دستگاه و نهادی بر اساس قانون، تخلف محرز است و ستاد بر اساس وظیفه ذاتی خود حتماً این موضوعات را با همکاری دستگاه قضائی استان تا حصول نتیجه و برخورد با متخلفان به ویژه دستگاه‌های متخلف همکاری کننده با این افراد، دنبال خواهد کرد.

کد خبر 5469982

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهرداد محمدی رودخانه امر به معروف و نهي از منكر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی روز ارتش امام حسن مجتبی ع شیراز گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود