Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار رشت گفت: محل جدیدی برای انتقال سایت دپوی پسماند سراوان طبق استانداردهای زیست‌محیطی شناسایی می‌شود و از مردم درخواست داریم تا شناسایی منطقه جدید فرصتی به اجرای این پروژه بدهند. - اخبار استانها -

حمیدرضا امام پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی مشکل پسماند سراوان اظهار داشت: از سال 63 محل لندفیل سراوان برای دپوی پسماند انتخاب شد و متأسفانه طی 37 سال زباله‌ها به این منطقه جنگلی انتقال پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با بیان اینکه دغدغه‌هایی که اکنون مردم این منطقه دارند به حق بوده و ما نگرانی مردم در این زمینه را درک می‌کنیم خاطرنشان کرد: با این وجود باید توجه داشت که این مشکل 37 ساله را نمی‌توان ظرف مدت کوتاهی و طی یک هفته حل کرد.

وی گفت: از زمان استقرار دولت آقای رئیسی، پس از سفر رئیس جمهور به گیلان و حتی پیش از آن نیز استاندار گیلان آقای عباسی پیگیر حل این مشکل بوده و در سراوان حضور پیدا کرد؛ در سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلان نیز وزیر کشور از سایت دپوی زباله در سراوان بازدید و با مردم محلی صحبت کرد.

خط تولید کارخانجات قدیمی استان گیلان بازسازی و نوسازی می‌شودفرمانده سپاه استان گیلان: 23 هزار گیلانی کم‌برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتنداستاندار گیلان: بسیاری از طرح‌های عمرانی با دریافت اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به حرکت در آمد

امام پناهی با اشاره به اینکه در این بازدید مردم مشکلات خود را به وزیر کشور انتقال دادند و وزیر کشور دستوراتی برای ساماندهی پسماند سراوان صادر کرد تصریح کرد: پس از آن کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار برای حل مشکل پسماند سراوان در استانداری تشکیل شد.

فرماندار رشت افزود: در این کارگروه شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه عضویت دارند تا نسبت به ساماندهی مشکل پسماند سراوان و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان اقدام شود همچنین در اواسط اسفند سال گذشته نیز استاندار جلسه‌ای را در خود سایت دپوی زباله سراوان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه دستورات ویژه‌ای در آن جلسه صادر شد و اقدامات مربوطه به مدیریت معاونت عمرانی استانداری در حال انجام است ابراز داشت: مردم اکنون با تجمع در ورودی سایت دپوی زباله سراوان خواهان‌ تعطیلی این سایت هستند و تاکنون مذاکرات زیادی با مردم انجام شده است.

امام پناهی با بیان اینکه بنده و دیگر مدیران در منطقه حضور داشتیم، صدای مردم را شنیده و انتقال دادیم تصریح کرد: از تجمع‌کنندگان در سایت سراوان درخواست داشتیم تا نمایندگانی از خود انتخاب کنند که موضوع را در استانداری با حضور استاندار و مدیران مربوطه مطرح کنند.

فرماندار رشت افزود: همچنین پیشنهاد داده شد که نمایندگانی از مردم سراوان به هر تعدادی که خودشان انتخاب کنند بر روند افزایش ظرفیت کود آلی لاکان از 250 تن به هزار تن و هم بر ساماندهی و تعطیلی محل دفن زباله سراوان نظارت کنند.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد با موافقت شورای تأمین شهرستان رشت و استان نیز روبه‌رو شد اظهار داشت: استاندار گیلان جهت انجام این دو پروژه برای مدیرکل امور شهری و مدیر حوزه پسماند به عنوان دو نماینده ویژه حکم صادر کرده تا به صورت مستقیم به این موضوع ورود کنند.

امام پناهی با تأکید بر اینکه کارگزاران دولت انقلابی باید با نگاه جهادی برای حل این مشکل به صورت عملی ورود کنند اذعان داشت: استاندار نیز بر این موضوع تأکید دارد و عنوان کرد تا پس از این هر مدیری در هر سطحی در اجرای این دو پروژه کوتاهی کند بدون اغماض با آن برخورد می‌شود.

فرماندار رشت عنوان کرد: متأسفانه اکنون وارث حجم عظیمی از خرابی‌ها و بی‌اعتمادی دولت‌ها و مدیران گذشته هستیم که اکنون دامن‌گیر دولت سیزدهم شده است لذا اگر مردم به وعده مسئولان بی‌اعتماد هستند به جهت عمل نکردن وعده مسئولان پیشین به وعده‌های خود است.

وی ضرورت پاسخگویی مدیران پیشین که در حوزه ساماندهی پسماند سراوان قصور داشتند و لزوم برخورد با آنان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران پیشین که در این زمینه کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرده تا با آنان برخورد کند.

امام پناهی اظهار داشت: این اراده وجود دارد که لندفیل جدیدی طبق استاندارد معاونت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور و استانداردهای زیست‌محیطی شناسایی شود و در حال حاضر از مردم می‌خواهیم تا شناسایی منطقه جدید فرصتی به اجرای این پروژه بدهند.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پسماند سراوان فرماندار رشت امام پناهی سایت دپوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سابقه‌دار در این شهرستان و کشف ۶ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد رستمی اظهار کرد: در پی گزارش‌های دریافتی در خصوص وقوع سرقت‌های مختلف در سطح شهرستان تالش، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه اظهارت شکات و تحقیقات میدانی انجام شده، اعضای باند سه نفره سارقان این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از اعتراف این افراد به پنج فقره سرقت کابل برق و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: سارقان ۳۰، ۳۲ و ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رستمی با تاکید بر به توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت تصریح کرد: پلیس برای تامین امنیت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 749207

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان