Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان اردستان گفت: زیربنای اکثر آسیب‌های اجتماعیدر سطح شهرستان اردستان موضوع مواد مخدر و اعتیاد است و در تمام حوزه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی و جرائم و بزه‌ها ردپایی از مواد مخدر و اعتیاد دیده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردستان ، حمیدرضا تاملی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: واقعیت مطلب این است که می‌توانیم بگوییم زیربنای اکثر آسیب های اجتماعی یا ام‌الامراض آسیب‌های اجتماعی ما در سطح شهرستان اردستان موضوع مواد مخدر و اعتیاد است و در تمام حوزه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی و جرائم و بزه‌ها که ورود پیدا می‌کنیم یک رد پایی از این عنصر شوم و پلید دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع مواد مخدر در شهرستان اردستان هم در سال‌های گذشته به نظر می‌رسد که در دو بخش آموزش و درمان اتفاق‌های خوب و متعددی رقم خورده است که اگر بتوانیم زنجیره‌ای را تعریف کنیم شامل تولید، عرضه‌کنندگان عمده که شامل قاچاقچیان حرفه‌ای و سازمان‌یافته مواد مخدر هستند و در مرحله بعدی توزیع‌کنندگان خرد و در انتهای فرآیند مصرف‌کنندگان هستند و برآوردمان این است که ما در حوزه مبارزه با عرضه‌کنندگان خرد در شهرستان اردستان خیلی موفق نبوده‌ایم.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: عمده آموزشهایی که شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح کردند بیشتر حول حوزه مصرف کنندگان مواد مخدربوده است و موضوعاتی همچون درمان و بازپروری معتادان بوده و  این زیرساخت در اردستان وجود دارد و در حوزه مبارزه با عرضه کنندگان خورد که شاید یکی از بی رحم ترین و پلید ترین عناصر زنجیره نامطلوب باشند جای کار زیاد داریم.
وی ابراز داشت: اینکه می‌گوییم عرضه‌کننده بی‌رحم‌ترین و پلیدترین عنصر است به این جهت بوده که در مواجه حضوری با مصرف‌کننده نهایی که احتمالا یک دانش‌آموز، یا سرپرست کارخانه، یا یک کارگر باشد و با علم اینکه می‌دانند شاید این افراد در منزل خود دچار مشکلات مالی است اما این آدم پلید دست از مطامع خود بر نمی‌دارد و عملا عالمانه و دانسته یک انسان را در یک مسیر انحراف و نابودی قرار می‌دهد.

تاملی بیان کرد: انتظار می‌رود تا مجموعه انتظامی شهرستان اردستان به عنوان  مسئول مبارزه با عرضه و همکارانی که در این حوزه مشارکت دارند امسال  در این حوزه به شکل جد وارد شوند و ورود پیدا کنند و اولویت اول برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با این عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان خُردی است که پلیدترین عنصر این زنجیره محسوب می‌شوند که قطعا در ارتباط این ماموریت از حمایت ویژه عناصر قضایی باید استفاده شود و در سطح حوزه قضایی اردستان نیز در حوزه قضایی بخش زواره که آن را مطاله خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان اردستان تاکید کرد: در حال حاضر سه کانون پرخطر همچون حوزه دانش‌آموز که مظلوم‌تر و بی‌پناه‌تر از آنان وجود ندارد و سپس با توجه به شرایط متفاوتی که در حوزه اشتغالمان در واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شده باید مورد رصد قرار گرفته شود و اخبار و اطلاعاتی هم  به صورت جسته و گریخته داریم که بیانگر سازماندهی فروش مواد مخدر در محل برخی از واحدهای صنعتی است در حالی که واحدهای کارگری وضعیتشان با قبل تفاوت پیدا کرده است و حقوق یک کارگر امسال بالای 60 میلیون ریال است و عدد خوبی خواهد بود که فرد وارد این فضا بشود که باید ضمن آموزش‌ها از آن‌ها مواظبت شوند و حوزه سوم هم محلات است که نقش ناحیه مقاومت بسیج در شناسایی عرضه‌کنندگان خرد خیلی تعیین کننده است.

محموله بزرگ 200 کیلوگرمی مواد مخدر شیشه در اردستان کشف و ضبط شدانهدام 4 باند قاچاق مواد مخدر و سلاح در استان لرستان/ 56 قبضه سلاح و 531 کیلو تریاک از متهمان کشف شد + تصویراعضای باند بین‌المللی توزیع مواد مخدر در ماکو و بوکان دستگیر شدند

وی تصریح کرد: بعضی از اخباری که می‌رسد واقعاً اخبار تاسف‌آوری است که حتی این توزیع‌کنندگان در همه اقشار وجود دارد و باید در این سه اولویت کمیته پیشران ما امسال مقابله با عرضه باشد و ماموریت اصلی شناسایی و مبارزه با توزیع‌کنندگان خرد خواهد بود که همه کمیته‌ها خودشان را با بقیه تطبیق دهند تا این رویکرد تبیینی را در پیش‌بینی برنامه‌ها داشته باشند و  دوستان در آموزش و پرورش می‌خواهیم در این زمینه جدی عمل کنند.

انتهای پیام/802/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی شهرستان اردستان توزیع کنندگان عرضه کنندگان کنندگان خرد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات واردشده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد