Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس حج و عمره عراق بر راه اندازی سفرهای زمینی زائران میان دو کشور تاکید کرد که مورد استقبال طرف عراقی برای گسترش فرهنگ زیارت و تسهیل تردد زائران قرار گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس حج و عمره عراق با اشاره به تسهیل امور سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات، گفت: شیوع کرونا اعزام زائران ایرانی به عتبات را متوقف و به حداقل رسانده بود؛ چرا که ما در گذشته اعزام یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال غیر از اربعین را نیز داشته‌ایم و حتی در ایام اربعین هم حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ایرانی مشرف می‌شدند که متقابلاً زائران عراقی نیز به ایران سفر می‌کردند که با شیوع کرونا این اعزام ها نیز متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حدود چهارماه قبل سفرهای عتبات عالیات را از سرگیری کردیم و در این مدت ۵۸ هزار ایرانی به عراق سفر کردند که در عید نوروز ۱۵ هزار ایرانی به صورت هوایی به عتبات اعزام شدند که این اعزام‌ها هم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده صورت گرفت.

حسینی با بیان اینکه بازگشایی مرزهای زمینی را با توجه به درخواست مکرر مشتاقان دنبال می‌کنیم گفت: تنها مانعی که برای سفرهای زمینی وجود داشته موضوع ویروس کرونا بوده است که در ملاقات با وزیر بهداشت، تاکید کردیم که کرونا در ایران به شکل خوبی کنترل شده است و ۷۵ درصد مردم ایران واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و از این حیث وضعیت مناسبی نسبت به کشورهای منطقه وجود دارد که ان شاء الله با مساعدت لازم دست اندرکاران ذیربط زائران ایرانی بتوانند به صورت زمینی به عتبات سفر کنند و زائران عراقی هم متقابلاً به زیارت مشهد مقدس و اماکن متبرکه ایران مشرف شوند.

 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ارتباط مذهبی و موضوع زیارت پیوند میان کشورهای مسلمان را عمیق‌تر می‌کند گفت: ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم که نسبت به توسعه فرهنگ زیارت اهتمام جدی داشته باشیم و این کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

‌وی افزود: یکی از موضوعات مدنظر راه اندازی خط ریلی برای تسهیل امور تردد زیارتی میان کشورهای مسلمان است که این مهم می‌تواند به تعمیق پیوند اسلامی بین جامعه شیعه و حتی علاقمندان زیارت از فرقه‌های دیگر مسلمانان منجر شود که دست اندرکاران مربوطه می‌توانند برای نیل به این هدف اهتمام داشته باشند و می‌توان نام این خط ریلی برای زیارت را خط ولایت گذاشت.

‌رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تشکیل اتحادیه اماکن زیارتی جهان تشیع برای پیوند و انسجام بیشتر جهان اسلام ثمر بخش باشد گفت: این اتحادیه می‌تواند هم‌افزایی لازم را ایجاد کند که موضوع مربوطه را با تولیت آستان مقدس علوی مطرح کردیم.

‌شیخ المسعودی،‌ رئیس حج و عمره عراق نیز در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه گفت: ما از تبادل زائر میان دو کشور خوشحال می‌شویم زیرا گردشگری مذهبی علاوه بر تاثیرات اقتصادی بر فرهنگ معنوی ملت‌ها هم تاثیر دارد و علاوه بر اینکه دولت‌ها با هم تعامل می‌کنند و باعث دوستی و تعامل میان ملت‌ها هم می‌شود.

‌وی افزود: در خصوص بازگشایی راه زمینی این موضوع اهمیت زیادی دارد که ‌نه تنها سفر زمینی عتبات به عراق صورت گیرد، ‌بلکه ما خواهانیم که حتی سفر عمره و حج هم به صورت ترانزیت از عراق به عربستان انجام شود. قبلا هم خیلی از کشورها به صورت زمینی از عراق راهی عربستان می‌شدند.

‌در ادامه این نشست طرفین در خصوص موضوع حج تمتع امسال و دعوت عربستان سعودی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص اعزام‌ها و خدمات رایزنی و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت کربلا رئیس سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو، به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و روند اعزام زائران تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت کلید می‌خورد، به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است و اینکه این ارز چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه نرخ و قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟

نرخ ارز زائران را بانک مرکزی اعلام می‌کند

ایمان شمسایی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 749156

دیگر خبرها

  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳