Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@22:26:57 GMT

درخواست کره جنوبی از کره شمالی برای ازسرگیری مذاکرات

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۸۲۸

ارتش کره جنوبی دیروز اعلام کرد کره شمالی روز شنبه ۲ پرتابه موشکی را به سوی دریای شرق پرتاب کرده است. رسانه های دولتی کره شمالی نیز پیش‌تر گزارش کرده بودند یک سلاح راهنمایی شونده تاکتیکی جدید را با موفقیت آزمایش کردند که موجب بهبود کارایی عملیات هسته ای تاکتیکی خواهد شد. در ادامه گزارش کامل «شا دوک شول» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی را مشاهده می نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد سنگین کره جنوبی برای کی روش

«شا دوک شول» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی در مصاحبه رسانه‌ای گفت: «کره شمالی باید فورا فعالیت‌هایش را که موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره  و بی‌ثباتی در شرایط سیاسی منطقه‌ای می شود متوقف کند. ما بار دیگر کره شمالی را به بازگشت به میز مذاکرات برای صلح و آرامش ترغیب می کنیم.» 

وی در ادامه سخنانش افزود: این وزارتخانه که امور داخلی کره را مدیریت می کند از نزدیک اقدامات کره شمالی را دنبال می کند و هرگونه تلاشی را برای مدیریت شرایط انجام می دهد. دو کشور کره شمالی و جنوبی تماس های تلفنی از طریق خطوط اضطراری را امروز دوشنبه مانند قبل انجام دادند. 

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی، سیزدهمین شلیک پرتابه سال جاری و نخستین شلیک از زمان آزمایش موشک قاره پیمای بالستیکی «هواسونگ ۱۷» در ماه گذشته می باشد. این آزمایش همچنین پیش از شروع عملیات مشترک آزمایشی ارتش کره جنوبی و آمریکا انجام شد. 

یک میلیون برده جنسی، ارمغان حضور آمریکا در کره جنوبی +تصاویر

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد. 

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده است که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد. 

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد. 

ستاره ایرانی مورد علاقه رسانه های کره جنوبی!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی موشک بالستیک کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

کد خبر 849240 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)