Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:25:08 GMT

تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۱۹۰۳

تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار اعلام کرد: برای مقابله با گرد و غبار نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داده شده که پس از طی شدن فرآیند تخصیص و تعیین سهمیه هر یک از دستگاه‌ها، توزیع آن آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «علی‌محمد طهماسبی بیرگانی» با بیان اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۲۴۵ میلیارد تومان بود که ۷۵ درصد آن تخصیص یافت افزود: در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تامین اعتبارات برای مقابله با گرد و غبار از محل منابع عمومی دولت و از ردیف متفرقه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار درباره توزیع این اعتبارات اظهار داشت: معمولا عمده اعتبارات گرد و غبار به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای اجرای طرح‌ها در این زمینه و سپس به وزارت نیرو برای انتقال آب به کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق اهواز تخصیص پیدا می‌کند.

وی مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای مقابله با پدیده گرد و غبار در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ را ۲۷۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد این مبلغ به وزارت جهاد کشاورزی، ۱۷ تا ۱۸ درصد وزارت نیرو و ۷ تا ۸ درصد به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت شد.

طهماسبی بیرگانی در همین حال تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با گرد و غبار در این ستاد که دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط زیست است، انجام می‌گیرد و بیشترین وظیفه مقابله با این پدیده بر عهده وزارت جهاد کشاورزی به ویژه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پهنه تحت اختیارشان است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حیطه اختیارات و چارچوب وظایف خود باید پاسخگوی مناطق غبارخیز زیستگاه‌ها مانند تالاب‌ها باشد.

طهماسبی بیرگانی گفت: وزارتخانه‌هایی همچون نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی و سازمان صدا وسیما در این ستاد عضو هستند و وظایفی را بر عهده دارند.

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه مقابله با گرد و غبار با منشا خارجی نیز گفت: این ستاد با محوریت گرد و غبار خارجی و دیپلماسی، جلساتی را برگزار می‌کند تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه در مورد کشور‌های عراق و سوریه، کار‌های اجرایی مشترک و فوری انجام دهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گردوغبار اعتبار محیط زیست برای مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز نمایندگان مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: در این جلسه اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های سطح استان دریافت شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بازسازی فاضلاب اصفهان نیز بحث و بررسی صورت گرفت، ادامه داد: در این زمینه نیز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی در قالب ماده ۵۶ مصوب شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری در جهت خدمت‌رسانی مسائل آموزشی، بهداشتی و درمان و.... در دستور کار است.

کد خبر 6095004

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است