Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده، روزانه بیش از ۲۰۰۰ کودک در سراسر جهان به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم جان خود را از دست می‌دهند.

محققان راه‌های ساده و کم‌هزینه‌ای برای تصفیه آب آشامیدنی در کشورهای کم‌درآمد با استفاده از کلر ابداع کرده‌اند، اما نگرانی رایج این است که افزودن کلر به آب می‌تواند به باکتری‌های مفید موجود در میکروبیوم‌های روده در حال رشد کودکان که نقش مهمی در حفظ سلامت کل بدن دارند، آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تیمی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه تافتس آمریکا دریافته‌اند که استفاده از کلر برای تصفیه آب آشامیدنی در داکا، بنگلادش، جمعیت طبیعی باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش کودکان را مختل نمی‌کند حتی باعث کاهش اسهال و مصرف آنتی بیوتیک هم می‌شود.

میکروبیوم‌های کودکان که از نمونه‌های مدفوع جمع‌آوری‌شده یک سال پس از نصب دستگاه‌های تصفیه کننده آزمایش شدند، دارای تنوع و فراوانی باکتری‌هایی مشابه کودکانی بودند که آب کلردار دریافت نکرده بودند. تفاوت‌های جزئی مانند افزایش وجود برخی ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی مشاهده شد، اما این تغییرات کوچک بود و ترکیب کلی میکروبیوم‌های آن‌ها مشابه بود.

در حالی که کلر میکروارگانیسم های موجود در آب را در حین ذخیره سازی، حمل و نقل و خروج از شیر آب غیرفعال می‌کند، این مطالعه نشان می‌دهد که پس از مصرف آب کلردار، باکتری‌های خوب را از بین نمی‌برد. در واقع، با دور نگه داشتن حشرات موذی از منبع آب، کلر زنی به میکروبیوم های روده بچه‌ها اجازه می‌دهد تا رشد کنند و عملکرد خوب خود را برای حفظ سلامت انجام دهند.

روند رشد میکروبیوم های روده در چند سال اول زندگی بسیار مهم است. میکروبیوم روده نوزادان تا زمانی که کودک حدوداً سه ساله می‌شود، به حالت بزرگسالی خود تثبیت می‌شود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آب آشامیدنی کلر میکروبیوم های روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟