Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:16:00 GMT

جمعیت زندان‌های خلخال کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۲۰۸۶

جمعیت زندان‌های خلخال کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نباتی عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان خلخال اظهار کرد: قبل از برگزاری جشن‌های گلریزان آمار جمعیت زندانیان خلخال به بیش از ۳۰ نفر نیز می‌رسید ولی در سال‌های اخیر با هدایت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد، جمعیت زندانیان مالی این شهرستان به هفت نفر در سال‌جاری کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی عامل اصلی کاهش جمعیت زندانیان مالی در زندان خلخال در سال‌های اخیر است.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: در ۶ سال گذشته با برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی زمینه آزادی ۹۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان فراهم شده است.

نباتی افزود: در مجموع برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های جمع‌آوری مردمی در جشن‌های گلریزان و ستادهای دیه استانی و کشوری کمک شده است.

وی از حضور پرشور مردم خلخال در جشن گلریزان این شهر تقدیر کرد و ادامه داد: در حال حاضر برای آزادی هفت زندانی این شهرستان، ۲۰ میلیارد ریال کمک نیاز است که با توجه به کمک ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی مردم و ادامه این کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان تلاش می‌شود تا باقیمانده مبلغ بدهی از طریق کمک مالی ستاد دیه، بخشی با گذشت شاکیان و بخش دیگری نیز با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله اعطای تسهیلات بانکی و اعسار بدهی بدهکاران مالی به شاکیان پرداخت و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال اضافه کرد: زندانیان مالی تنها در صورتی می‌توانند از زندان آزاد شوند که بدهی مالی خود را پرداخت و رضایت شاکی خود را جلب کنند، در غیر این صورت تا زمان پرداخت دیون مالی همچنان متحمل حبس خواهند شد.

کد خبر 5470220

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان کمکهای مردمی زندانیان جرایم غیر عمد آزادی زندانیان جشن گلریزان خلخال ماه رمضان ۱۴۰۰ ستاد دیه تسهیلات بانکی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران جشن های گلریزان زندانیان مالی برگزاری جشن جمعیت زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند