بازی های رایانه ای که کودکان و نوجوانان هرگز نباید بازی کنند
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۲۵۰۷
1- مجموعه بازی های Grand Theft Auto که به اختصار GTA نامیده میشود؛ این بازی در سبک اکشن ماجرایی بوده و به صورت تک نفره و چند نفره بازی میشود. صحنههای جنسی، مواد مخدر، درگیری و خشونت، بددهانی، شکنجه، سرقت، مصرف الکل و ... جزء محتواهای نامناسب بازیهای GTA میباشند که باعث شدهاند این بازی شرایط لازم برای دریافت مجوز انتشار قانونی در کشور را نداشته باشد اما این بازی به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد یا فروشگاه های بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی به فروش میرسد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
2- بازی Counter-Strike یکی دیگر از بازی هایی است که طبق رده بندی سنی ارائه شده توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به سبب خشونت و درگیری بالا در رنج سنی 18+ قرار گرفته اما مخاطبان این بازی بیشتر نفرات کمتر از این رنج سنی هستند.
3- مجموعه بازی های Battlefield نمونه ای دیگری از بازی های کامپیوتری است، داستان بازی نیز به صورتی است که ممکن است بازیکن در پایان برخی از قسمتها احساس یاس و ناامیدی داشته باشد و در نهایت در نظر داشته باشید که با توجه به حضور برخی از کاراکترها ممکن است کلمات نامناسبی نیز به گوش برسد و همچنین دارای صحنه های همراه با درگیری و خشونت بالا است که در رنج سنی 18+ دسته بندی میشود اما در استفاده از آنها به این موضوع توجه نمیشود.
حتی برخی بازی های داخلی مانند شمشیر نادر یا فصل قیام درکنار پرداختن به داستان های بومی اما به سبب خشونت و درگیری بالا در بازی و نمایش قتل و خونریزی مورج رفتارهای خشن برای مخاطبان خارج از سن قانونی خود باشند پس نظارت و توجه والدین رکن اساسی در استفاده از بازی های رایانه ای است.
محمدحسین شاه آبادی کارشناس بازی های رایانه ای گفت: نگاه مثبت و منفی نسبت به بازی های رایانه ای وجود دارد که باید مورد توجه خانواده قرار گیرد تا از تخلف جلوگیری شود.
شاه آبادی گفت: زمانی که بازی وارد ذهن کودک شود و او را به تصور وادار کند، فرد دچار استرس و وحشت می شود که قطعا آسیب های روحی شدیدی به کودک وارد می کند.
این کارشناس بازی های رایانه ای گفت: زمانی که کودکان و نوجوانان تاثیرات منفی بازی را بر ضمیر ناخودآگاه خود احساس می کنند، نگاه آنها به جوامع و محیط اطرافشان تغییر می کند که این عامل مهمی است، تأثیر منفی زیادی بر مردم دارد.
به گفته شاه آبادی سبک زندگی در خانواده تاثیر به سزایی بر روی گرایش به بازی های رایانه ای دارد پس خانواده ها باید سعی کنند با نظارت بر سبک زندگی کودکان و ایجاد تفریحات دیگر آنها را از آسیب ها دور نگهدارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازی های رایانه ای خشونت بازی های رایانه ای
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بررسی زمینههای پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزشهای الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیتهای صنعت بازی ایران پرداخت.
میرزاخانی مقدم که بهصورت آنلاین در این کنفرانس شرکت میکرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دورههای بازیسازی و برگزاری جشنواره بازیهای جدی را از زمینههای شکلگیری همکاریهای مشترک میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.
وی نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام ردهبندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکلگیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و سازمان توسعه بازیهای رایانهای روسیه در حوزههای پژوهشی، آموزشی، سرمایهگذاری، نشر بازیهای ایرانی در روسیه و نشر بازیهای روسی در ایران ارائه داد.
نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکلگیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکتهای ایرانی و روسی، از طراحی پروژهها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاههای حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگیهای جذاب برای سرمایهگذاران بینالمللی حوزه بازیهای رایانهای است.
مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسشهای مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازیهای رایانهای ایران و فعالیتهای بینالمللی شرکتهای ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.
در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بینالملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.
کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند