Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران هنگام آنالیز نمونه‌های خون به دست آمده پس از عفونت اُمیکرون متوجه شدند، آنتی‌بادی‌های القا شده بوسیله سویه‌های اُمیکرون BA.1 و BA.2 بر خلاف آنتی‌بادی‌های ایجاد شده بوسیله واکسن‌های کرونا یا ناشی از عفونت‌ها با سویه‌های قبلی کرونا نمی‌تواند سویه‌های دیگر ویروس کرونا را خنثی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل افرادی که سه دوز واکسن‌های mRNA طراحی‌شده برای محافظت در برابر سویه‌های قبلی کرونا دریافت کرده و بعد دچار عفونت به اصطلاح «رخنه‌ای» با اُمیکرون شده بودند، دارای میزان‌های بالای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بر ضد هر دو زیرسویه اُمیکرون بودند، هر چند که کارایی این آنتی‌بادی‌ها کمتر از آنتی‌بادی‌های بر ضد سویه قبلی کروناویروس بود. 

یافته‌های این پژوهشگران در گزارشی که روند «داوری همتا» را برای انتشار در ژورنال Nature می‌گذراند، در سایت Research Square ارسال کرده‌اند.

اما به گفته این پژوهشگران در میان افرادی که دستگاه‌ ایمنی‌شان قبلا با واکسیناسیون یا عفونت طبیعی فعال نشده بود، آنتی‌بادی‌های پس از عفونت اُمیکرون برای سویه اُمیکرون بسیار اختصاصی بودند و تقریبا هیچ آنتی‌بادی خنثی‌کننده که سویه‌های کرونا به جز اُمیکرون را هدف قرار دهد، پیدا نشد.

یافته‌های این بررسی نشان داد که به خصوص آنتی‌بادی‌های القاشده بوسیله BA.2 باعث دفاع در برابر هیچ سویه دیگری از کروناویروس نمی‌شوند.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان «بر اهمیت تزریق واکسن یادآور یا تقویتی برای حفاظت ایمنی» تاکید می‌کند.

کد خبر 670828 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا آنتی بادی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)

عصر ایران - در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

موارد ذکر شده در این مطلب جایگزین مشاوره پزشکی نیستند. اگر علائم سینوزیت شما شدید یا مداوم است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درباره «سینوزیت» چه می‌دانید؟ (+اینفوگرافی)

دیگر خبرها

  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد