Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین بریمانی که این روزها نمایش «شب شک» را به عنوان کارگردان و بازیگر روی صحنه دارد درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: تا امروز استقبال از نمایش راضی‌کننده بوده است اما نمایش ما یک اجرای دانشجویی است و مانند کارهای پرفروشی که در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود، مخاطب ندارد.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: «شب شک» سبک و سیاقی سریالی دارد و هرشب یک داستان متفاوت را اجرا می‌کند از این رو نمایش این قابلیت را هم دارد که از بازیگران مهمان نیز در هر اجرا دعوت به حضور کند مانند سریال‌های تلویزیونی که در هر قسمت می‌توانند میزبان یک یا چند بازیگر مهمان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوید محمدزاده تهیه‌کننده نمایش است که از اجرای تالار مولوی در کنار گروه حضور داشت و هزینه دکور نمایش را به طور کامل برعهده گرفته است.

بریمانی ادامه داد: «شب شک» یک چارچوب کلی دارد اما برای اجرای هر شب، گروه نمایش شب قبلش داستانی را که قرار است به صحنه برود طراحی کرده و میزانسن آن اجرا را مشخص می‌کند. از آنجا که من، نیما شکیبایی و محمدحسین خادمی مدت زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم به سرعت با یکدیگر هماهنگ می‌شویم و طرح داستانی و میزانسن هرکدام از کاراکترها را در صحنه مشخص می‌کنیم و بقیه اجرا روی صحنه به صورت بداهه شکل می‌گیرد. شبی هم که سجاد افشاریان، فرزین محدث، میلاد معیری و سعید زارعی به عنوان مهمان در نمایش حضور داشتند همین روند را در پیش گرفتیم به این شکل که از شب قبل با بازیگران هماهنگ کردیم و طرح داستانی را مطرح و ادامه کار را روی صحنه پیش بردیم. حضور بازیگر مهمان در نمایش مورد توجه قرار گرفته و قرار است در شب‌های آینده هنرمندان دیگری چون نوید محمدزاده، امیر نوروزی و … نیز به عنوان بازیگر مهمان در نمایش حضور داشته باشند.

وی درباره متفاوت بودن داستان و تم نمایش در هر شب از اجرا بیان کرد: این نمایش وقتی برای اولین بار در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفت هنوز تبدیل به اثری سریالی نشده بود و اقتباسی بود از داستان کوتاه «شب شک» هوشنگ گلشیری که در ادامه برای اجرای عموم نیز همین نام روی نمایش باقی ماند اما می‌توان گفت داستان نمایش درباره سه نفر است که هر بار در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در اجرایی که در تالار مولوی داشتیم با تمی یکسان اما داستان‌هایی متفاوت اجرا می‌رفتیم اما بعد تصمیم گرفتیم تم را هم تغییر دهیم. تا امروز در هر اجرا از داستان‌های متفاوتی بهره بردیم و تنها سه چهار شب که فرصت ایده پردازی نداشتیم از داستان‌های تکراری استفاده کرده‌ایم. بسیاری از تماشاگران نمایش نیز تاکنون چند بار به دیدن کار نشسته‌اند و حتی برخی از آنها تماشاگر سه چهار داستان مختلف از «شب شک» بودند.

نیما شکیبایی، محمدحسین خادمی و امیرحسین بریمانی از بازیگران این نمایش هستند که تا ۵ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «سه نفر در شرکت اصلی کار می‌کنند و ماجراهایی بین آن‌ها اتفاق می‌افتد. یکی از اعضای شرکت اصلی می‌خواهد استعفا دهد. رییس مخالف است ولی آبدارچی که کلیدها هم دست اوست نظری ندارد. بنابراین یکی از اعضای شرکت اصلی که می‌خواهد استعفا بدهد باید نظر آبدارچی را جلب کند و…»

«شب شک» تندیس بهترین بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی را بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را دریافت کرده است.

کد خبر 5468015 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران نوید محمدزاده تماشاخانه شهرزاد کارگردان تئاتر تئاتر ایران انقلاب اسلامی هنر فیلم سینمایی هفته هنر انقلاب اسلامی سریال ایرانی سازمان سینمایی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر هنرمندان تئاتر خانه هنرمندان ایران موسیقی ایرانی عکاسی ماه مبارك رمضان نوفل لوشاتو روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

کد خبر 6089847 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان