Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا گفته سفارت کشورش در آمریکا عملاً تحت محاصره است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «اناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن گفته مقام‌های دولت «جو بایدن» همزمان با اخراج دیپلمات‌های روس عملاً از دیدار با او اجتناب می‌کنند.
آنتونوف گفت: «صادقانه بگویم، ما در محاصره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی من به واشنگتن آمدم، پیشنهادم استفاده از واژه "بهبود" درباره اهدافم برای روابط [آمریکا و روسیه] بود. الان ترجیح می‌دهم از لغت "ایجاد ثبات" استفاده کنم.»
این دیپلمات روسیه‌ای تصریح کرد که سفارت در حال حاضر با دولت بایدن تنها تماس‌های «فنی» یا تماس‌هایی در سطح پایین دارد. آنتونوف همچنین تصریح کرد نامه‌های او خطاب به سناتورها و قانونگذاران مجلس نمایندگان رد شده‌اند. او گفت این وضعیت نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.
وی تأکید کرد: «ما قرار است در موضوعات مختلف همکاری کنیم. حتی در شرایط فعلی هم دشوار است بتوان تصور کرد می‌توان مشکلات ثبات راهبردی، تغییرات جوی، ویروس کرونا، مبارزه علیه تروریسم، مبارزه با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را بدون تعامل ایالات متحده و روسیه حل کرد.»
این دیپلمات اضافه کرد: «شما باید تصمیم بگیرید ما برای شما که هستیم. شریکتان حساب می‌شویم، رقیبتان یا دشمنتان. از نظر من، هنوز اطمینان دارم که ما باید شریک باشیم. سابق بر این می‌گفتم که ما شریک هستیم. الان شریک نیستیم. این مایه تأسف است.»
پایگاه خبری پولیتکو که این مصاحبه را با آنتونوف انجام داده نوشته در حال حاضر 170 دیپلمات و کارکنان سفارت در سفارتخانه حضور دارند. از مه 2021، نزدیک به 100 نفر از کارکنان سفارت اخراج شده‌اند.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها