Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی نژاد گفت: نقادی رمز بقا و دوام علوم تربیتی است و این مقوله باید در کلان و خرد اموزش و پرورش در جامعه تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: آینده هر جامعه در گرو نوع تلاشی است که قشر رسانه در حوزه فرهنگ انجام می دهند و میزان بینش جامعه را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی نژاد افزود: امروز در ما در جامعه چند صدایی هستیم که محور ان نسبی گرایی، پذیرش هر انچه که هست و رد همه اصول و پذیرش تغییرات پی در پی و دوری از چهارچوب های منسجم و مصوب است که این نوع نگاه خارج از انچه تاکنون برنامه ریزی شده است و شاید سوال شود چگونه می توان اصول اسلامی را به عنوان یک اصول ثابت بخواهیم در این نوع نگاه که جامعه چند صدا به کار بگیریم؟.

مدیر کل آموزش و پرورش ابراز کرد: وقتی از تربیت دینی صحبت می کنیم لزوما باید اصول ثابتی داشته باشد و واقعیت ان است که موفقیت در تربیت نیازمند اصلاح نوع نگاه است و این به معنای پشت کردن به ارزش ها نیست.

رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: باید با تفکر منطقی و واقع بینی در برداشت از مفهوم تغییر نوع نگاه بازنگری شود چراکه ماندگاری در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت مستلزم تغییر مفهوم های شبه تربیتی مانند عادت، تحمیل و وادارکردن دانش اموز به انجام کاری به مفاهیمی چون توانمندی همراه با تببین، تفکر منطقی و بصیرت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارها و مفاهیم چون تحمیل و عادت تا زمانی جواب می دهد که دانش اموز در محیط مدرسه قرار دارد و وقتی این محیط تغییر کرد دانش اموز قرار نیست این مسیر ادامه دهد و ان زمان فریاد وافرهنگا و وااسلامای ما بلند می شود.

وی دادن معیار به دانش اموز را یکی از پایه های اساسی تربیتی عنوان کرد و گفت: اگر برای هر رفتار دانش آموز شاخصه و ملاکی و معیاری تعریف نشود به رفتار پایدار در دانش آموز نخواهیم رسید چراکه تفکر منطقی و بصیرت در پشت معیارها و ملاک ها شکل می گیرد.

رحیمی نژاد افزود: دوری از اجبار و پرهیز از وادار کردن و ایجاد زمینه برای خود انگیختگی در انجام یک رفتار نیز سومین اصول و پایه تربیتی است و باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که دانش اموز با میل و رغبت خودش به ان عرصه ورود پیدا کند.

وی با ضروری دانستن نقادی و نقدپذیری توسط دانش اموز تاکید کرد: نقادی رمز بقا و دوام علوم تربیتی است و این مقوله باید در کلان و خرد اموزش و پرورش در جامعه تقویت شود و این مهم باید از نقد معلم شروع شود و اگر معلم در کلاس زمینه نقد خودش را توسط دانش آموز فراهم کرد باید به همان نسبت خلا تربیت را احساس کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به حضوری شدن مدارس استان یزد تصریح کرد: معتقدم خسارت های ناشی از غیرحضوری بودن مدارس همچنان بیشتر منفعت های آن است و باید حتی با پذیرش سختی ها، مدارس به شکل حضوری دایر شوند و شیوع کرونا با همه آسیب ها و خسارت ها، حداقل این باور را ایجاد کرد که در تعلیم و تربیت هیچ چیز جای معلم و مدرسه را نمی تواند بگیرد و ثابت کرد در شرایط کرونا سخت ترین کار را معلم ها داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش رحیمی نژاد استان یزد دانش اموز نوع نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است.کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم‌ را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند. بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیازها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال  دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه تولید، کار می‌کنند سربازان نظام‌ جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در همین راستا شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم  و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم‌ بداند که برای تربیت این‌ دانش آموز کاری نکرده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن