Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارش ماهانه Speedtest از افزایش قابل‌توجه سرعت اینترنت موبایل در ایران و تغییر نکردن وضعیت اینترنت ثابت حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) میانگین سرعت جهانی ماه مارس امسال را منتشر کرده است. این پایگاه سرعت اینترنت کشور‌های جهان را می‌سنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ماهانه مارس 2022 اسپیدتست (SpeedTest)، سرعت اینترنت همراه جهانی در گزارش ماه مارس به 29.96 مگابایت‌برثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هم با افزایش همراه بوده است. به طوری که میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان از 60.76 مگابایات‌برثانیه به 62.52 مگابایت‌برثانیه رسیده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه مارس سال 2022، میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت ثابت، 62.52 مگابیت‌ بر ثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود 26.98 مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر 10 میلی‌ثانیه است.

در حوزه اینترنت همراه نیز میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، 29.96 مگابیت‌ بر ثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، 8.70 مگابیت‌برثانیه و تاخیر 29 میلی‌ثانیه است.

میانگین سرعت اینترنت در ایران

شب گذشته «مهدی سالم»، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی در صفحه توییتر خود در خصوص رتبه بندی ایران در زمینه اینترنت همراه در جهان اعلام کرد که رتبه ایران در اینترنت همراه با 6 رتبه پیشرفت از 80 به 74 رسید و میانگن سرعت دانلود جهانی 29.96 گزارش شده که تقریبا 5 مگابایت با میانگین سرعت ایران اختلاف دارد.

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران نسبت به گزارش قبلی افزایش ناچیزی را تجربه کرده و از 9.78 مگابایت‌برثانیه به 9.95 مگابیت‌برثانیه رسیده است، با این حال، جایگاه ایران در جدول تغییری پیدا نکرده و کشورمان همچنان در رتبه 145ام جهان قرار گرفته است.

در حوزه اینترنت ثابت، میانگین سرعت دانلود در ایران، 9.95 مگابیت ‌بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود 1.10 مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، 30 میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به 145 از میان 178 کشور می‌رساند.

در ماه مارس سرعت اینترنت همراه در ایران افزایش داشته و از 22.42 مگابایت‌برثانیه گزارش قبلی به 24.90 مگابایت‌برثانیه رسیده است، با این افزایش سرعت، رتبه کشورمان در جدول 6 رتبه صعود کرده است و حالا در جایگاه 74ام جهان جای دارد.

طبق گزارش ماه مارس میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 24.90 مگابیت‌ بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل، 9.39 مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر 33 میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را از رده 80 به رتبه74 و با 6 پله صعود در میان 138 کشور رسانده است. این درحالی است که در ماه فوریه رتبه سرعت اینترنت همراه ایران در جدول جهانی عدد 80 را نشان می‌داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اینترنت اینترنت میانگین جهانی سرعت بر ثانیه و میانگین مگابایت برثانیه اینترنت موبایل میلی ثانیه اینترنت همراه ثانیه و تاخیر سرعت اینترنت اینترنت ثابت میانگین سرعت سرعت دانلود سرعت آپلود گزارش ماه ماه مارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم

مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: میانگین بارش استان در نیمه اردبیهشت ماه به ۱۰۷ میلی متر رسیده است که نسبت به دوره نرمال و مدت مشابه سال گذشته شرایط خوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، رضا برهانی پیش از ظهر امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست با خبرنگاران استان یزد، با اشاره به اینکه میانگین بارش سال در استان یزد ۸۶ میلی متر است و یزد کم بارش ترین استان در کشور است.

وی ادامه داد: پاییز سال ۱۴۰۲ یکی از کم بارش‌ترین فصل‌های پاییز در استان یزد بود و حدود ۱۰ میلی متر میانگین بارشی ثبت شد و شاهد گسترش خشک سالی شدید در ۱۰۰ درصد مساحت استان اتفاق افتاد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تا دو درجه افزایش میانگین دما خواهیم داشت ادامه داد: خوشبختانه از فصل زمستان سامانه های بارشی وارد استان شد که تا حد زیادی از گرمای زود هنگام هوا در یزد کاست.

برهانی افزود: در پایان فصل زمستان شرایط بارشی سال آبی استان به شرایط نرمال خود رسید و شرایط هوایی در اسفند ماه امسال کم سابقه بود و از نظر افزایش میزان بارش‌ها، نزدیک به ۴۰ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد ثبت شد و اولین اسفندی بود که میانگین دما از نرمال خود در یزد سردتر شد و دو سامانه بارشی موثری در اسفند میانگین بارش را به ۲۴ میلی متر رساند.

وی با اشاره به اینکه در فرودین ماه شاهد ادامه بارش‌ها بودیم و میانگین بارش‌ها به ۲۲ میلی متر رسید ادامه داد: این سامانه در هفته اول اردیبهشت قوی بود و میزان بارش در یزد میانگین بارش را در استان به ۲۶ میلی متر رساند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان یزد افزود: میانگین بارش استان در نیمه اردبیهشت ماه به ۱۰۷ میلی متر رسیده است که نسبت به دوره نرمال و مدت سال گذشته شرایط خوبی شده است.

برهانی بیان کرد: هرچند بارش‌های فرا نرمال را شاهد هستیم و اثرات خشکسالی های فصل پاییز تا حد قابل توجهی کاسته شده است گفت: باید توجه کرد که خشکسالی برای امر کشاورزی و منابع آبی به این سرعت با این بارش‌ها قابل جبران نیست و اثرات آن همچنان بر کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود و پابرجاست.

وی ادلمه داد: در حال حاضر ۱۰۰ ایستگاه فعال هواشناسی در استان داریم تا پوشش کاملی از تمام پدیده‌های استان داشته باشیم، هرچند با توجه به تغییر اقلیم و اتفاقات گوناگون سامانه‌ای بعضاً از دید هواشناسی خارج است، اما با ارتقا کمیت و کیفیت نقاط ضعف احتمالی را پوشش خواهیم داد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان یزد گفت: هواشناسی نمی‌تواند پیش بینی صد درصدی داشته باشد، پیش‌بینی‌ها همراه با خطا است و خطا و خطر را برای مخاطبان پیش‌بینی می‌کند تلاش این است که برداشت درست و دقیق صورت بگیرد.

برهانی ادامه داد: در تمام ساعات شبانه روزداده های هواشناسی ارائه می‌شود، همچنین گرد و خاک، احتمال سرمازدگی کشاورزی، سیل در بارش‌های فصل گذر پاییز و بهار از موارد خطرسازی هستند که برای مردم پیش‌بینی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی از آماده باش نیروهای هواشناسی در شرایط اضطرار خبر داد و گفت: در طول سامانه‌های بارشی با هشدار زرد و نارنجی نیروهای هواشناسی بسیج هستند و لحظه به لحظه گزارشات را برداشت و ثبت می‌کنند و با ارسال اطلاعات و داده‌ها به تمام مراکز از دامنه خسارات به مردم می‌کاهند.

کد خبر 749434

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی