Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:40:57 GMT

میانگین نرخ باسوادی در خراسان رضوی ۹۷.۷ درصد است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۳۱۰۳

میانگین نرخ باسوادی در خراسان رضوی ۹۷.۷ درصد است

مصطفی اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶درصد و در این استان ۹۷.۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: با ارزیابی جدید پیش بینی می شود نرخ سواد در خراسان رضوی به ۹۸.۱ تا ۹۸.۲ درصد در جامعه هدف هم برسد که رویدادی مبارک و نشان از تلاشهای بی وقفه در این عرصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان علاوه بر موفقیت در افزایش نرخ باسوادی در زمینه فعالیت مراکز یادگیری و یاددهی نیز در کشور رتبه برتر را دارد.

اسدی افزود: هم اکنون ۱۱۲ مرکز یادگیری و یاددهی در سطح خراسان رضوی فعال است که رتبه نخست کشور را از آنِ این استان کرده است همچنین ۱۸ مرکز پیوند سواد و زنـدگی با هدف توانمنـدسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افـراد بی‌سـواد و کم سواد در استان مشغول فعالیت هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته این استان در دوره انتقال، دوره تحکیم، دوره آموزش سواد ویژه اتباع، توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترویج و همچنین در اجرای طرح "پیوند سواد و زندگی" جایگاه نخست کشور را کسب کرد.

اسدی افزود:همچنین این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور در سنجش و ارزشیابی تحصیلی، آموزش عشایر، شورای پشتیبانی سوادآموزی، توزیع اقلام و محتوای آموزشی و مسابقات کتابخوانی شده است.

برچسب‌ها مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش مشهد سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی