Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی شامگاه سه شنبه در جشن هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بر اساس معیارهای مختلف همچون اثرگذاری آثار تولید شده، افتخارات کسب شده و توجه به زیست بوم استان در تولید آثار شش هنرمند چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف به عنوان نامزد دریافت چهره برتر هفته هنر انقلاب چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد ارتباط زیادی با حوزه هنری نداشتند اما در بین نامزدهای چهره‌های برتر بودند، تصریح کرد: این افراد در راستای تحقق هنر متعهد تلاش‌های فراوانی کرده اند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آثار هنرمندان باید در جامعه دیده و شناخته شود، عنوان کرد: در صورت ایجاد شدن بستر مناسب در سال آینده تعداد بیشتری از هنرمندان استان به عنوان چهره‌های برتر معرفی خواهند شد.

قائدی افزود: برای توزیع و ترویج آثار تولید شده توسط هنرمندان چهارمحال و بختیاری باید متولیان حمایت‌هایی همچون در اختیار قرار دادن فضا و مکان مناسب و تخصیص اعتبار کافی را از هنرمندان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نظام بودجه ریزی به مسئله فرهنگ توجه ویژه ای نشده است، مطرح کرد: این نظام باید تغییر کند و اصلاح شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به کتاب «برشکن» اثر نویسنده استان «مرحوم حمید علیدوستی» اشاره کرد و گفت: این کتاب نشان قلم زرین را کسب کرده است به همین منظور از این هنرمند زنده یاد به عنوان یکی از چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نام برده شده است.

کد خبر 5470339

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته هنر انقلاب اسلامی تخصیص اعتبار حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی ع ایلام 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم

عسکری مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید با بیان اینکه مرمتگران در مجموعه جهانی تخت جمشید با استفاده از روش‌های نوین، چند ته ستون این مجموعه تاریخی را از گلسنگ پاک کردند، اظهار کرد: پروژه گلسنگ‌زدایی از کاخ‌های تچر و کاخ شورا انجام شده و هم اکنون یک کارگاه فعال در کاخ آپادانا مشغول پاکسازی گلسنگ‌ها است و کارگاه پلکان شمالی کاخ آپادانا هم زودی ایجاد خواهد شد و برای پاکسازی پلکان شمالی کاخ آپادانا متخصصان ایرانی و خارجی با مرمتگران تخت جمشید همکاری دارند و یا به آنها مشاوره تخصصی ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: ضروری است برای پاکسازی هر بخش، یک کارگاه مرمتی تعریف شود تا پس از پاکسازی گلسنگ‌ها، اقدامات حفاظتی و مرمتی انجام شود، در غیر این صورت پاکسازی‌ها ممکن است نه تنها مثبت نباشد بلکه برای آثار تاریخی زیانبار هم باشد.

بر اساس نظر متخصصان بیولوژیست، گلسنگ‌ها موجوداتی زنده، هوشمند و مخرب از خانواده خزه‌ها هستند و گونه‌های مختلفی دارند گلسنگ‌ها در طول سالیان دراز بر روی سنگ‌های تخت جمشید بوجود آمده اند و در دراز مدت باعث تخریب کامل آثار خواهند شد.

گلسنگ از یک موجود زنده تشکیل شده از اجماع بسیار نزدیک قارچ‌ها و جلبک‌هاست، در این همزیستی جلبک‌ها از طریق عمل فتوسنتز، مواد آلی تولید می‌کنند که به مصرف قارچ‌ها می‌رسد و از سوی دیگر قارچ‌ها با ترشح اسید سبب انحلال مواد معدنی سنگ می‌شوند که به مصرف جلبک‌ها می‌رسد.

در گذشته به صورت سنتی با این آفت سمج مبارزه می‌شد که چندان موثر نبود، اما در سال‌های اخیر مرمتگران تخت جمشید با روش‌های نوین و مواد جدید در چند مرحله موفق به دفع گلسنگ از چند ته ستون تخت جمشید شده اند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید افزود: گلسنگ‌ها از مهم‌ترین عوامل آسیب‌رسان به بنا‌های تاریخی به‌خصوص آثار سنگی هستند.

او ادامه داد: این پایگاه از ۱۷ سال پیش تاکنون مطالعات بسیار گسترده‌ای در خصوص نوع و روش‌های پاکسازی گلسنگ‌ها آغار کرده و این مطالعات با همکاری مراکز بین المللی و مراکر تخصصی ایرانی همچنان در حال انجام است.

عسکری اضافه کرد: بنا بر اظهارات کارشناس، بیش از ۱۰۰ گونه گلسنگ در محوطه شناسایی شده است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید اظهار کرد: تخت جمشید نخستین سایت ایرانی است که گلسنگ‌ها در آن مورد بررسی‌های تخصصی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس