Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام جاودان خرد گفت: همه آبشخور‌های حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان‌های گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد مرمت ، بازسازی و آبرسانی شدند.

او می گوید: با توجه به شرایط آب و هوایی  و خشکسالی شدید امسال، احداث، تعمیر و بازسازی آبشخور‌های حیات وحش و همچنین تامین آب در زیستگاه‌های استان در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاودان خرد گفت: هدف از اجرای این طرح  پایداری منابع آب به‌ عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز  حیات وحش  به ویژه در ایام گرم سال در مناطق حفاظت شده است .

به گفته سرپرست حفاظت محیط زیست استان، نبود منابع آبی پایدار در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد، موجب مهاجرت اجباری و خروج گونه های جانوری از مناطق حفاظت شده و به خطر افتادن جانشان می‌شود.

او می گوید: با شروع فصل گرما بیشتر چشمه‌های فصلی خشک می‌شود به همین دلیل، مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخور‌ها نقش اساسی در تامین آب و حضور حیات وحش در مناطق حفاظت شده دارد.

جاودان خرد از تامین آب برای آبشخور‌ها در مناطق حفاظت شده به صورت سیار خبر داد و گفت: با تامین وسایل نقلیه مناسب از جمله تراکتور و سایر تجهیزات مورد نیاز تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخور‌های حیات وحش در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

گفتنی است در کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده از جمله دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ کهگیلویه با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین گچساران با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل گچساران با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک بهمئی با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار وجود دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد آبشخور های حیات وحش مناطق حفاظت شده منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی