Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:30:11 GMT

نساجی مازندران – مس کرمان؛ یک گام تا فینال

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۰۵۴

نساجی مازندران – مس کرمان؛ یک گام تا فینال

به گزارش ایرنا، ورزشگاه آزادی امشب برای نخستین بار در تاریخ ۵۰ ساله‌اش به ورزشگاه خانگی یک تیم از مازندران تبدیل می‌شود. بیش از ۳۰ هزار هوادار نساجی امروز عصر و امشب بزرگترین ورزشگاه ایران را برای برگزاری یکی از دیدارهای مهم تاریخ فوتبال مازندران در تسخیر خود قرار می‌دهند تا در صورت ثبت دومین صعود تیمی از این استان به فینال جام حذفی فوتبال کشور، بزرگترین جشن فوتبالی مازندرانی‌ها تا به امروز را در این ورزشگاه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی تهران و با داوری سید مهدی سیدعلی دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را مقابل تیم مس کرمان برگزار می‌کند. مسابقه‌ای که از ابعاد گوناگون با همه مسابقات نساجی در این فصل و حتی فصل‌های اخیر متفاوت است.

 تلاش نساجی برای صعود به فینال و رقم زدن نخستین قهرمانی این تیم در فوتبال ایران و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا، حضور بیش از ۳۰ هزار هوادار نساجی در ورزشگاه آزادی برای نخستین بار و همدلی و نگاه ویژه ایجاد شده در سراسر مازندران برای حمایت از نساجی در این مسابقه، بازی امشب را برای مازندرانی‌ها فراتر از یک مسابقه فوتبال کرده است.

۲۸ دی ۱۴۰۰ که نساجی توانست در مشهد تیم مدعی و قدرتمند گل‌گهر سیرجان را شکست دهد و برای نخستین بار از دیوار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی عبور کند، نخستین جرقه‌های امیدواری برای تاریخ‌سازی نساجی بین هواداران این تیم زده شد ، اما وقتی ۱۷ اسفند قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شد و نساجی در این مرحله طبق قرعه حریف استقلال پرقدرت و مدعی شد، امیدواری‌های ایجاد شده تا حدودی کمرنگ شدند. تا این‌که ۲۲ فروردین نساجی در ورزشگاه آزادی موفق شد استقلال تهران را در ضربات پنالتی شکست دهد و برای نخستین بار به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برسد. با این برد رویای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران نساجی به دو قدمی واقعی شدن رسید.

مس کرمان؛ حریف سرسخت لیگ یکی

ساکت الهامی و شاگردانش پس از حذف دو تیم لیگ برتری و یک تیم از لیگ آزادگان امشب باید به مصاف یک تیم دیگر از لیگ آزادگان بروند که شرایط خوبی در جدول این لیگ دارد و یکی از دو مدعی اصلی صعود به لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شود. مس کرمان با سرمربیگری فرزاد حسین‌خانی طی فصل جاری عملکرد بسیار موفقی داشت و حالا به عنوان یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ آزادگان و همچنین مدعی قهرمانی جام حذفی در فوتبال ایران دیده می‌شود.

حریف امشب نساجی در حال حاضر در لیگ آزادگان رقیب اصلی ملوان برای قهرمانی محسوب می‌شود و با ۵۱ امتیاز و پنج امتیاز کمتر نسبت به انزلی‌چی‌ها دومین مدعی اصلی صعود به لیگ برتر است. مس کرمان از ۲۵ بازی اخیرش در فصل جاری لیگ آزادگان ۱۴ برد و ۹ تساوی کسب کرده و فقط در دو بازی تن به شکست داد.

نکته مهم‌تر در مورد این تیم، خط دفاعی قدرتمند آن است. آن‌ها در ۲۵ بازی فقط هشت گل دریافت کردند و بهترین خط دفاعی لیگ آزادگان را در اختیار دارند. بنابراین امشب کار شاگردان الهامی برای باز کردن دروازه مس کرمان بسیار دشوار است.

این تیم از هفته شانزدهم لیگ آزادگان -۸ بهمن- که مقابل پارس جنوبی جم تن به شکست داد تا کنون، ۹ بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی برگزار کرد که در هیچ کدام شکست نخورد. مسی‌ها از هفته هفدهم لیگ تا کنون ۹ مسابقه برگزار کردند که حاصل آن ۴ تساوی و پنج برد بود و در جام حذفی نیز دو حریف دسته اولی و یک حریف لیگ برتری را شکست دادند و امشب مقابل نساجی قرار می‌گیرند تا برای دومین بار فینالیست جام حذفی فوتبال کشور شوند.

مسیرهای دو تیم برای رسیدن به نیمه‌نهایی

شاگردان حسین‌خانی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ابتدا خوشه‌طلایی ساوه را از پیش رو برداشتند. سپس در مرحله یک‌شانزدهم قعرنشین جام حذفی یعنی ماشین‌سازی تبریز را ۲ – ۱ شکست دادند. سپس توانستند تیم لیگ برتری فولاد را پس از تساوی ۱ – ۱ در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ – ۴ شکست دهند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند. در یک‌چهارم نهایی به مصاف دیگر تیم دسته اولی یعنی خیبر خرم‌آباد رفتند و ۱ – ۰ پیروز شدند و توانستند برای سومین بار به مرحله نیمه‌نهایی برسند.

نارنجی‌پوشان کرمان یک بار سال ۱۳۹۰ توانستند پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان، فجر سپاسی شیراز و صبای قم توانستند به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کنند که با توجه به شکست‌شان مقابل شاهین بوشهر در بازی نیمه‌نهایی منجر به فینالیست شدن آن‌ها نشد. اما سال ۱۳۹۲ پس از این‌که شهرداری دزفول، نفت امیدیه، نفت آبادان و استقلال تهران را شکست دادند فینالیست شدند و در فینال با شکست مقابل تراکتورسازی تبریز دست‌شان از جام کوتاه ماند. حالا در سومین تجربه نیمه‌نهایی مس کرمان، حسین‌خانی و شاگردانش به دنبال تکرار برد نیمه‌نهایی در ورزشگاه آزادی و تکمیل کار ناتمام بازیکنان سابق این تیم و کسب عنوان قهرمانی هستند.

اما الهامی و شاگردانش کار دشوارتری نسبت به مس کرمان برای رسیدن به نیمه‌نهایی داشتند. آن‌ها ابتدا تیم آرمان‌گهر سیرجان را با تک گل حسن نجفی در زمین حریف شکست دادند و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند. در مرحله یک‌هشتم از تیم مدعی گل‌گهر سیرجان در مشهد میزبانی کردند و توانستند ۳ – ۱ شاگردان امیر قلعه‌نویی را شکست دهند و حریف استقلال در یک‌چهارم نهایی شوند. پس از پیروزی مقابل استقلال در ضربات پنالتی حالا نخستین حضورشان در نیمه‌نهایی را به شکلی متفاوت و با حضور بیش از ۳۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی تجربه می‌کنند.

نساجی یک‌تنه مقابل فوتبال کرمان

نساجی مازندران امسال توانست دو تیم کرمانی را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار بگذارد و امشب باید مقابل تیمی دیگر از این استان قرار بگیرد. آرمان‌گهر سیرجان و گل‌گهر سیرجان پیش از این توسط نساجی حذف شدند تا از چهار نماینده فوتبال کرمان در جام حذفی، دو تیم توسط نساجی حذف شوند و حالا نساجی به دنبال حذف یک تیم دیگر از فوتبال کرمان است.

نساجی در فصل جاری لیگ برتر نیز امسال موفق شد مس رفسنجان را در زمین حریف ۲ – ۱ شکست دهد و از دو بازی مقابل گل‌گهر در لیگ برتر، یک بازی را در سیرجان با تساوی پشت‌سر گذاشت و در بازی برگشت که در مشهد برگزار شد شکست خورد.

در صورتی که نساجی امشب بتواند مس کرمان را شکست دهد به تنهایی سه تیم از فوتبال کرمان را از جام حذفی خارج کرده است.

بازی‌های رودررو

مس کرمان و نساجی مازندران یک بار در جام حذفی فوتبال کشور به مصاف هم رفتند. دیداری که سال ۱۳۸۸ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد و مس توانست با یک گل نساجی را شکست دهد.

به جز این مسابقه که در جام حذفی برگزار شد، دو تیم هشت بار دیگر در لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند که از این مسابقات چهار برد نصیب نساجی شد، یک بازی با تساوی پایان یافت و سه بار هم مس کرمان به پیروزی رسید.

آخرین تقابل دو تیم مربوط به لیگ یک فصل ۹۶-۹۷ بود که نساجی در هر دو مسابقه رفت و برگشت موفق شد مس کرمان را شکست دهد.

نساجی در صورتی که امشب بتواند پنجمین برد خود مقابل مس کرمان را کسب کند، حریف آلومینیوم اراک در فینال مسابقات می‌شود و به یک قدمی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد.

الهامی برای مسابقه امشب همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و با تمام قوا می‌تواند تیمش را به مصاف مس کرمان بفرستد تا در صورت کسب برد، برای دومین بار به عنوان سرمربی به فینال جام حذفی برسد و برای کسب دومین جام حذفی دوران سرمربیگری‌اش امیدوار بماند.

امشب در مسابقه نساجی مازندران و مس کرمان محمد عطایی و وحید سیفی، به عنوان کمک‌داور و مهدی اجاقی به عنوان داور چهارم سیدعلی را همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران جام حذفی فوتبال ورزشگاه آزادی مازندران مس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران جام حذفی فوتبال فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران جام حذفی فوتبال ورزشگاه آزادی مازندران مس کرمان مرحله نیمه نهایی جام حذفی مرحله نیمه نهایی ورزشگاه آزادی جام حذفی فوتبال برای نخستین بار نساجی مازندران یک چهارم نهایی فوتبال کرمان لیگ آزادگان جام حذفی شکست دهد گهر سیرجان شکست دادند برگزار شد مس کرمان مرحله یک دو تیم گل گهر یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت
چادرملو اردکان – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه شهید نصیری یزد
تراکتور تبریز- مس رفسنجان – ساعت ۱۹- ورزشگاه یادگار امام تبریز
گل گهرسیرجان – هوادار تهران – ساعت ۱۹ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
سپاهان اصفهان – ملوان انزلی – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمربی النصر: تاریخ فینال جام حذفی مهم نیست، ما برای قهرمانی آماده‌ایم
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی
  • واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان
  • رونالدو النصر را به فینال جام حذفی عربستان رساند
  • صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو
  • رونالدو دبل کرد و النصر فینالیست شد
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • تراکتور در جام‌حذفی مقابل ما فقط زیر توپ زد / بازی مقابل نساجی انتهای‌جدولی سخت است
  • برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد