Web Analytics Made Easy - Statcounter

جولان قاچاقچیان چوب در جنگل‌های هیرکانی و کشتار درختان ارزشمند با اره موتوری زنگ خطری است که لزوم اقداماتی عاجل برای نجات این زیستگاه‌های شاخص را گوشزد می‌کند اما متولیان امر، صدای آن را نمی‌شنوند.

خبرگزاری میزان- با افزایش قیمت چوب، قاچاقچیان بیش از پیش به جان جنگل‌های هیرکانی افتاده و روند نابودی این سرمایه‌های ملی را سرعت بخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاچاقچیان برای کشتار درختان جنگل‌های هیرکانی روش‌های متعددی را به کار می‌گیرند از خشک کردن با سم و اسید و گازوئیل گرفته تا به آتش کشیدن بوته‌های اطراف درخت قربانی.

این روش‌ها سر و صدای چندانی ندارند و کاملا مخفیانه انجام می‌شوند اما در ادامه فیلمی از یک درخت راش در ارتفاعات امامزاده اسحاق شهرستان شفت را مشاهده می‌کنید که قطعه‌هایی از آن بریده و دوباره در تنه درخت جاسازی شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طاها طریحی، درباره این فیلم که به همراه توضیحات ضبط کرده به میزان گفت: قطعه‌قطعه کردن درخت به این شکل حتما با اره موتوری انجام می‌شود که محال است صدای آن به گوش مسئولان و متولیان امر نرسد.

به گفته بومیان استان‌های شمالی با افزایش قیمت چوب، خودروهای سواری هم به چرخه قاچاق چوب اضافه شده‌اند که قطعه‌های کوچک چوب را حمل می‌کنند و تشخیص آن‌ها دشوار است و چه بسا روزانه بسیاری از پیکان‌ها عبوری، در حال انتقال تکه‌ها چوب هستند.

اینکه چرا علی‌رغم صدای گوشخراش اره موتوری، قاچاقچیان بدون هیچ مزاحتی به تاراج میراث طبیعی کشور مشغول هستند پرسشی است که متاسفانه متولیان امر، سالهاست پاسخی برای آن ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق چوب جنگل‌های هیرکانی طرح تنفس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق چوب جنگل های هیرکانی طرح تنفس جنگل های هیرکانی اره موتوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان عالی قضایی کشور طی روز‌های دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه، عازم شهر‌های مختلف استان هرمزگان شدند.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از این سفر به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه‌های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست‌های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده‌ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه‌ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم امری ضروری است.

 حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکار‌های بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی‌های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اعطای نهاد‌های ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می‌سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران