Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@00:09:59 GMT

آقای دایی، ماتیوس را تحویل بگیر!

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۴۳۵۵

آقای دایی، ماتیوس را تحویل بگیر!

عصر ایران؛ اهورا جهانیان- در روزهای اخیر ویدیویی از لوتار ماتیوس در فضای مجازی منتشر شد که می‌گفت من در تهران هستم و هر چه به علی دایی تلفن کردم و پیام دادم، جوابم را نداده است (نقل به مضمون). ماتیوس در ادامه از علی دایی خواست که با او تماس بگیرد.

لوتار ماتیوس که به همراه آندریاس برمه و مارکوس مرک و پیرلوئیجی کولینا به تهران آمده است برای افتتاح باشگاه ورزشی لوکس متافیتنس در شمال تهران، ظاهرا هنوز موفق به دیدار دایی نشده است وگرنه قاعدتا عکس یا ویدیویی از دیدار آن‌ها منتشر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماتیوس نیاز به معرفی ندارد. او فاتح جام جهانی 1990 است و سال‌ها کاپیتان تیم ملی آلمان و تیم بایرن مونیخ بود. زمانی هم که دایی در مونیخ توپ می‌زد، ماتیوس کاپیتان بایرن بود.

دایی حدود هشت سال قبل، زمانی که ماتیوس به یک برنامۀ تلویزیونی در ایران دعوت شده بود، به احترام ماتیوس در آن برنامه شرکت کرد و این دو اسطورۀ فوتبال ایران و آلمان در آن برنامه از یکدیگر تجلیل کردند و نشان دادند که دوستی و احترام ویژه‌ای مابین آن‌ها وجود دارد.

اخیرا نیز دایی و ماتیوس در مراسم افتتاحیۀ جام جهانی قطر دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفتند. اینکه ماتیوس به تهران آمده و به دایی تلفن کرده و پیام داده اما دایی جواب او را نداده، کمی عجیب به نظر می‌رسد. مگر اینکه علی دایی در ایران نباشد. اما در این صورت هم دایی می‌توانست لااقل جوابی ملاطفت‌آمیز به پیام ویدیویی ماتیوس بدهد.

به هر حال از ظواهر امر چنین برمی‌آید که علی دایی لوتار ماتیوس بزرگ را در تهران تحویل نگرفته کرده است؛ و این خلاف رسم میهمان‌نوازی ما ایرانی‌هاست.

بی‌اعتنایی دایی به ماتیوس احتمالا دلیلش این است که لوتار ماتیوس اخیرا ویدیوی چرت‌زدن علی دایی در پشت صحنۀ مراسم قرعه‌کشی جام جهانی را در اینستاگرامش منتشر کرد و این ویدیو بازتاب زیادی در ایران داشت؛ چون اینستاگرام ماتیوس هم فالورهای ایرانی پرشماری دارد.

لوتار ماتیوس هشت سال از علی دایی بزرگتر است و کاپیتان دایی در بایرن مونیخ بوده و قطعا جزو بیست بازیکن برتر تاریخ فوتبال است (اگر جزو ده بازیکن برتر نباشد). او همچنین پیشکسوت دایی محسوب می‌شود. مجموع این ویژگی‌ها موجب می‌شود که ماتیوس در عالم دوستی، نسبت به دایی از موضع بالا برخورد کند.

برخورد از موضع بالا، البته به معنای برخورد متکبرانه نیست. گاهی بزرگتر شوخی‌ای با کوچکتر می‌کند که کوچکتر به خودش اجازه نمی‌دهد چنان شوخی‌ای با آن بزرگتر بکند.

اما شوخی در فضای شخصی بین دو نفر، با شوخی در فضای عمومی فرق دارد. اگرچه دایی مقام ماتیوس را در دنیای فوتبال ندارد، ولی او شهریار فوتبال ایران است. شاید لوتار ماتیوس موقع انتشار آن ویدیو متوجه جایگاه پر جلال و جبروت دایی در فوتبال ایران نبوده و احتمال نداده که انتشار ویدیوی "چرت‌زدن شهریار" موجب ناراحتی علی دایی می‌شود.

به هر حال بی‌اعتنایی دایی به اسطورۀ ژرمن‌ها، آن هم در شرایطی که لوتار ماتیوس در تهران به سر می‌برد، احتمالا ناشی از تکدر خاطر است و اگر کدورتی در کار باشد، به احتمال زیاد دلیلش انتشار همان ویدیو است.

معلوم نیست لوتار ماتیوس تا کی در ایران است. آیا بعد از افتتاح آن باشگاه به آلمان برمی‌گردد یا سری هم به گوشه و کنار ایران می‌زند؟ به هر حال به نظر می‌رسد که ادب و اخلاق ایرانی حکم می‌کند که علی دایی کدورت احتمالی را نادیده بگیرد و با مهمانی که به او پیام داده و خواستار دیدارش شده، دیداری داشته باشد.

عمر کوتاه است و از این دو راهه منزل چون بگذریم دیگر نتوان به هم رسیدن. همین که ماتیوس بعد از بی‌پاسخ ماندن تماس و پیامش، علنا در برابر دوربین خواستار دیدار دایی شده، رفتاری فروتنانه است و در حکم نوعی دلجویی بابت انتشار ویدیوی چرت‌زدن علی دایی.

بنابراین بهتر است علی دایی کوتاه بیاید و تا "لوتار" در ایران است، وعدۀ دیداری با او بنهد. کینه‌ورزی با لوتار ماتیوس، قطعا روا نیست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لوتار ماتیوس علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولی هونس نه تنها به بایرن مونیخ، بلکه به خودش هم آسیب می‌زند / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس

لوتار ماتئوس به شدت از اولی هونس انتقاد کرده است

طرفداری | از این پس با منتشر کردن صحبت‌های لوتار ماتئوس به عنوان کارشناس که هر هفته در ستونش در سایت اسکای آلمان درباره اتفاقات پیرامون فوتبال آلمان تحلیل‌های خود را ارائه می‌دهد، اتفاقات و حواشی جالب بوندسلیگا آلمان را بررسی خواهیم کرد. 

در حالی که سه‌شنبه شب بایرن مونیخ در یک بازی مهم در آلیانتس آرنا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف رئال مادرید برود، اما در این باشگاه تمامی توجهات به‌جای این بازی به درگیری اولی هونس و توماس توخل معطوف شده است.

اولی هونس در یک مصاحبه مفصل، درباره توماس توخل گفت که او اعتقاد دارد اگر از بین بازیکنان جوان مانند جمال موسیالا، الکساندر پاولوویچ یا آلفونسو دیویس عملکرد خوبی نداشته باشند، بهتر است بازیکن دیگری به‌جای آن‌ها جذب شود تا اینکه روی پیشرفت آن‌ها وقت بگذارند.

توخل نیز در یک مصاحبه پس از بازی مقابل آینتراخت فرانکفورت که موفق شدند با نتیجه 2-1 پیروز شوند، از هونس بابت این صحبت‌ها انتقاد کرد و گفت برایش قابل درک نیست چرا در چنین مقطع مهمی چنین حرف‌های زده شده است.

در بایرن مونیخ کسی جلودار اولی هونس نیست  متأسفانه اولی هونس یک‌بار دیگر با اظهار نظرهای خود درباره توماس توخل اولویت‌های باشگاه را فراموش کرد. من همیشه تصور می‌کردم هونس و توخل می‌توانند با هم کنار بیایند و این صحبت‌های هونس را درک نمی‌کنم. 

هر چند این اولین‌بار نیست که مسائل داخل باشگاه را بیان می‌کند و شما نمی‌توانید اولی را متوقف کنید، او در چنین لحظاتی فکر نمی‌کند. همه ما اشتباه می‌کنیم و گاهی اوقات حرف‌های نسنجیده‌ای می‌زنیم اما هونس حتی دامنه صحبت‌هایش را نیز گسترش داد. در هر حال نمی‌توان به او گفت که مصاحبه نکند زیرا همیشه از او سؤال می‌شود؛ اما مواقعی هم هست که شاید آماده نباشد و حرف اشتباهی بزند.

برداشت اولی هونس از خواسته‌های توماس توخل اشتباه بوده است

شاید هونس به درستی گوش نکرده باشد. توخل هرگز به او نگفته است: «من نمی‌توانم پاولوویچ یا موسیالا را بهتر کنم.» با این حال یک مربی می‌تواند بگوید: «این بازیکن استعداد زیادی دارد، اما من نمی‌توانم او را بهتر کنم. من هر روز تلاش می‌کنم، اما او همراهی نمی‌کند.»

اینکه توخل حس کند به شخصیت مربیگری‌اش توهین شده، من به او حق می‌دهم. هر چند هونس می‌تواند در یک گفت‌وگوی خصوصی بگوید: «بله، من اشتباه متوجه شدم.» اما نمی‌دانم آیا حاضر به انجام چنین کاری می‌‍شود یا خیر. 

اولی هونس هم از خیلی چیزها بی‌خبر است 

 من با هونس رابطه نزدیکی ندارم، نمی‌دانم او از بیان کردن این صحبت‌ها چه هدفی دارد، هر چند اینکه آیا او از روی احساسات چنین کاری انجام می‌دهد یا هوس. او از خیلی چیزها بی‌خبر است. هفته گذشته به طور تصادفی فهمیدم به کسی گفته است: «لوتار، دمیکلیس را وارد بازی بایرن کرد» (شایعات مربوط به گزینه مربیگری) اما من هیچ کسی را وارد این بازی نکردم و مارکوس اوثمر بود که این‌کار را کرد.

کسی که اخبار و رسانه‌ها را دقیق دنبال می‌کند و اطلاعات را کامل به هونس می‌دهد، باید کارش را درست انجام دهد یا اینکه کسی چیزهایی به او القا می‌کند که با واقعیت مطابقت ندارد. 

 صحبت‌های اولی هونس به برنامه‌های بایرن مونیخ آسیب می‌زند

 سال‌هاست همه می‌دانند که هونس گاه و بیگاه حرف‌های تندی می‌زند، اما این بار، این اظهارات در آستانه دو بازی مهم فصل بیان شدند (بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید) که باعث ایجاد حاشیه برای تیم شده است که این مفید نیست. توماس توخل نهایت پنج یا امیدوارم با رسیدن به فینال شش بازی دیگر روی نیمکت بایرن می‌نشیند

این موضوع می‌تواند مذاکرات بایرن با رانگنیک را نیز دشوارتر کند. چنین اظهارات تندی هیچ‌گاه در یک زمان مناسب بیان نمی‌شوند اما این حرف‌ها در بدترین زمان ممکن با توجه به شرایط بایرن، گفته شدند.

باید از اولی هونس برابر خودش محافظت شود 

شاید وقت آن رسیده باشگاه به هوینس بگوید: «ما تو را دوست داریم و از همه کارهایی که برای بایرن انجام دادی، سپاس‌گزاریم. با این حال خواهش می‌کنیم دیگر مصاحبه نکن.»

من این را برای توهین به هونس نمی‌گویم اما شما باید از او برابر خودش محافظت کنید. او با چنین کارهایی نه تنها به اف‌سی بایرن آسیب می‌رساند بلکه به خودش نیز ضربه می‌زند. او همه کاری برای بایرن انجام می‌دهد و قلبش با این باشگاه است اما در چنین لحظاتی، باید از او محافظت کنید یا باید یک نفر در کنارش باشد تا بتواند به او توضیح دهد چه چیزی را نباید بگوید

اولی هونس به خانواده بایرن مونیخ آسیب می‌زند 

اگر او برای ایجاد تنش قبل از بازی لیگ قهرمانان اروپا، به کسی از رئال مادرید حمله می‌کرد، مانند کاری که قبل از بازی‌های مهم بوندسلیگا انجام می‌داد، قابل درک بود اما این‌بار، او به خانواده خودش، به خانواده بایرن آسیب زد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • اولی هونس نه تنها به بایرن مونیخ، بلکه به خودش هم آسیب می‌زند / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • الان وقت حاشیه درست کردن، نیست؛ انتقاد لوتار ماتئوس از اولی هونس