Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی،حجت الاسلام علی لطیفی در کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی اظهار کرد:  توزیع کتاب‌های درسی و اهمیت دسترسی به موقع و مناسب دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی در ابتدای سال تحصیلی، مرتفع شدن برخی چالش‌های سال‌های گذشته از طریق برنامه‌ریزی متقن و جامع همه دست اندرکاران این فرآیند و مراقبت جدی نسبت به اجرای آن اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  برگزاری این جلسه در اولین روزهای زمان‌بندی ثبت کتاب‌های درسی برای پیشگیری از مشکلات و دشواری هایی است که سال گذشته برخی خانواده‌ها در تهیه کتاب متحمل شدند.

لطیفی، سنجش دانش آموزان ورودی جدید و ثبت وضعیت جسمانی آنان، هدایت تحصیلی، آزمون ورودی و تغییر رشته در مدارس، دانش آموزان تکرار پایه، نقل و انتقالات در مناطق و جابجایی دانش آموزان، ثبت اطلاعات در سامانه های دانش‌آموزی، برآورد دانش آموزان فاقد مدارک هویتی و جهشی، صدور کد  مدارس جدید التاسیس و آشنایی چگونگی استفاده از سامانه ثبت و سفارش کتاب درسی را از عوامل موثر در کیفیت بخشی به توزیع کتاب های درسی در سال‌های گذشته دانست.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب های درسی در سطح استان‌ها و تحویل به موقع بر اساس حواله‌های صادر شده تاکید کرد و از نظارت بیشتر سازمان پژوهش با اعزام ناظرانی از تاریخ  ۲۴ اردیبهشت ماه به استان ها، خبر داد و افزود: این گروهها بر روند فرآیند ثبت نام و توزیع کتاب درسی نظارت می کنند تا ثبت نام و توزیع با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی صورت پذیرد.

ثبت به موقع اطلاعات دانش‌آموزان در سیدا

در ادامه محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تشریح عملکرد سال گذشته استان ها، بر لزوم دقت و اهتمام ویژه استان ها در ثبت به موقع اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا، ثبت کتاب‌های تکمیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان و استثنایی و ثبت کتاب‌های انتخابی در دوره متوسطه اشاره کرد.

وی افزود: امسال شاهد افزایش میانگین ۲۲ درصدی قیمت کتاب‌های درسی به دلیل افزایش هزینه های چاپ بوده ایم که البته نسبت به افزایش ۲۵ درصدی سال گذشته، مقداری کاهش داشته است. 

در ادامه نمایندگان آموزش و پرورش استان‌ها، مسائل و پیشنهادهایی همچون پیگیری رفع نواقص سامانه سیدا و سامانه‌های مرتبط، تقدیر از استان‌های برتر سال قبل، دریافت به موقع کد مدارس جدیدالتاسیس و اتصال سامانه سیدا و سنجش ارائه کردند و به تبادل نظر با کارشناسان سازمان پژوهش پرداختند

برچسب‌ها مدارس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان مدارس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کتاب های درسی دانش آموزان توزیع کتاب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی