Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش می‎گوید که دفتر نخست وزیر انگلیس قربانی حمله هکری نرم افزار شرکت صهیونیستی ان اس او، شده است. خبرگزاری میزان – دفتر نخست وزیر انگلیس می‎گوید که احتمال دارد قربانی نرم افزار‌های جاسوسی شرکت صهیونیستی «ان اس او» شده باشد.   به گزارش «گاردین»، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس مطلع شده که دفتر وی در خیابان «داونینگ» با استفاده از «پگاسوس»، نرم افزار پیچیده هکی که می‌تواند تلفن را به دستگاه شنود از راه دور تبدیل کند، هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براساس تحقیقات «Citizen Lab» دانشگاه «تورنتو»، امارات در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مظنون به سازماندهی حملات جاسوس افزاری به دفتر نخست وزیر انگلیس است.   براساس بیانیه «Citizen Lab»، دفتر نخست وزیری، وزارت خارجه و ... انگلیس هدف حمله هکری قرار گرفتند.   گزارش مذکور همچنین می‎افزاید که در همان دو سال حملات مشکوکی به وزارت خارجه انگلیس با اپراتور‌های «پگاسوس» مرتبط با امارات، هند، قبرس و اردن انجام شد.   با وجود این حال، آن‌ها نتوانستند افراد خاصی را در دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه انگلیس که مظنون به هک شدن هستند، شناسایی کنند.   «پگاسوس» یک نرم افزار هک یا نرم افزار جاسوسی است که از سوی شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی «ان اس او» توسعه یافته و به بازار عرضه شده است.
«پگاسوس» این قابلیت را دارد که گوشی‌های دارای سیستم عامل «اندروید» و «آی او اس» را آلوده کند.   در حالی که تاکنون گزارش‌های مستند زیادی پیرامون استفاده از جاسوس افزار «پگاسوس» منتشر شده است، یک سخنگوی «ان اس او» مدعی شد که سازمان‌های مختلف مانند «Citizen Lab» و «عفو بین الملل» با انگیزه‌های سیاسی گزارش‌های نادرستی و غیر مستندی را در مورد آن منتشر می‌کنند.

پروژه مشترک «گاردین»، «وایر»، «لوموند» و «واشنگتن پست» در سال گذشته ده‌ها مورد از استفاده از «پگاسوس» علیه مخالفان توسط مشتریان دولتی از عربستان گرفته تا مکزیک را منتشر کرد.   گزارش اخیر درباره هدف قرار گرفتن دفتر نخست وزیر انگلیس توسط جاسوس افزار «پگاسوس» پرسش‌های مهمی پیرامون نقض احتمالی امنیت ملی در بالاترین سطوح دولت انگلیس ایجاد کرد. بیشتر بخوانید: مقام‌های ارشد اروپایی هدف جاسوس افزار رژیم صهیونیستی استفاده دولت‌های عربستان و بحرین از جاسوس افزار رژیم صهیونیستی دولت «جانسون» در نوامبر گذشته از سوی برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس متهم شد که در رسیدگی به تخلفات نظارتی در خاک انگلیس توسط دولت‌هایی که از «پگاسوس» استفاده می‌کنند، توافق‌های تجاری را به امنیت ملی ترجیح می‌دهد.   در ماه نوامبر، نامه‌ای با امضای ۱۰ نماینده و شماری از اعضای دولت انگلیس به نخست وزیر این کشور ارسال شد که در آن خواسته شد تا به برنامه‌های امنیت سایبری خود با کشور‌های استفاده کننده از نرم‌افزار جاسوسی «ان اس او» و این شرکت را تحریم کند.   آن‌ها هچنین خواستار تعلیق تمامی مجوز‌های جاسوس افزار‌های انگلیس و قرارداد‌های امنیت سایبری با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس شد که در حملات سایبری در انگلیس نقش دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون پگاسوس حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پگاسوس انگلیس بوریس جانسون پگاسوس حقوق بشر دفتر نخست وزیر انگلیس جاسوس افزار نرم افزار ان اس او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرزمین‌های اشغالی بار دیگر صحنه اعتراض شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک‌نشین معترض نزدیک محل اقامت نتانیاهو در «قیساریا» دست به تظاهرات زده‌اند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که صهیونیست‌های معترض خواهان برکناری نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

شب گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6091498

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد