Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید خدادوست صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۱۲ هکتار از اراضی حوزه شهرستان کرمانشاه به منظور اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرارگرفته ایت.

وی افزود: با اینکه بیش از ۹۴ هکتار از این طرح‌های مطالعه شده در جلسات کمیته آب و خاک شهرستان کرمانشاه مصوب و برای اخذ یارانه به مدیریت آب و خاک سازمان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی گردیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مقدار طرح‌های در دست اجرای این مدیریت از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۱ هکتار بوده که تاکنون ۴۱۲ هکتار آن در قالب ۵۷ طرح مراحل اجرایی آنها به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران شده و مابقی در دست اجرا هستند و نیز از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۱۵ هزار و ۶۰۷ متر انهار توسط لوله پلی اتیلن از محل اعتبارات سیستم‌های کم فشار پوشش داده شده است.

خدادوست بیان کرد: تاکنون موفق شده‌ایم حدود ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنیم.

وی در ادامه صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، سهولت در انجام عملیات آبیاری و جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به خشکسالی‌های حادث شده در چند سال اخیر و کاهش شدید نزولات جوی و به تبع آن افت شدید سطح سفره‌های آب زیر زمینی و با توجه به آنکه بخش اعظم مصرف آب در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد و جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های متعددی را در چند سال اخیر جهت استفاده بهینه از آب در دستور کار خود قرار داده که از جمله آنها می‌توان به انجام عملیات تجهیز و نوسازی، لایروبی و مرمت فنوات، پوشش انهار سنتی، احداث استخرهای ذخیره آب و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری اشاره کرد.

خدادوست با اشاره به حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزانی که قصد اجرایی سامانه‌های تحت فشار را دارند، گفت: هم اکنون جهت اجرای هر هکتار سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت مبلغ ۱۸۳ میلیون ریال و آبیاری موضعی (قطره‌ای) ۲۵۰ میلیون ریال مبلغ بلاعوض و ۸۳ میلیون ریال آبیاری کم فشار در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

کد خبر 5470542

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه جهادکشاورزی کرمانشاه آبیاری نوین آبیاری تحت فشار ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد روز ارتش هفته هنر انقلاب اسلامی ایلام امام حسن مجتبی ع 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران شهرستان کرمانشاه جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت