Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@04:15:38 GMT

نشست چارچوب هماهنگی با ائتلاف‌های عراقی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۵۳۷۲

نشست چارچوب هماهنگی با ائتلاف‌های عراقی

چارچوب هماهنگی احزاب شیعی عراق طی جلسه‌ای با چند ائتلاف و حزب دیگر، بر لزوم ایجاد تحول در روند سیاسی و حرکت به سمت گام‌های عملی برای تشکیل دولت و برآوردن خواسته‌های مردم عراق تاکید کرد.

به گزارش مشرق، کمیته هماهنگی احزاب شیعی عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) شامگاه دوشنبه با «الاتحاد الوطنی» و «تحالف العزم» در دفتر رئیس ائتلاف «دولت قانون» تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سرانجام خط انتقال نفت پرحاشیه عراق چه می شود؟

طبق بیانیه منتشر شده توسط چارچوب هماهنگی، در این دیدار تحولات اوضاع سیاسی و نتایجی که به رکود سیاسی کنونی پایان می‌دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: «حاضران در این جلسه بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای یافتن راهی جهت برون‌رفت از بحران سیاسی تاکید کردند و از همه احزاب و نیروهای ملی خواستند که منافع ملت عراق با به منافع خود ترجیح داده و با (نقشه راهی) پیش بروند که به آن مقصود می‌رسد».

این بیانیه، ایجاد تحول در روند سیاسی و حرکت به سمت گام‌های عملی برای تشکیل دولت و برآوردن خواسته‌های مردم عراق را هدف اصلی که باید همه احزاب عراقی برای آن تلاش کنند، توصیف کرد.

چارچوب هماهنگی همچنین افزود:‌ «ائتلاف‌های حاضر در جلسه، بر لزوم تسریع در توسعه خطوط کلی نقشه راه و شروع فوری گفت‌وگو با همه نیروهای سیاسی و نشستن بر سر میز مذاکرات به منظور تفاهم برای تقویت روند دموکراتیک، محافظت از آن در برابر هرج و مرج و بازگرداندن اعتماد شهروندان عراقی به نظام سیاسی موجود تاکید کردند».

پیش از این، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد که چارچوب هماهنگی، مخالف بن‌بست سیاسی و نادیده گرفتن منافع عراق است.         

در سایه انتخاب راه سوم توسط بسیاری از نمایندگان (یعنی عدم شرکت در جلسه)، پارلمان عراق مثل روز شنبه گذشته در تحقق بخشیدن به شرط حضور دو سوم نمایندگان در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور ناموفق ماند و نتوانست این مأموریت مهم را که در حیطه اختیاراتش بود، انجام دهد».

با وجود مخالفت و غیبت بسیاری از نمایندگان، ائتلاف سه‌گانه همچنان اصرار دارد که می‌تواند به تنهایی جلسه را برگزار و رئیس‌جمهور را انتخاب کند. این در حالی است که گفته می‌شود تعداد نمایندگان حاضر در جلسه روز چهارشنبه، حتی از حاضرین در جلسه روز شنبه نیز کمتر بوده‌اند.

 جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت پارلمان عراق ائتلاف الفتح قیس الخزعلی حزب دموکرات کردستان عراق هادی العامری عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت چارچوب هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم

مدیر برق شهرستان قشم با تأکید بر ارایه خدمات ویژه به شهروندان و رفع مشکلات آنها در حوزه برق گفت: امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر در این جزیره است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، اسماعیل سالفی امروز، شنبه، در نشست با شهرداری و مدیر آب و برق سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: یکی از زمینه‌های صرفه‌جویی انرژی در شبکه‌های برق، اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری است که خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در قشم انجام شده است.

مدیر برق شهرستان قشم با تشکر از اهتمام شهرداری قشم و آب و برق منطقه آزاد برای رفع مشکلات شهری، به‌ویژه خاموشی‌های معابر سطح شهر، افزود: وظیفه همه ما خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در شهرستان است و کارکنان اداره برق با تمام امکانات و توان در حال ارائه خدمات به مردم نجیب این شهرستان هستند.

تعامل و هماهنگی ارگانها تنها راهکار ارایه خدمات مطلوب به شهروندان

شهردار قشم نیز در این نشست بر اهمیت هماهنگی و همکاری میان ادارات مختلف شهری و ارگان‌های ذی‌ربط جهت ارایه خدمات مطلوب به شهروندان تأکید کرد.

میرداد میردادی بیان داشت: تنها با تعامل و هماهنگی می‌توانیم بهبودی مطلوب در خدمات شهری را برای اهالی قشم فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: هماهنگی در ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری، سیاستگذاری برای انجام خدمات بهینه و ایجاد نگاه مشترک برای توسعه شهری توسط تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری است که همه ما باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و برق منطقه آزاد نیز در این نشست به اهمیت بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندها، به دستیابی به خدمات بهتر و مؤثرتر برای جامعه محلی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/7558/+

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد