Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@04:02:03 GMT

ناگفته های کار در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۷۰۵۸

ناگفته های کار در ترکیه

در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی راه‌های کار در ترکیه به بررسی روش‌ها، مدارک مورد نیاز و قوانین کار در ترکیه بپردازیم.

میانگین درآمد در ترکیه

در جدول زیر تعدادی از مشاغلی که در ترکیه درآمد بالایی دارند آورده شده است تا شما بتوانید درآمد های این مشاغل را قبل از مهاجرت به ترکیه بدانید.

عنوان شغل

میانگین درآمد سالانه به لیر (آقایان)

میانگین درآمد سالانه به لیر (بانوان)

دکتر متخصص

۲۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۷۰

۲۰۸.۰۰۰

دکتر عمومی

۸۶.۰۰۰

۸۴.۰۰۰

فروشنده

۱۳۱.۵۰۰

۱۳۱.۵۰۰

کارگر ساختمانی

۹۸.۰۰۰

-

روزنامه نکار

۲۰۰.۰۰۰

۲۰۰.۰۰۰

پیشخدمت رستوران

۱۰۰.۰۰۰

۱۱۰.۰۰۰

مدیر

۱۵۷.۰۰۰

۱۵۲.۰۰۰

مدیر فروش

۱۵۱.۱۳۰

۱۴۳.۲۶۰

مدیر تولید

۸۸.۶۶۶

۸۰.۴۲۵

زیر دیپلم

۱۳۰.۷۱۹

۱۰۸.۳۷۵

لیسانس

۱۲۲.۱۸۵

۱۰۹.۰۰۰

فوق لیسانس

۱۶۰.۰۰۰

۱۵۰.۰۰۰

دکترا

۱۷۳.۰۰۰

۱۶۷.۰۰۰

قوانین کار در ترکیه

برخلاف تصور اکثر مهاجرانی که قصد کار در ترکیه را دارند، کشور ترکیه برای جست و جوی کار به متقاضیان ویزای ورود به این کشور را نمی‌دهد. بنابر این شما باید قبل از ورود به ترکیه پیشنهاد شغلی را دریافت کنید و پیشنهاد شغلی شما باید به تایید اداره کار و مهاجرت کشور ترکیه برسد. بسیاری این قانون را یکی از سختگیرانه ترین قوانین کار در ترکیه می‌دانند. اما توجه داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور ترکیه ۲۲.۵ درصد است که این خود به معنی این است که پیدا کردن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکی کار راحتی نخواهد بود! اما اگر در شغل و حرفه خود تخصص و تبحر کافی دارید و به زبان ترکی مسلط هستید اصلا نگران نباشید چرا که کشور ترکیه همیشه به دنبال افراد متخصص برای پر کردن فرصت های شغلی موجود است.

قوانین پیشنهاد شغلی برای کار در ترکیه

پیشنهاد شغلی که توسط کارفرمای ترکی دریافت می کنید باید قوانین کار در ترکیه را رعایت کند. در مرحله اول اگر بخواهید از ایران برای کار در ترکیه اقدام کنید، کارفرما و شما باید ثابت کنید که فرد ترک تباری برای انجام شغل مورد نظر در ترکیه وجود ندارد و شما برای این شغل مناسب هستید.

اقامت از طریق کار در ترکیه

در صورتی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی به طور قانونی و مهاجرت به ترکیه شدید، بد نیست که بدانید در صورتی که بتوانید به مدت ۸ سال به زندگی و کار (شغل معتبر با تاییده اداره کار و مهاجرت کشور ترکیه) در کشور ترکیه مشغول باشید، و تمامی اصول زندگی و قوانین کار در ترکیه را رعایت کنید می توانید برای دریافت اقامت دائم ترکیه درخواست دهید؛ اما بسیاری از هموطنانمان به طور غیرقانونی در ترکیه اقامت دارند، به این معنا که با استفاده از ویزای توریستی و پیدا کردن یک شغل غیرقانونی در ترکیه اقامت دارند. این دسته از افراد حتی بعد از گذشت ۸ سال نیز نمی‌توانند برای دریافت اقامت ترکیه درخواست دهند.

هزینه های زندگی در ترکیه

موسسه مهاجرتی میرداماد در ادامه جدولی را برای شما آماده کرده‌است که در آن میانگین قیمت بعضی از کالاها و اقلامی که ممکن است در ترکیه به صورت روزانه نیاز داشته باشید آورده شده است. تا شما بتوانید قبل از مهاجرت و کار در ترکیه، میزان تقریب دقیقی از مخارج ماهیانه خود داشته باشید و برنامه ریزی دقیق‌تری برای زندگی در ترکیه کنید.

کالا

قیمت به لیر

گوشت

۷۵.۶۵ برای هر کیلوگرم

مرغ

۹۲.۱۹ برای هر کیلوگرم

تخم مرغ

۶۹.۱۱ برای هر شانه

شیر

۵۵.۵ برای هر لیتر

نان

۶۲.۲ برای ۵۰۰ گرم

برنج

۳۵.۱۲ برای هر کیلوگرم

پنیرمحلی

۷۲.۴۲ برای هر کیلوگرم

آب معدنی

۳۱.۲ برای یک و نیم لیتر

سیب زمینی

۴۵.۳ برای هر کیلو گرم

پیاز

۴ برای هر کیلوگرم

یک وعده غذا در رستوران

۲۵ برای هر نفر

هزینه‌ی اینترنت (ماهیانه)

۷۲ با سرعت ۸ مگابایت

سیم کارت (ترک تلکام)

۸۵

ورودی تاکسی

۵

کرایه تاکسی در هر کیلومتر

۳.۷۰

کلام آخر

قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت، سعی کنید تمام اطلاعات مورد نظر از کشور مقصد مهاجرت خود دریافت کرده و تمامی مراحل مهاجرت خود را به صورت قانونی انجام دهید. چراکه در صورت مهاجرت از روش‌های غیرقانونی علاوه بر اینکه احتمال بازگردانده شدن شما به کشور زیاد است احتمال از دست رفتن سرمایه و تمام هزینه هایی که برای مهاجرت غیر قانونی کرده اید وجود دارد. ترکیه مقصد مناسبی برای زندگی و کار است در صورتی که تمام شرایط زندگی و قوانین کار در ترکیه را بدانید و سعی در پیروی از این قوانین داشته باشید.

منبع: https://www.imohajerat.org

کد خبر 1623223

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای هر کیلوگرم کار در ترکیه پیشنهاد شغلی داشته باشید کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمارها در سه ماهه اول سال 2024 حدود 4800 پناهجو از آلمان اخراج شدند که 1200 نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج ها از آلمان در سه ماهه اول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس 2024 در مجموع 4791 پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن ها 3565 مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود 234000 نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می کردند .

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهادهای آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهادهای آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال 2024 را 65419 مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته 80978 درخواست اولیه وجود داشت.

کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمانتهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست