Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران، با حضور مسئولان ملی و استانی، چهره‌های مذهبی و فرهنگی، جمعی از کتابداران، برگزیدگان این رویداد مهم فرهنگی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، روز سه شنبه - ۳۰ فروردین ماه - در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر و در فضای مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا زند وکیلی دبیر جشنواره و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه علم و دانش‌اندوزی در اسلام و سایر ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در این جشنواره نزدیک به ۲۶ هزار نفر شرکت کردند که تعداد قابل توجهی است، گرچه دنبال عدد و رقم نیستیم. اگر بتوانیم یک پنجم یا حتی یک دهم این افراد را حفظ و از نظر آن‌ها استفاده کنیم، بُردیم. امروز شاهد تقدیر از بیش از ۴۶۰ نفر خواهیم‌بود. برخی از شرکت‌کنندگانِ هنرمند، با سواد و کمالات در بند زندان بودند. به دلیل همکاری امور زندان‌ها از مسئولان این سازمان تشکر می‌کنم. 

به گفته دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران، این جشنواره چهار رویکرد و هفت حوزه هنری داشت. او ادامه داد: از افرادی که شرکت کردند، مدیران برخی شبکه‌های صدا و سیما، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان زندان‌ها تشکر می‌کنم. با هم‌افزایی در اقدامات فرهنگی می‌توان به نتیجه رسید اما اگر هرکسی اقدام به کار انفرادی کند به نتیجه نخواهدرسید.

جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران ۴۲۴ نفر انفرادی و ۱۶ خانواده برنده شدند. شرکت خانواده‌ها در این جشنواره اثر ارزشمندی دارد، زیرا همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.

برگزاری تور کارگاه‌های نقاشی نگین فیروزه‌ای در ۹ کتابخانه تهران

نغمه مستشارنظامی دبیر شواری ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی و چهره هنر انقلاب اسلامی در ادامه مراسم اختتامیه،در بخش شعر با اعلام اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف داشت، ادامه داد: چند سالی است که این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره برای نخستین بار حوزه شعر سرایی به جشنواره اضافه شده‌است، بیان کرد: همچنین دو کارگاه در این حوزه برگزار شد و شرکت کنندگان زیادی داشت. تور کارگاه‌های نقاشی نگین فیروزه‌ای را در ۹ کتابخانه تهران داشتیم و به دلیل محدودیت کرونایی با کتابخانه‌هایی که امکان اجرای کارگاه در فضای باز را داشتند همکاری کردیم. برنامه‌های این دوره بسیار بود که فرصت بیان همه آنها نیست.

دو کتاب منابع این جشنواره بودند، گروهی از کتابخانه بسیج، قصه‌گویی با اقتباس از کتاب برای ضامن آهو را آماده و اجرا کردند. همچنین گروه تواشیح سه قطعه اجرا کردند.

برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران

 علیرضا زندوکیلی، دبیر جشنواره و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، مهدی توکلیان به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی، خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و سرهنگ دوم سید حسن ابوترابی، مسئول اداره روابط عمومی ارتش برای تقدیر از برگزیدگان روی صحنه رفتند.

در این مراسم به دلیل دشواری حضور روزه‌داران و محدودیت‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی، از ۱۵ نفر به صورت نمادین تقدیر شد که اسامی آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

سمیرا شاکری، در رشته برگزیده پویش کتابخوان جوان و بزرگسال کبری عظیمی، در رشته برگزیده پویش کتابخوان جوان و بزرگسال علی صالح محمدی، در رشته برگزیده پویش کتابخوان خردسال نیایش خدایی، در رشته برگزیده پویش کتابخوان خردسال عباس همت، در رشته برگزیده پویش کتابخوان نازنین‌زهرا خدایی، در رشته برگزیده پویش کتابخوان کودک سیما خجسته، در رشته برگزیده تولید آثار هنری جوان و بزرگسال عذرا مذروقی، در رشته برگزیده چهار گزینه جوان و بزرگسال محمد مبینی، در رشته برگزیده شعرسرایی جوان و بزرگسال سید زینب حسینی، در رشته برگزیده چهار گزینه جوان کاظم جیرودی، در رشته برگزیده شعرسرایی نوجوان النا زرین، در رشته برگزیده نقاشی خردسال الینا زرین، در رشته برگزیده نقاشی کودک

همچنین در بخش خانواده بهشیری و براتی منتخب شدند.

زندوکیلی به رسم یادگار پنج لوح تقدیر به مسئولانی که در این جشنواره با نهاد کتابخانه‌ها همکاری کردند اهدا کرد.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی استعدادها و با معرفی ۶ عنوان کتاب فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه حضرت مهدی (عج) سال گذشته در بستر فضای مجازی برگزار شد و پس از مشارکت گسترده در سطح کشور و استقبال مردم پایتخت از این جشنواره مهم فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سازمان زندان‌ها کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سازمان زندان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سازمان زندان ها کتاب کتابخوانی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه ها جوان و بزرگسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران