Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال شاکری به الف گفت: وقتی دانش بنیان ها تقویت شوند، ما به جای اینکه نفت را به صورت خام بفروشیم می توانیم از توان این شرکت ها استفاده کرده و نفت را به مواد مختلفی تبدیل کنیم که هم قابل تحریم نیست هم راحت تر خریداری شده و هم درامد بیشتری برای کشور دارد.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از مواد معدنی و انرژی ما به صورت خام صادر می شود و سایر کشورها از این مواد با فناوری های دانش بنیان محصولات دیگری تولید کرده  و با برند خود با چند برابر قیمت به فروش می رسانند در حالی که  این مواد می تواند در کشور خود ما در صنایع با کمک دانش بنیان ها تولید و تهیه شود و سبب بهبود کیفیت زندگی مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مساله تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین یک رهنمود عاقلانه، حرفه ای و مردم مدارانه است که در تمام دنیا مطرح شده و در حال اجراست، بنابراین پیگیری هوشمندانه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع و تاکید بر استفاده از علم و دانش برای تامین نیازهای کشور در همه عرصه ها مساله ای بوده که ایشان از مدت ها قبل دنبال کرده و در دیدار با اساتید، دانشمندان و دانشجویان به شدت بر این موضوع تاکید و امسال را با این عنوان نام گذاری کردند.

وی در ادامه بیان کرد: ما منابعی داریم که نباید آنها را خام بفروشیم،یعنی این منابع را با فناوری به محصولات پیشرفته و دانش بنیان تبدیل کنیم، یعنی درصد استفاده از دانش در این محصولات افزایش یافته و سبب بیشتر شدن کارآیی انها برای مردم شودو مردم نیز بتوانند استفاده بهینه ای از این محصولات داشته باشند. من مثال ساده ای در خصوص بخش حمل و نقل چه مسافری و چه باربری می زنم.  اپلیکیشن هایی که روی موبایل ها برای حمل و نقل نصب شده سبب راحت تر شدن و همچنین کاهش هزینه های مردم شده در عین حال ایمنی بیشتری را نیز برای آنها به دنبال داشته است. فرد به جای اینکه در خیابان به دنبال وسیله ای برای حمل بار یا آژانس بگردد با یک برنامه روی موبایل این مساله ار حل می کند. هم در زمان و هم در هزینه مادی صرفه جویی می شود و هم اینکه به راحتی می توان فهمید که مبدا و مقصد این وسیله کجاست و چه مسیری را طی می کند. در خصوص تولیدات دانش بنیان در همه بخش جا به خصوص صنایع نیز شرایط به همین ترتیب است. ما با تقویت دانش بنیان ها هم کیفیت و هم کمیت زندگی مردم را افزایش می دهیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین متذکر شد: تقویت  دانش بنیان ها سبب اشتغال نیز می شود. ما افراد تحصیلکرده ای در کشور داریم که می خواهند از دانش خود استفاده کنند اما ما ظرفیت جذب همه این افراد را نداریم و چه بسا بتوانیم آنها را با حقوق مکفی جذب کنیم اما فرد از شغل خود رضایت کافی ندارد. بنابراین می توانیم با تقویت شرکت های دانش بنیان از این نخبگان و جوانان تحصیلکرده صاحب ایده استفاده کرده و سبب شکوفایی و رشد و توسعه صنایع و همه بخش های کشور شویم.


منبع: الف

کلیدواژه: دانش بنیان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران