Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد اکنون زمان آن رسیده است که ابعاد گسترده جنایات بین المللی گروه موسوم به ائتلاف بین المللی در الرقه افشا شود.

وبسایت خبری النشره گزارش داد وزارت امور خارجه سوریه تائید کرده است که «موضوع تخریب شهر الرقه و کشتار هزاران بی گناه در این شهر توسط «ائتلاف بین المللی» غیرقانونی به سرکردگی آمریکا به نحو لازم مورد توجه بین المللی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«در این شهر جنایات فجیعی روی داده است و جامعه بین المللی از جزئیات آن آگاهی کامل ندارد.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای رسمی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خاطرنشان کرد «عملیات نظامی آمریکا در قالب نیرو‌های ائتلاف علیه الرقه بین ژوئن تا اکتبر ۲۰۱۷، تقریباً منجر به نابودی کامل و کشتار هزاران غیرنظامی ساکن این شهر شده که اجساد آن‌ها نیز زیر آوار مدفون شده است.

در این نامه تأکید شده است که «عملیات نظامی وحشیانه «نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی» به شهر الرقه با هدف تخریب عمدی و روشمند زیرساخت‌های این شهر و حومه آن صورت گرفته است. غیرنظامیان از طریق حملات هوایی کوبنده و بمباران موشکی سنگین نامتناسب با میزان خطر و همچنین از طریق حملات زمینی نیرو‌های سوریه دمکراتیک هدف قرار گرفتند. مهاجمان، میان تروریست‌های داعش و غیرنظامیانی که سعی در فرار از محاصره داشتند؛ تمایزی قائل نشدند.

در ادامه این نامه آمده است «همین ارزیابی در خصوص جنایات جنگی نیرو‌های موسوم به «ائتلاف» و شبه نظامیان «نیرو‌های سوریه دمکراتیک» در روستای الباغوز در حومه الزور نیز صادق است. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این روستا در جنایتی جنگی، به طور کامل ویران شد. ائتلاف غیرقانونی مذکور ۱۸ مارس ۲۰۱۹ کاروانی از ساکنان این روستا راکه بیش از ۸۰ نفر بودند و تلاش می‌کردند جان خود را نجات دهند با استفاده از جنگنده‌های اف ۱۵ و دو بمب ۲۲۵ و ۹۰۷ کیلوگرمی مورد حمله قرار داد که منجر به نابودی کامل کاروان و از جمله زنان و کودکان شد.

این وزارتخانه اشاره کرد منابع آمریکایی در اطلاعاتی که تا نوامبر ۲۰۲۰ منتشر نشده بود به کشته و زخمی شدن ۲۴۰ غیرنظامی در الرقه در ۳۸ حادثه مختلف بر اثر عملیات نظامی آمریکا اعتراف کرده اند. گزارش‌های مستقل متعدد با استناد به مصاحبه‌های میدانی و تصاویر ماهواره‌ای حکایت از کشته شدن ۷۴۴ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر توسط ائتلاف بین المللی دارند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه سوریه، داده‌ها و آمار سایر سازمان‌های غیردولتی نشان می‌دهد که تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در اثر عملیات نیرو‌های «ائتلاف» در الرقه بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه سازمان ملل جنایت جنگی ائتلاف بین المللی خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است