Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لو پن رهبر حزب راست افراطی "مجمع ملی" بارها بر تمایل خود برای ممنوعیت کامل پوشیدن حجاب در فضاهای عمومی فرانسه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرده است.

استانیسلاس گرینی (Stanislas Guerini) روز سه‌شنبه در شبکه LCI خطاب به سخنگوی حزب لو پن، اظهار داشت: شما به میلیون‌ها فرانسوی که به هیچ عنوان افراط‌گرا نیستند و مذهب خود را با آرامش دنبال می‌کنند، توهین می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح نامزد پوپولیست انتخابات فرانسه مبنی بر ممنوعیت حجاب در این کشور، افزود: آیا شما می‌گویید که پلیس را برای تعقیب مسلمانان می‌گمارید تا آنها نشانه‌های مذهبی را بردارند؟

به گزارش ایرنا، آمار دقیقی از تعداد مسلمانان فرانسه وجود ندارد اما جمعیت این اقلیت مذهبی بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور اروپایی برآورد می‌شود.

به این ترتیب مسلمانان که پس از مسیحیان پرتعدادترین پیروان یک مذهب در فرانسه محسوب می‌شوند، دست کم هشت درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

لو پن با تاکید بر ضرورت مبارزه با اسلام‌گرایی افراطی اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات می‌خواهد داشتن حجاب را در اماکن عمومی ممنوع کند.

او هیچ تمایزی بین حجاب ساده (حجاب اسلامی پوشاننده مو)، نقاب یا برقع (اشکال مختلف حجاب کامل) قائل نشده است؛ بنابراین به طور مشخص، پوشیدن آن دیگر در خیابان، مغازه‌ها، رستوران‌ها، وسایل نقلیه عمومی (اما نه در خانه شخصی یا برای مثال در مسجد) قانونی نخواهد بود.

این نامزد پوپولیست معتقد است که حجاب یک لباس اسلامی است و به گفته وی حجاب لباس یک ایدئولوژی است و نه یک مذهب.

لو پن با در فوریه گذشته نیز لایحه‌ای را با هدف مبارزه با ایدئولوژی‌های اسلام‌گرایانه ارایه کرد و گفته است که در صورت تصویب، این قانون را از طریق اعمال جریمه اجرا می‌کند.

در سوی دیگر ماجرا، هرچند مکرون در دوران ریاست جمهوری خود محدودیت‌های گسترده و کم‌سابقه‌ای نسبت به مسلمانان فرانسه ایجاد کرد، اما سیاست لو پن را خلاف اصل سکولاریسم در این کشور ارزیابی می‌کند.

به اعتقاد مکرون، اگر لو پن حجاب را ممنوع کند، باید سایر علائم مذهبی از جمله صلیب و یرملکه (لباس مخصوص یهودیان) را نیز ممنوع کند.

مکرون بر ضرورت اجرای روح قانون لائیسیته مصوب ۱۹۰۵ تاکید می‌کند و در عین حال وعده آزادی‌های مذهبی را می‌دهد.

وی با دفاع از ممنوعیت حجاب در مدارس مطابق با قوانی فرانسه، گفته است که تصمیم به تغییر قانون فعلی به این معنا که این قانون را تا همه اماکن عمومی گسترش دهد، ندارد.

مکرون همچنین در واکنش به اظهارات لو پن مبنی بر ممنوعیت حجاب، اعلام کرده است که "داشتن حجاب در اماکن عمومی هیچ کشوری ممنوع نیست، آیا می‌خواهید ما اولین کشور باشیم؟"

تحلیل‌گران همواره نسبت به آنچه افزایش محدودیت‌ها نسبت به مسلمانان فرانسه اعلام می‌دارند، هشدار داده‌اند و مسلمانان این کشور نیز در سال‌های اخیر شاهد افزایش کم‌ سابقه فشارها بر خود هستند.

مکرون در دور نخست انتخابات با کسب ۲۷.۶ درصد آرا در جایگاه نخست ایستاد و لو پن نیز ۲۳.۴۱ درصد آرا را از آن خود کرد تا بار دیگر موازنه قدرت در این کشور به رقابت هواداران طیف میانه‌روها و راست افراطی فرانسه بستگی یابد؛ رقابتی که آخرین مرحله آن برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. 

برچسب‌ها فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه مارین لوپن امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه مارین لوپن فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه مارین لوپن امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس

با استناد به دستورالعمل ابلاغی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس ستاد انتخابات رسانه ملی با حضور اعضای هیأت بررسی تبلیغات آیین قرعه‌کشی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

سیدصداقت‌الله موسوی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در توضیح برنامه صدا و سیما برای معرفی نامزد‌های دور دوم انتخابات، اظهار کرد: بعد از قرعه‌کشی نتایج زمان‌بندی ضبط و پخش برنامه‌ها به اطلاع نامزد‌ها رسید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره چهار نامزد برای کسب ۲ کرسی به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته و با هم رقابت می‌کنند.

وی در خصوص زمان پخش ویدئو‌های انتخاباتی در سیمای استان، گفت: پخش ویدئو‌های از امروز در ساعت‌های ۹، ۹ و ۳۰ دقیقه، ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷ روز تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

موسوی با اشاره به ضبط سه مناظره از این چهار نامزد، تصریح کرد: این مناظره‌ها در روز‌های سیزدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت‌ماه پخش و تکرار آن در همین ساعت در روز‌های مقابل آن انجام می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌های نامزد‌ها در بخش صدا، خاطرنشان کرد: بخش فایل‌های صوتی تبلیغات از امروز و در ساعت‌های ۹، ۱۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ۱۶ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد پخش فایل‌های صوتی مناظره چهار نامزد در ساعت ۱۵ تا ۱۶ انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ