Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین و به نقل از رویترز، در روز دوشنبه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین)، هیات نمایندگی به سرپرست علی صبری، وزیر امور مالی سریلانکا، گفتگوهای رسمی را با صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن، به‌منظور توافق بر سر یک برنامه مالی، آغاز کردند.دولت سریلانکا امیدوار است که با این برنامه ذخایر مالی خارجی خود را افزایش داده و بتواند به طریقی هزینه مالی وارادات ضروری نظیر سوخت،غذا و مواد دارویی را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران مالی ویرانگر سریلانکا در پی تاثیرات ناشی از بحران کووید-۱۹ است که سوءمدیریت‌ دولت را بیش از هر زمان دیگری، تاثیرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور برجسته کرده است. همچنین افزایش قیمت سوخت، ذخایر مالی خارجی را کاهش داده و تامین سوخت، برق، غذا و مواد دارویی برای هفته‌ها با مشکل مواجه شده و کمیاب شده‌اند.

خیابان‌های کلمبو، پاییتخت بیش از یک هفته است که شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه رییس‌جمهور گوتابایا راجاپاکسا  وبرادر نخسنت وزیر اوماهیندا راجاپاکسا است.

علی صبری گفته است که سریلانکا در مجموع به دنبال تامین ۳ میلیارد دلار کمک خارجی از سه منبع است تا بتواند بحران فعلی را پشت سر بگذارد. در اصل این سه منبع شامل کشور هند، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای تامین این مجموعه مالی است.

گفتنی است که هم هندوستان و هم چین به طور گسترده از سریلانکا پشتیبانی مالی می‌کنند. همچنین علی صبری خبر از دیدار با همتای هندی خود، نرملا سیتارمن، در حاشیه مذاکرات صندوق بین المللی پول و توافق برای تعمیق همکاری‌ها خبر داد.

از طرفی هم وزارت دارایی سریلانکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صندوق بین المللی پول به صبری اطلاع داد که هند نیز از طرف سریلانکا کمک از طریق پنجره ابزار مالی سریع صندوق بین‌المللی پول، درخواست داده است.» این پنجره برای کمک برای کشورهایی که نیاز به حمایت فوری تراز پرداخت دارند.

منابعی از تلاش هند برای احیای نفوذ خود در سریلانکا نسبت به چین که در این سال‌ها نفوذ خود را توسعه داده، خبر می‌دهند. چین از بزرگ‌ترین وام‌دهندگان به سریلانکا محسوب می‌شود که بنادر و جاده‌های بسیاری در این کشور ساخته است.

کد خبر 670943 برچسب‌ها هند بحران‌ مالی چین صندوق‌ بین‌المللی پول سریلانکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند بحران مالی چین صندوق بین المللی پول سریلانکا صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا