Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها بدون اینکه اعلام رسمی در جامعه انجام شود کرایه تاکسی‌های سطح شهر بندرعباس تا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شهر بندرعباس یکی از شهرهایی در کشور است که ضعیف‌ترین سیستم حمل و نقلی را دارد و با وجود اینکه عنوان کلانشهر را یدک می‌کشد اگر بخواهیم با بقیه کلانشهرهای کشور مقایسه‌اش کنیم در حوزه حمل و نقل فقط تاکسی دارد چرا که اکثر کلانشهرهای دیگر اگر مترو یا قطار شهری هم نداشته باشند حداقل از BRT برخوردار هستند اما شهر بندرعباس حتی BRT هم ندارد و مردمی که بخواهند سوار اتوبوس‌هایی که به‌ نام‌ BRT وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر می‌شوند باید بی‌خیال قید مدیریت زمان شوند چرا که این اتوبوس‌های عریض و طویل خط ویژه‌ای برای تردد ندارند و باید در وسط خیابان‌ها با سرعتی لاک‌پشتی تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وضعیت تنها راه تردد مردم استفاده از تاکسی‌های خطی است که پیش‌تر گزارشاتی از وضعیت‌ آن‌ها نیز تهیه کرده‌ایم چرا که این تاکسی‌ها اولا در سطح شهر کم هستند و در ساعاتی از روز نایاب می‌شوند البته روزهای عادی را می‌گوییم چرا که در ایام خاص مانند ایام نوروز که پشت‌ سر گذاشتیم به دلیل افزایش تقاضای اصلا تاکسی پیدا نمی‌شود و یا اینکه عمدتا فرسوده هستند و وضعیت مناسبی برای حمل و نقل ندارند مسئله‌ای بدان هم اعضای شورای شهر و هم مسئولان شهرداری معترف هستند و بحثی روی آن وجود ندارد.

اما مسئله دیگری که در این حوزه مردم را آزار می‌دهد هزینه بالای حمل و نقل عمومی در بندرعباس که همیشه یک سر و گردن حتی از پایتخت هم گران‌تر بوده است.

به عنوان مثال در سال 1400 با مبلغ 4 هزار و 500 تومان شما تقریبا می‌توانستید مسیر 7 کیلومتری را در شهر تهران با تاکسی تردد کنید اما و نرخ ورودی به تاکسی‌ها در تهران 2100 تومان بود در همان سال در بندرعباس رانندگان تاکسی حداقل کرایه‌ای که از مسافران دریافت می‌کردند حدود 3 هزار تومان بود.

با وجود اینکه هیچ مصوبه رسمی در شهر بندرعباس ابلاغ و به سمع و نظر مردم نرسیده بود شاهد افزایش هزار تومانی کرایه‌های تاکسی بودیم و این در حالی است که آخرین اعلام رسمی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های بندرعباس مربوط به اردیبهشت 1400 بود که خبر از افزایش 25 درصدی کرایه‌ها داشت.

با وجود اینکه هیچ رسیدگی‌ به افزایش 1000 تومانی کرایه تاکسی‌ها نشده است مشاهدات میدانی حاکی از این است که در چند روز گذشته نرخ‌نامه‌ای صادر و در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته است که مبلغ کرایه‌ها را 1000 تومان دیگر افزایش داده است به این معنا کرایه بین چهارراه نخل ناخدا تا مرکز شهر که قبل از اسفندماه 4000 هزار تومان بود در اسفندماه 5 هزار تومان و در اواخر فروردین‌ماه به 6 هزار تومان افزایش پیدا کرد، افزایشی که هیچ خدماتی هم در ازای آن افزایش پیدا نکرده است و همان مشکلات سابق به قوت خود باقی است و با وجود گرم شدن هوا در بندرعباس حتی رانندگان تاکسی کولر اتومبیل خود را هم برای رفاه حال مردم روشن نمی‌کنند. 

با توجه به اینکه هیچ خبر و اطلاع‌رسانی‌ در رابطه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در بندرعباس انجام نشده است وبگاه سازمان حمل و نقل بار و مسافر بندرعباس را هم مورد تفقد قرار دادیم که در درگاه این سازمان هم خبری مبنی بر افزایش قیمت‌ها درج نشده بود.

اسماعیل بواشه رئیس کمیسیون کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: مجوز افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها در بندرعباس 30 تا 35 درصد بوده است و بیش از این مبلغ مجوز افزایش داده نشده است. 

وی افزود: اگر اختلاف قیمتی در افزایش‌ها وجود دارد ممکن است به علت تفاوت قیمت در کورس‌های سوار کردن مسافر باشد که لازم است بررسی شود.

نرخ کرایه تاکسی در شیراز افزایش یافتنرخ جدید انواع تاکسی در کاشان اعلام شددریافت کرایه‌های تاکسی به صورت شناور چگونه انجام می‌شود؟

بواشه تصریح‌کرد: این میزان که افزایش پیدا کرده است هنوز هم مورد رضایت شهرداری نبوده است و درخواست افزایش مجدد دارند.

احمد کناری‌نژاد دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود دو سالی بود که نرخ کرایه تاکسی‌ها در بندرعباس افزایش پیدا نکرده بود در ماه پایانی سال 1400 شورای شهر مصوبه‌ای برای این موضوع گذرانده است.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری بندرعباس افزایش 71 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهری بود که شورای شهر با این موضوع موافقت نکرد و مصوبه شورا مبنی بر این شد که تاکسی‌ها اجازه دارند تا سقف 35 درصد کرایه‌ها را افزایش دهند.

دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس در رابطه با افزایش کرایه‌ها گفت: برای افزایش کرایه‌ها هیچ مصوبه‌ای وجود نداشته چرا که مصوبه افزایش کرایه‌ها بعد از تصویب در شورا به هیئت تطبیق فرمانداری بندرعباس ارسال شده است و تا یک هفته پیش هم که من خبر دارم هنوز تائید نشده بود.

فریده عامری سیاهویی عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس نیز عنوان‌کرد: افزایش کرایه تاکسی‌ها در طبق روال همه ساله بر اساس مصوبه شورا انجام شده و فرمانداری بندرعباس هم آن را تایید کرده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورا شهرداری بندرعباس مجوز دارد بین 30 تا 35 درصد نرخ کرایه‌ها را در سطح شهر افزایش دهد و موافقت شورا در این میزان بوده است.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمل و نقل و ترافیک شورای کرایه تاکسی ها نرخ کرایه تاکسی کمیسیون عمران شهر بندرعباس افزایش کرایه افزایش پیدا هزار تومان شورای شهر کرایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۶ روز مانده به پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی، میز خدمت تبدیل مجوزها از امروز (نهم اردیبهشت ۱۴۰۳) تا روز ۲۵ اردیبهشت که آخرین روز از مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا است در بازار بزرگ تهران و ۱۰ ایستگاه مترو دایر شده است.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در ایستگاه‌های مترو تجریش، شهید بهشتی، هفت‌تیر، امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد، امام حسین (ع)، میدان ولی‌عصر (عج)، میدان آزادی، میدان انقلاب و صادقیه دایر است.

این میزها در قالب مرحله دوم کارزار تبدیل مجوزها به راه افتاده و متولیان امر در تلاش هستند بیشترین امکانات را برای دارندگان مجوزهای کاغذی فراهم آورند تا در مهلت قانونی، مجوز خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

تبدیل حدود ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۶۷ هزار و ۹۱۹ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۳۹ هزار و ۴۶۰ مجوز است.

در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

طبق قانون از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و یا با مراجعه به میزهای خدمت فقط با ورود ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 848192 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شاخص کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟