Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:34:29 GMT

ایمنی بدن ۳ ماه بعد از تزریق دز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۸۴۶۲

ایمنی بدن ۳ ماه بعد از تزریق دز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

رئیس مرکز بهداشت رشت، با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده تا سه ماه بعد از تزریق دز سوم ایمنی بدن به ۹۰ درصد می‌رسد، تاکید کرد: با تزریق دز سوم ایمنی بدن ۲۵ برابر شده و می‌توانیم راحت‌تر زندگی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر اسماعیل نورصالحی در پاسخ به این سوال که «چه زمان خیالمان از کرونا راحت می‌شود؟» اظهار کرد: ساده انگاری بیماری زمینه ساز شکل گیری موج‌های کرونایی است و هر زمان که فکر کردیم کرونا تمام شده و دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و می‌توانیم دورهمی‌ها داشته باشیم، شاهد افزایش تعداد بیماران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرگونه عادی انگاری و ساده انگاری درباره کرونا ما را به گذشته می‌برد و همه تلاش‌ها و هزینه‌های انجام شده جهت مقابله با بیماری را به باد می‌دهد، تصریح کرد: کرونا هنوز از بین نرفته و هر روز جهش پیدا می‌کند و تغییر شکل می‌دهد و لذا می‌تواند کودکان و بزرگسالان را آلوده کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت، اومیکرون را سویه‌ای از کرونا دانست که دارای جهش‌های متعدد است و افزود: از جمله بدی‌های این سویه نسبت به دلتا مستری بودن ۱۰ برابری آن است، یعنی اگر یک فرد مبتلا به دلتا ۱۰ نفر را آلوده می‌کرد، فرد مبتلا به اومیکرون می‌تواند ۱۰۰ نفر را مبتلا کند.

نورصالحی، علائم ابتلا به کرونا به ویژه سویه اومیکرون را تقریبا شبیه سرماخوردگی دانست و بیان کرد: متاسفانه افرادی که علائم پیدا می‌کنند بنا را بر سرماخوردگی می‌گذارند، در حالی که همزمان چند نفر از اعضای خانواده آنان نیز مبتلا شده؛ این در حالی است که ابتلا به سرماخوردگی چنین حالتی را ایجاد نمی‌کند.

وی از افراد خواست با اولین نشانه‌های سرماخوردگی خودشان را قرنطینه کنند و با دیگران به ویژه افراد مسن که نسبت به کودکان خطر بیشتری آنان را تهدید می‌کند، ارتباط نداشته باشند.

این متخصص اطفال، آبریزش بینی، عطسه، خستگی، سردرد، بدن درد و اسهال و استفراغ و گلودرد را از جمله علائم بارز ابتلا به امیکرون دانست و عنوان کرد: این بیماری در کودکان زیر پنج سال با علائم خروسک بروز می‌کند.

وی پیشگیری از کرونا را نیازمند رعیات چند اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان باید واکسن بزنند و تزریق دز سوم بسیار مهم است؛ البته فعالا برای افراد زیر ۱۸ سال تزریف دو دز کافی است.

نورصالحی، با اشاره به نقش رعایت فاصله گذاری حداقل یک متری، خودداری از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها هنگام بازگشت به خانه در کاهش شدت بیماری، گفت: ماسک زدن سخت است، اما باید به ماسک عادت کنیم تا در امان بمانیم.

رئیس مرکز بهداشت رشت، با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور طولانی مدت دانش آموزان در فضای محدود مدرسه، اضافه کرد: افراد پنج سال به بالا حتما باید واکسن بزنند و لذا خانواده‌ها تصورات غلط و اطلاعات بی اساس درباره عوارض واکسن برای کودکان را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده تا سه ماه بعد از تزریق دز سوم ایمنی بدن به ۹۰ درصد می‌رسد، تاکید کرد: میزان ایمنی بدن در افرادی که دو دز واکسن را تزریق کردند تا سه ماه به ۷۵ درصد و تا شش ماه به ۵۰ درصد می‌رسد که نشان می‌دهد با تزریق دز سوم ایمنی بدن ۲۵ برابر شده و می‌توانیم راحت‌تر زندگی کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اومیکرون کرونا واکسن کرونا تزریق دز سوم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال