Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم فاطمه محمدبیگی در نشست هم‌اندیشی فراکسیون زنان مجلس با معاونت امور زنان گفت که «بسته‌های آموزشی درباره سبک زندگی زنان و دختران باید در قالب قانون در نظر گرفته شود.»

خبرگزاری تسنیم شهریور ماه پارسال گزارش داد که حدود ۶۰ درصد زوج‌های نابارور به علت‌هایی مانند سبک زندگی، تاخیر در فرزندآوری، تغذیه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قدرت باروریشان را از دست داده‌اند که به آنها «نابارور ثانویه» گفته می‌شود.

در این گزارش آمده از سال ۹۲ تا ۹۴ در برخی استان‌های پرجمعیت کشور، آمار ناباروری بیش از ۲۰ درصد بوده و ایران حدود ۴ میلیون زوج نابارور دارد که نیازمند دریافت خدمات درمان مشکل ناباروری هستند. بر اساس آمارهایی که این گزارش ارائه کرده، «روند ناباروری زوج‌های ایرانی از ۵ درصد در اوایل دهه ۷۰ با سیری صعودی در اواسط دهه ۹۰ به بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»

مجلس با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هرگونه تولید، پخش و حمایت از برنامه‌ها و محتواهای مغایر با سیاست‌های کلی جمعیت را ممنوع اعلام کرده که این برنامه‌ها و محتواها شامل فیلم، سریال، پویا­نمایی (انیمیشن) هم می‌شوند.

بر اساس این قانون، کتاب‌های درسی آموزش و پرورش باید تا حدود دو سال آینده محتواهای آموزشی در راستای سیاست‌‌های کلی خانواده و جمعیت داشته باشند. به علاوه آموزش و مهارت‌­های تربیتی دوران بلوغ و ازدواج باید به صورت مستمر و حضوری به اولیاء و کارکنان آموزشی، متناسب با سن دانش آموزان و براساس سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی ارائه شود.

بیشتر بخوانید

نماینده مجلس: اعطای وام مربوط به فرزندان به خوبی اجرا نمی‌شود/ همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ازدواج ضعیف بوده است

وزارتخانه­‌های علوم، بهداشت و مؤسسات آموزش عالی مکلف شده‌اند تا چند ماه آینده آموزش مهارت‌های دوران ازدواج و آگاهی بخشی از آثار منفی کم فرزندی در خانواده را در برنامه‌های سالانه‌شان داشته باشند.

وزارت بهداشت در قانون جوانی جمعیت مکلف شده «برنامه­ جامعی برای مهار، پایش ، پیشگیری و کاهش سقط خود به خودی جنین» را داشته باشد و بخشی از آن را با «آموزش عمومی اصلاح سبک زندگی» دنبال کند.

این وزارتخانه همچنین موظف شده با برگزاری دوره ­‌های آموزشی برای متخصصان زنان و مامایی، دروس مرتبط با درمان ناباروری را در دوره تخصصی زنان و مامایی پیش­‌بینی کند. به علاوه باید دستورالعمل‌­ها و متون آموزشی و ترویجی‌اش را برای «افزایش باروری، ثمرات بارداری و زایمان طبیعی در سلامت بانوان و کاهش هزینه‌­های روحی، روانی و اقتصادی دوران بارداری» بازنگری کند.

در قانون جوانی جمعیت، بر تربیت و آموزش مهارت‌های مربوط به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و ترویج فرهنگ ارزشمندی ازدواج، خانواده و فرزندآوری هم تأکید شده.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم قانون جوانی جمعیت جوانی جمعیت فراکسیون زنان مجلس فراکسیون زنان سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت