Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران گفت: در شرایطی که طرح شفافیت آرای نمایندگان معطل در دستور کار قرار گرفتن است، ارائه طرحی کلی و مبهم برای شفافیت، به نوعی فرار از مطالبه به‌حق مردم است.

علی خضریان نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایران اکونومیست، با انتقاد از موافقت مجلس با دوفوریت طرح شفافیت در قوای 3گانه گفت: درحالی که طرح شفافیت آرای نمایندگان به دنبال ایجاد ساز و کاری برای پاسخ به یک مطالبه اجتماعی در مجلس است، اقدام عده‌ای از نمایندگان برای خروج این طرح از دستور کار بررسی صحن آنهم  با شعار شفافیت برای قوای سه‌گانه به نوعی بی‌صداقتی با مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بنده در مجلس به دوفوریت این طرح رای منفی دادم، خاطرنشان کرد: با عنایت به اصل 69  قانون اساسی  مجلس مکلف به انتشار علنی مذاکرات است و این مسئله را نباید با دیگر مباحث از جمله شفافیت در دیگر دستگاه‌های اجرایی خلط کند. 

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن تلاش‌های حدوداً دو ساله مجلس برای تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن خانه ملت، خاطرنشان کرد:  بیش از یکسال و نیم است طرح شفافیت آرای نمایندگان  به عنوان مطالبه‌ای مشخص و واضح از مجلس یازدهم، در پیچ و خم در دستور قرار گرفتن جلسات صحن گیر افتاده است با این حال شاهد آن هستیم که  به یکباره طرحی با ذکر یکسری حرف‌های کلی و مبهم، در کمتر از یک هفته از ثبت در قالب  دوفوریت به صحن مجلس می‌آید. 

خضریان عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی‌ها با در دستور کار قرار دادن سراسیمه این طرح دوفوریتی به دنبال آن هستند که از مطالبه به حق مردم به نوعی فرار کنند. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد