Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پروین مرد بزرگ فوتبال ایران در شش دهه گذشته، از جمله کسانی بود که در انتخاب بهترین های قرن طرفداری بهترین هافبک راست و یکی از 3 مرد برتر تاریخ فوتبال ایران شناخته شد، با این حال خودش در این انتخابات به دلیل سلیقه های خاصش شرکت نکرد

علی پروین که به احترام تمامی همبازی هایش از پر کردن فرم نظرخواهی تیم منتخب قرن خودداری کرده بود تا کسی از دستش آزرده خاطر نشود، حالا که نظرخواهی به پایان رسیده، به صورت غیر رسمی و در قالب گفتگو با رسانه طرفداری، بهترین های مدنظرش را معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، از ابتدای هفته پروژه تیم منتخب قرن طرفداری را روی میز مصاحبه آورده ایم و با برگزیدگان این نظرخواهی درباره پروژه حرف می زنیم. البته از آنجایی که زنده یاد ناصر حجازی در قید حیات نیست برای شروع سراغ آتیلا حجازی رفتیم. شب دوم با محمد پنجعلی که یکی از دو مدافع میانی برگزیده نظرخواهی بزرگ طرفداری بود گفتگو کردیم و امشب بعد از وقفه یک روزه سراغ پرویز قلیچ خانی می رویم اما از آنجایی که دومین برگزیده تیم منتخب قرن (قلیچ خانی بعد از دایی رای دوم را آورد) و یکی از دو مدافع میانی تیم یازده نفره از نگاه کارشناسان، در ایران زندگی نمی کند و بنا به دلایلی امکان گفتگو ندارد، با غلامحسین فرزامی همبازی اش گپ زدیم که امشب تقدیم شما می شود اما قبل از آن که گفتگوی طرفداری و فرزامی درباره پرویز قلیچ خانی را بخوانید بد نیست با تیم منتخب قرن علی پروین آشنا شوید فراموش نکنید پروین همیشه به کسانی که او را بهترین بازیکن ایران می دانند، می گوید؛ قلیچ خانی از من بهتر بود! 

در گفتگویی با علی پروین، او انتخاب های بهترین های قرن طرفداری را به شکلی متفاوت مورد بررسی قرار داد. با پروین در ادامه سلسله مطالب تیم منتخب قرن روی میز مصاحبه درباره خودش که به عنوان هافبک راست برتر قرن ایران انتخاب شده و یکی از سه نفر برگزیده بوده گپ می زنیم اما آن چه امروز می خوانیم نگاه پروین به بهترین های قرن فوتبال ایران است.

علی پروین، ناصر حجازی و عابدزاده را بهترین دروازه بان های قرن می داند با این حال در مجموع، ناصر حجازی را صاحب بهترین ویژگی ها برای پست دروازه بانی معرفی کرد. او در دفاع وسط انتخاب های طرفداری را تایید کرد و پنجعلی و قلیچ خانی را بهترین مدافعان وسط تاریخ فوتبال ایران معرفی کرد. او در دفاع چپ و راست محرمی و زرینچه را بهترین می داند و ویژگی های بهترین دفاع کناری را مربوط به سیستم 2-4-4 دوران خود ارزیابی می کند با این حال وقتی از او درباره مهدوی کیا می پرسیم او با تاکید بر توان مهدوی کیا عنوان می کند او از بهترین های تاریخ فوتبال ماست. علی پروین، در پست خودش مجید نامجو مطلق را به عنوان بهترین هافبک راست تاریخ فوتبال ایران می داند اما کریم باقری و ناصر محمدخانی را بهترین های پست های انتخابی یعنی هافبک دفاعی و هافبک چپ عنوان می کند. پروین برای هافبک جلو، سیروس قایقران و برای خط حمله علی کریمی و علی دایی را مناسب ترین گزینه دانسته و از توانایی های حسن روشن و همایون بهزادی هم تمجید می کند. نکته جالب این که علی پروین با تاکید عنوان می کند که پرویز قلیچ خانی و ناصر محمدخانی در دوران گذشته بهترین های تاریخ فوتبال ایران بوده اند و هرگز بازی های آن ها را فراموش نمی کند، درباره ناصر محمدخانی عنوان می دارد، او نه تنها در پست خودش بهترین بود بلکه به نظر من می تواند بهترین بازیکن فوتبال ایران و بین 3-2 مرد برتر تاریخ فوتبال ایران باشد. پروین که با چند نسل مختلف بازی کرده و مربی چند نسل دیگر بوده قلیچ خانی و محمدخانی را در صدر لیست ذهنی خود می نشاند. پروین نکته جالبی درباره 2 مرد فقید فوتبال پرسپولیس و شاهین می گوید؛ " مرگ 2 نفر در فوتبال ایران دل من را شکست، این 2 نفر بسیار مظلومانه در فوتبال ایران، جایشان خالی شد، یک نفر همایون بهزادی و دیگری حمید جاسمیان که متاسفانه من برای او هیچ کاری نکردم" علی پروین همچنین در مرور خاطرات نسل های مختلف فوتبال ایران از مقدماتی المپیک 1976 مونترال به عنوان یکی از بهترین ادوار فوتبال ایران نام برده و عنوان می کند که فوتبال ایران می توانست در آن مسابقات حتی به مرحله نیمه نهایی رقابت ها هم برسد.

 

اخبار داغ 

رکنا برگشت زبان عربی بین ستارگان سرزمین پارس؛ مهم ترین عرب زبان های فوتبال ایران استراماچونی 8 تایی شد؛ شکست 8-2 الغرافه مقابل شباب الاهلی روی کین: کریستیانو رونالدو خریدی تبلیغاتی بود ولی هنوز هم می‌تواند برای تیمش مفید باشد رئال مادرید با 7 امتیاز از 6 بازی قهرمان لالیگا می شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تاریخ فوتبال ایران پرویز قلیچ خانی ناصر محمدخانی تیم منتخب قرن علی پروین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود

استاندار اردبیل گفت: قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان ایران در رشته‌های مختلف همچون کشتی نباید فراموش و کم‌رنگ شود و تقدیر از پهلوانان و قهرمانان وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در آئین افتتاحیه مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی که به‌میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: پهلوانان و قهرمانان اردبیلی بسیاری در رشته‌های مختلف اعم از کشتی، همچون رحیم علی‌آبادی، احد پازاج و افشین بیابان‌گرد با افتخارات بین‌المللی برای کشورمان عزت و سربلندی به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: تقدیر و قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان کشورمان در رشته‌های مختلف همچون کشتی نباید فراموش و کم‌رنگ شود و این وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سال گذشته جمعی از اهالی استان اردبیل با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که رهبر انقلاب در آن دیدار فرمودند که اردبیل و خاندان صفوی در انسجام‌بخشی و هویت ملی و در ترویج مذهب حسینی در ایران نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا کرده‌اند.

عاملی ادامه داد: خاندان صفوی در زمان حکومت خود اقدامات بسیار اساسی در حوزه هویت ایرانی، حفظ و حراست از خاک کشورمان، مذهب، معماری، اقتصاد و… انجام دادند که فراموش‌نشدنی است و در همین راستا راه‌اندازی جام صفوی یکی از روش‌های تبیین خدمات صفویه و اردبیل به ایران است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه زیرساخت‌های رشته کشتی در سطح استان اردبیل در دستور کار است تا ظرفیت‌های موجود رشته کشتی استان احیا شود.

کد خبر 748011

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود