Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:39:54 GMT

۲۳۲ پرواز سال گذشته از فرودگاه ماکو انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۹۵۸۶

۲۳۲ پرواز سال گذشته از فرودگاه ماکو انجام شد

قربان محرم نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد، اظهار داشت: پروازهای فرودگاه ماکو روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت، تعداد مسافران ورودی چهار هزار و ۷۷۲ نفر و مسافران خروجی پنج هزار و ۵۳۴ نفر ثبت شده است.

سرپرست فرودگاه منطقه آزاد ماکو ادامه داد: همچنین میزان بار ورودی توسط مسافران ۳۶هزار و ۲۳۷ کیلوگرم بوده و ۴۹ هزار و ۴۳۳ کیلوگرم نیز خروجی بار بوده است.

وی بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

به گزارش ایرنا، احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مرداد ماه ۱۳۹۸ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با عزیمت خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان غربی ماکو شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس