Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان و عدالت آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الله الماسی در نشست مشترک مدیران کل و رؤسای آموزش و پرورش استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری بسیار در این اواخر مورد تأکید قرار گرفته است ضرورت اساسی دارد اظهار داشت: باید فواید قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی مسئولان آموزش و پرورش به خوبی تبیین شود زیرا ما در این حوزه به دنبال عدالت آموزشی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: دوره‌های ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها، پژوهش‌های معلمان، تهیه نرم‌افزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرایند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنواره‌ها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامه‌ها، نیروهای دارای ساعت موظف بیش از 24 ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیروهای فرهنگی و ورزشی جزو شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان است.

الماسی بیان کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری به عنوان بهترین‌ها سنجیده و انتخاب شده‌اند.

سلمان محمدی،  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام، خوزستان مرکزی،  لرستان نیاز توجه ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش هستند گفت: تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی یک ضرورت اساسی بود که امکانات را به صورت مناسب در اختیار مدارس توزیع می‌کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید از عیب‌جویی، غرور پرهیز و با صداقت، مشورت‌کردن، امانتداری به خدمت خود ادامه دهند چون این کشور قدمگاه شهدا است و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند عنوان کرد: شهدای دانش‌آموز،  شهدای معلم و فرهنگیان مسیر صحیحی در اختیار ما قرار داده است.

بهمن امیری‌مقدم با اشاره به اینکه باید امانتدار خون شهدا باشیم و معلمان وظیفه  سنگینی در نظام تعلیم و تربیت دارند افزود: مدیران بابد روحیه انقلابی داشته باشند و الگوی ما در عملکرد باید شهید قاسم سلیمانی و امثال شهید صیاد شیرازی‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش در آستارا: دانش آموزان مناطق محروم از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوندمدیرکل آموزش و پرورش کردستان: دنبال کیفی‌سازی آموزش اسلامی و توسعه متوازن خواهم بوداستاندار قزوین: کارکردهای تربیتی در آموزش و پرورش مغفول مانده است

وی با اشاره به اینکه جایگاه معلمان و فرهنگیان یک جایگاه والایی است و مردم همواره معلمان را به عنوان پرچمدار علم و دانش می‌دانند گفت: آموزش و پرورش رکن اساسی در کشور است و اگر مباحث در این حوزه درست برنامه‌ریزی شود آینده کشور به خوبی به پیش می‌رود و معلمان باید با تعهد دانش‌آموزان  را رشد اسلامی دهند و جوانانی مانند شهید سلیمانی و سایر شهدا تربیت کنند.

امیری‌مقدم با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمنان توان مقابله با نیروهای جبهه انقلابی را ندارند بیان کرد: بابد به وضعیت معیشت، آرامش معلمان توجه ویژه‌ای  شود و معلمان نیز با بردباری و صبوری و ایثار ضمن توجه ویژه  به سلامتی دانش‌آموزان در جهت ارتقای توانمندسازی دانش‌آموزان گام بردارند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونا شرایط ویژه و سختی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کرده و لطمه زیادی به نظام آموزشی  وارد کرده است گفت: دانش‌آموزان  باید علاوه بر فراگیری امور آموزشی باید مهارت برای خود کسب کنند تا بعدها در بازار کار خود ار ابن مهارت‌ها  استفاده کنند و از فضای آموزشی برای توانمندسازی دانش‌آموزان استفاده خوبی شود.

انتهای پیام/833/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر کریمی بیرانوند پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است به گونه‌ای که دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی خود مهارتی برای ورود به بازار کار را کسب کرده باشد.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری بعد از فارغ‌‌التحصیلی توانایی برقراری ارتباط با بازار کار را ندارند و دلیل آن این است که 6 ساعت آموزشی که در اختیار داریم ساعت اقتصادی برای دانش‌آموز به درستی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر این موضوع با جدیدت پیگیری شده و خوشبختانه روز چهارشنبه هفته گذشته علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری 2 کار بزرگ در استان کردستان حضور پیداکرده‌ایم، افزود: امسال دوره‌های توانمند‌سازی مدیران مدارس شبانه‌روزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سه قطب غربی، مرکزی و شرقی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس این دوره در مدارس شبانه‌روز استان کردستان نیز اجرا خواهد شد.

بیرانوند تصریح کرد: به منظور تحقق ترویج روحیه کار‌آفرینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مهارت‌های بومی محلی، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌‌روزی در سنندج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی دوره متوسطه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: با تغییر ساختار آموزشی، حدودا 300 ساعات آموزش مهارت‌آموزی در طول سه سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که بعد از این دوره دانش‌‌آموز مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه مدراس شبانه‌روزی استان ظرفیت مناسبی برای کسب مهارت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: باید از فضای این مدارس استفاده و تجربیات به دست آمده را به مدارس کل کشور انتقال داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان تجهیزات لازم جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را دارند و جدا از این مورد، این ماموریت از طریق استاد شاگردی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش کمبود نیرو است که این مشکل حداقل تا چهار سال آینده نیز تداوم خواهد داشت. بازنشستگی همکاران و پذیرش کم نیروی جدید در سالیان اخیر، ما را با کمبود شدید نیرو مواجه کرد.

بیرانوند با ذکر اینکه خوشبختانه امسال با شناسایی نقاط ضغف این روال تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: در استان کردستان نیز با کمبود نیرو  مواجه هستیم و برای جبران از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم و 9 هزار ساعت آموزش در حوزه نظری به صورت غیر موظف انجام شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی