Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی به برگزاری رژه نیرو‌های مسلح ایران، نمایش انواع پهپاد‌ها و سامانه‌های پدافندی و سخنرانی رئیس جمهوری ایران اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک روزنامه آمریکایی به رژه نیرو‌های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه به مناسبت بزرگداشت روز ارتش و نمایش انواع سلاح‌ها و تجهیزات جنگی از جمله پهپاد‌های مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «واشنگتن تایمز» در شماره روز سه شنبه خود در این زمینه نوشت، نیرو‌های مسلح ایران شماری از تسلیحات جدید از جمله نسل جدیدی از «پهپاد‌های انتحاری» ساخت خود را در رژه بزرگ در تهران در روز دوشنبه به نمایش گذاشتند.

واشنگتن تایمز با اشاره به برگزاری این رژه با مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و سخنرانی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در این مراسم و هشدار به هرگونه حماقت سران رژیم صهیونیستی نوشت، نکته مهم این رژه رونمایی از سه پهپاد انتحاری جدید «ابابیل-۵» بود که می‌توانند موشک‌هایی با بازده آیرودینامیکی بهبود یافته و کاهش سطح مقطع راداری حمل کنند.

 

به نوشته این روزنامه، مقامات ایالات متحده و تل آویو مدعی هستند که برنامه‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران و تمایل تهران برای به اشتراک گذاشتن فناوری خود با دشمنان ایالات متحده در سراسر منطقه منبع اصلی تنش در خاورمیانه است.

ایران همچنین روز دوشنبه نسخه جدیدی از «سامانه پدافند هوایی دزفول»، نمونه ساخت ایران از سامانه هوایی «تور ام-۱» روسیه را به نمایش گذاشت. این سامانه سیار هم توسط ارتش ایران و هم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی استفاده می‌شود.

در این رژه، همچنین شامل نفربر‌های زرهی، هواپیما‌های تجسسی بدون سرنشین و زیر دریایی‌های کوچک به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است که پهپاد چندمنظوره برد بلند و راهبردی «کمان» ۲۲ نیروی هوایی ارتش، در جریان مراسم رژه روز ارتش برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد. «کمان ۲۲» نخستین پهپاد پهن‌پیکر رزمی ارتش است که از قابلیت حمل انواع محموله با مداومت پروازی بیش از ۲۴ ساعت برخوردار است. این پهپاد پهن پیکر از حیث برد و ارتفاع پروازی نسبت به پهپاد‌های عملیاتی و چندمنظوره شاهد ۱۲۹ و مهاجر ۶ در سطح بالاتری قرار دارد؛ اگرچه در حوزه حمل تسلیحات نسبت به شاهد ۱۲۹ از قابلیت حمل سلاح با وزن کمتری برخوردار است.

کمان -۲۲ به لحاظ مداومت پروازی، حمل تسلیحات و برخورداری از سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) از مدل قبلی خود به‌روزتر و کاربری فزاینده‌تری دارد. کمان ۲۲، وجه تشابه زیادی به پهپاد «ام کیو-۹» آمریکا دارد.

چندی قبل نیز یک وبگاه تحلیلی صهیونیستی نوشت، با توسعه زرادخانه عظیم پهپاد‌های رزمی، ایران این توان بالقوه را دارد که بازی را در خاورمیانه تغییر دهد.

وبگاه صهیونیستی «جی ان اس» نوشت، این سلاح کشنده جدید نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، متحد راهبردی واشنگتن در منطقه است، بلکه تهدیدی مهم برای منافع منطقه‌ای آمریکا نیز به شمار می‌رود. از آنجایی که ایالات متحده و سایر قدرت‌های جهانی با ایران در وین برای بازگرداندن توافق هسته‌ای درگیر هستند، باید این سلاح را در مرکز مذاکرات قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پهپاد ایرانی اقتدار ایران تقابل با آمریکا پهپاد انتحاری روز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی های آثار عیاری و نقش او در ارتقای سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه های اصلاح و مرمت شده فیلم های سینمایی «آبادانی ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می آید و پس از نمایش فیلم ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می شود.

حضور در این مراسم برای علاقه مندان سینما آزاد است.

کد خبر 6097043 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • ایران قدرت فرماندهی خود را در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشت
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد