Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد محمودیان فرد گفت: مقدار مزارع دیم و آبی این شهرستان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است. با حضور کارشناسان بانک کشاورزی، صندوق بیمه، محققان سازمان تحقیقات و کارشناسان جهاد کشاورزی این موضوع در دست بررسی است.

برداشت گندم از مزارع این شهرستان به دلیل گرمسیر بودن منطقه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و پیش بینی می‌شود که در مجموع ۱۰ هزار تن گندم از سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع آبی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در شهرستان قصرشیرین سه کمیسیون خرید که اعضای آن شامل نمایندگان جهاد کشاورزی، غله و اعضای کمیسیون است کار خرید گندم مازاد کشاورزان را انجام می‌دهند.

ایمن شدن ۷۰۰ هزار راس دام علیه بیماری تب مالت

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در نیمه اول امسال ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت واکسینه می‌شوند.

یارویسی گفت: کار واکسیناسیون ۶۰۰ هزار راس بره و بزغاله، ۴۰ هزار راس گوساله و ۶۰ هزار راس گاو در شش ماه اول با همکاری بخش خصوصی انجام خواهد شد.

 تب مالت یکی از بیماری‌های مهم میان انسان و حیوان است که در دا‌مها معمولا با سقط جنین همراه است و از نظر اقتصادی و بهداشتی موجب خسارت فراوان می‌شود.

 شیوع این بیماری موجب تحمیل هزینه‌های سنگین درمان در دام‌ها با از بین رفتن جنین و خارج شدن دام‌های مولد از چرخه تولید خسارت بالایی متوجه تولید کنندگان می‌شود.

یارویسی به شهروندان توصیه کرد تا از محصولات پاستوریزه استفاده کنند و در صورت در دسترس نبودن، شیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند و ۴ تا ۵ دقیقه در دمای جوش قرار دهند.

تجهیز ۳۲۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از تجهیز ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

 فرشید خدادوست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۱۲ هکتار از اراضی حوزه شهرستان کرمانشاه به منظور اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرارگرفته ایت.

 با اینکه بیش از ۹۴ هکتار از این طرح‌های مطالعه شده در جلسات کمیته آب و خاک شهرستان کرمانشاه مصوب و برای اخذ یارانه به مدیریت آب و خاک سازمان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی گردیده‌اند.

مقدار طرح‌های در دست اجرای این مدیریت از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۱ هکتار بوده که تاکنون ۴۱۲ هکتار آن در قالب ۵۷ طرح مراحل اجرایی آن‌ها به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران شده و مابقی در دست اجرا هستند و نیز از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۱۵ هزار و ۶۰۷ متر انهار توسط لوله پلی اتیلن از محل اعتبارات سیستم‌های کم فشار پوشش داده شده است.

به گفته خدادوست، تاکنون موفق شده‌ایم حدود ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنیم.

 صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، سهولت در انجام عملیات آبیاری و جلوگیری از فرسایش خاک از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار است.

هم اکنون جهت اجرای هر هکتار سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت مبلغ ۱۸۳ میلیون ریال و آبیاری موضعی (قطره‌ای) ۲۵۰ میلیون ریال مبلغ بلاعوض و ۸۳ میلیون ریال آبیاری کم فشار در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی کرمانشاه دامپروری و کشاورزی کرمانشاه هکتار از اراضی سیستم آبیاری هزار راس تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب بیان کرد: باتوجه به شرایط جوی مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری برگی خصوصا زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده انجام دهند.

وی تاکید کرد:  با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری کند. 

صادقی نسب افزود:عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری