Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:20:52 GMT

سهم عوارض آلایندگی صنایع باید دریافت شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۵۷۱

سهم عوارض آلایندگی صنایع باید دریافت شود

محمدهادی ایمانیه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: با شرط اینکه سهم استان از عوارض آلایندگی صنایع کم نشود، می‌توانیم برای تحقق درخواست‌های آنان کمک کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: این شرکت باید مجوزی از وزارت دفاع بگیرد که از بودجه مسئولیت اجتماعی یا هر راه دیگری به زرقان کمک شود تا در دیگر موارد همراهی لازم با این مجموعه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تاکید بر تامین سلامت مردم، گفت: تفاهم نامه‌ای ۴ جانبه میان شهردار زرقان، محیط زیست، مالیات و پالایشگاه منعقد شود تا هم سهم زرقان و محیط زیست رعایت و هم پروژه‌های پالایشگاه انجام شود.

ایمانیه نظارت بر اجرای این پروژه را بر عهده معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره مشکلات آب یکی از شرکت‌های کشاورزی در زمینه تولید مرغ، گفت: بنا بوده که واحد‌های تولیدی خودشان عهده‌دار هزینه انتقال آب شوند؛ یعنی تولیدکننده هزینه دهد و آبفا اجرا کند.

استاندار فارس خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: بررسی کنید که چند واحد در آن منطقه نیاز به آب دارند و تا اجرای این طرح آبفای روستایی به جای ۲ روز ۵ روز در هفته به این واحد‌ها آب دهند تا مشکل آب حل شود.

ایمانیه درباره مشکل تعیین زمین یکی از بنگاه‌های اقتصادی حاضر در جلسه گفت: اگر بیشتر از ۵ درصد پیشرفت داشته باشد و مشروط به اینکه برنامه منظم یک ساله دهند مهلت می‌دهیم، اما اگر زیر ۵ درصد پیشرفت دارد ابطال مجوز شود.

استاندار فارس درباره تقاضای بنگاه‌های اقتصادی درباره استمهال بدهی، گفت: ۲۰ درصد که در اختیار استان است، بانک انجام دهد و مابقی هم با نظر مثبت نگاه شود.

او گفت: انتظار این است که دستور کار‌ها شسته و رفته باشد؛ نظرات اتاق بازرگانی، مالیات، جهاد کشاورزی، شورای هماهنگی بانک‌ها کارشناسان خبره و صاحب نظران را در نظر بگیرند تا موارد بررسی و نتایج در جلسه ستاد مطرح شود.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس نیز گفت: سومین کارگروه استان در سال جاری است و اهتمام جدی برای مشکلات بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد.

او درباره مشکل کارخانجات مخابرات ایران که در این جلسه مطرح شد، گفت: مشکل این کارخانه تسهیلات دریافتی بود که بانک همکاری کرد و تسهیلات مصوب شد.

ایزدی به عوارض آلایندگی شرکت پالایشگاه شیراز نیز  اشاره و گفت: در عوارض آلایندگی تاکید بر این بود که عوارض در جهت سلامت مردم اخذ شود ۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در سال باید پالایشگاه پرداخت کند.

او درباره مشکل کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز نیز گفت: این کارخانه تسهیلات فاینانس با خط اعتباری یک میلیارد و ۳۶۰ یوآن چین دریافت کرده که برای بازگشت این میزان با مشکل برخورد کرده و این موضوع نیز قرار شد که در تهران بررسی و مشکل رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس سهم عوارض آلایندگی صنایع عوارض آلایندگی درباره مشکل استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز