Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت و گاز دولتی روسیه موسوم به "گازپروم"در سال‌های اخیر حضور گسترده‌ای به عنوان حامی مالی در عرصه فوتبال حرفه‌ای اروپا داشته است. انصراف برخی باشگاه‌های اروپا از کمک اقتصادی توسط این شرکت، باعث ایجاد چالش جدی برای آنها شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، دویچه وله در گزارشی گفت: گازپروم در طول دو دهه اخیر فعالیت اقتصادی گسترده‌ای در عرصه فوتبال باشگاهی تراز اول اروپا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد و حضور طولانی‌مدت این شرکت دولتی روسیه به عنوان پشتیبان مالی، باعث ایجاد وابستگی‌های شدید اقتصادی از سوی برخی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا به گازپروم شده است.

از باشگاه اف. ث. شالکه آلمان گرفته تا "آستریا" وین اتریش؛ قسمت چشمگیری از بودجه سالانه این باشگاه‌ها توسط گازپروم تأمین شده است و همچنان نیز می‌شود.

قطع همکاری با گازپروم، پیامد اقتصادی سنگینی برای این باشگاه‌ها دارد. در حالی که باشگاه اف. ث. شالکه به همکاری خود با این شرکت پایان داده است، حذف گازپروم از فهرست حامیان مالی می‌تواند عواقب مهم "حیاتی" برای آنها، به ویژه برای باشگاه آستریا وین اتریش، داشته باشد.

آستریا وین اتریش به گازپروم وابستگی حیاتی اقتصادی دارد. میزان بدهکاری‌های مالی فعلی آستریا وین، بالغ بر ۷۰ میلیون یورو است.

آستریا وین در زمان حاضر برای دریافت مجوز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ فوتبال اتریش با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. پایان همکاری اقتصادی آستریا وین با گازپروم، به احتمال قوی باعث ورشکستگی این باشگاه سابقه‌دار فوتبال اتریش و سقوط آن به لیگ فوتبال آماتور اتریش خواهد شد.

میزان کمک مالی گازپروم به آستریا وین، سالانه حدود ۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود. گرهارد کریش، عضو هیأت مدیره آستریا وین در این‌باره می‌گوید: «ما باید بپذیریم که از نظر اقتصادی تأمین نیستیم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر رعایت ارزش‌های اخلاقی، ادامه همکاری با گازپروم در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین قابل قبول است، خاطرنشان می‌کند: «ما قرارداد معتبری با گازپروم داریم و برای حفظ هر قرارداد معتبری که ارزش داشته باشد، تلاش خواهیم کرد.»

باشگاه اف. ث. شالکه نیز پس از پایان همکاری با شرکت گازپروم متحمل ضرر مالی گسترده‌ای شده است. این باشگاه برای جبران این مشکل اقتصادی، در آستانه آغاز همکاری با یک حامی مالی بزرگ دیگر قرار گرفته است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فوتبال ، قاره اروپا ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فوتبال قاره اروپا روسیه آستریا وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه