Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:20:48 GMT

هزار شغل برای معتادان متجاهر در مشهد ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۸۹۵

هزار شغل برای معتادان متجاهر در مشهد ایجاد شده است

محمد حسین صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از این شغلها را شهرداری مشهد در قالب طرح های عمرانی و پروژه های فضای سبز شهری ایجاد کرد که معمولا به صورت فصلی و موقت بوده است.

وی ادامه داد: البته با کمک خیرین و کارآفرینان فرصتهای شغلی دائمی نیز ایجاد شده است که شاغلان آن بیمه شده و در فهرست مشمولان تامین اجتماعی قرار گرفته اند و از مجموع هزار شغل یادشده حدود ۲۵۰ فرصت شغلی مربوط به این شغلهای پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به افزایش ظرفیت جمع آوری معتادان متجاهر در مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این ظرفیت سازی تا پنج هزار و ۵۰۰ نفر  افزایش یافته که البته با توجه به ترخیص برخی معتادان می توان گفت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر تاکنون در استان جمع آوری شده اند.

صالحی جمع آوری معتادان متجاهر را گام ابتدایی در روند زدودن این آسیب اجتماعی از شهرها عنوان کرد و افزود: گام اصلی و مهم برای شکستن چرخه بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه، غربالگری، اشتغال و توانمندسازی همه جانبه آنان است که تشکیل قرارگاه توانمندسازی معتادان متجاهر در شهرستان مشهد اقدامی بزرگ و شایسته در این راستاست.

وی ادامه داد: هم اکنون روند جمع آوری و افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر تاثیرات خوبی داشته است به نحوی که دیگر خبری از تجمعات پر شمار معتادان متجاهر در مناظق پرآسیب شهر نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: آنچه در ادامه این روند با اهمیت است توانمند سازی همه جانبه و پای کار آمدن خیرین و تشکل های مردم نهاد برای ایجاد اشتغال و حمایت از معتادان درمان شده برای بازگشت به چرخه طبیعی زندگی است و در این راستا لازم است رسانه ها برای آگاه سازی جامعه و کارآفرینان اقدام کنند.

براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، پارسال از مجموع  ۹ هزار معتاد متجاهر در کل استان بیش‌ از ۵۰ درصد جمع آوری شده اند که حدود چهار هزار نفر از این معتادان متجاهر مربوط به مشهد بوده اند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد ساماندهی معتادان متجاهر اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد ساماندهی معتادان متجاهر شهرداری مشهد مشهد ساماندهی معتادان متجاهر اقشار حاشیه معتادان متجاهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران