Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:57:49 GMT

سال گذشته ۶۰ کیلومتر راه در کردستان احداث شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۱۹۰۶

سال گذشته ۶۰ کیلومتر راه در کردستان احداث شد

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  راهسازی در کردستان به دلیل توپوگرافی کوهستانی و خشن این استان شرایط خاص خود را دارد و نسبت به سایر نقاط کشور بسیار هزینه‌بر است.

وی با بیان اینکه مناقصه راه دسترس سلین ـ بلبرـ اورامان در بین سایر پروژه‌های سروآباد برگزار شده است، افزود: برآورد هزینه برای اجرای این پروژه  16 میلیارد تومان است و  برای اجرای پروژه به طول 7 کیلومتر پیمانکار انتخاب شده و باید در طول 12 ماهه فصل کاری پروژه را به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تدر ادامه صریح کرد: قطعه یک مسیر کامیاران ـ مریوان که شامل سه راهی رزاب تا دگاگاه می‌شود به دلیل نبود اعتبار تاکنون وارد فاز اجرا نشده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را 100 میلیارد تومان اعلام کرد که ادر پیوست قانون بودجه سال 1401 مجموعا 21 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است ضمن اینکه بیش از 27 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.

وی افزود: حدود 60 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در طول سال‌ گذشته با 750 میلیارد تومان اعتبار در استان احداث شد.

مرادی در ادامه گفت: سیاست‌گذاری برای تامین، توسعه، نگهداری و بهبود شرایط برخورداری از راه مناسب از جمله رسالت‌های راه و شهرسازی است که در همین راستا با هدف‌گذاری‌های انجام  شده، پروژه‌های متعدد ساخت و ارتقای راه‌های استان در نقاط مختلف در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: با این اوصاف و با تلاش‌ها و همت تمامی عوامل دخیل در امر راهسازی از جمله مدیران در سطح ملی و استانی، همکاران، مهندسان، مشاوران و پیمانکاران پروژه‌ها در چند سال گذشته و امسال نیز اقدامات خوبی در راستای امر مهم راهسازی و بهبود شرایط حمل و نقل استان و رسیدن به میانگین کشوری در همه حوزه‌ها انجام شده و در حال انجام است.

مرادی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور، چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد، چهار خطه کردن محورهای بیجار ـ دیواندره، سقزـ بانه، بیجارـ زنجان و ارتقای راه‌های استان در دیگر محورها از جمله سنندج ـ مریوان، کامیاران ـ مریوان  و....از جمله پروژه‌هایی است که با پیشرفت‌های مناسب در سطح استان، عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: راه و شهرسازی کردستان عرفان مرادی توسعه راه ها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشتری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی و شریانی خراسان شمالی در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: عملیات آسفالت حفاظتی در محور بجنورد به جنگل گلستان به طول ۱۰ کیلومتر، به‌سازی، لکه‌گیری، درزگیری و آسفالت ماستیک سنگدانه‌ای محور بجنورد-آشخانه به طول ۴ کیلومتر و اجرای عملیات لایه توپکا در محور گرمه به سنگ سوراخ به طول ۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های دیگری است که با هدف بهبود وضعیت تردد اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان بهسازی و روکش آسفالت شد.

مشتری به اصلاح و اجرای شبکه روشنایی تونل باباامان در محور شیروان- بجنورد به طول ۳۲۴ متر اشاره کرد و گفت: اجرای فاز ۲ شبکه روشنایی گردنه امین الله به طول ۵ کیلومتر و اجرای شبکه روشنایی تقاطع بدرانلو به صورت نقطه‌ای از پروژه‌های دیگری است که در راستای بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به پایان رساندن پروژه تکمیل پل ۷ دهانه در محور گرمه- چمن بید با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار و تأمین و نگهداری ۱۰۵ دستگاه ابنیه فنی حد فاصل محور جنگل گلستان تا شهرستان فاروج با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های دیگر این اداره کل در سال جاری است.

کد خبر 6097295

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی