Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی ایمانیه امروز در جمع مدیران بنیاد مسکن، گفت: شما به قشری از مردم خدمت می‌کنید که مورد نظر حضرت امام (ره) بوده‌اند و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) جزء اولین برنامه‌های وی پس از انقلاب بود که نشان از عمق نگاه ایشان به محرومان، مسکن محرومان به‌ویژه روستاییان دارد.

او، خطاب به مسئولان بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه در راستای رفع مشکلات محرومان با تمام توان در کنار شما خواهیم بود، گفت: تاکنون سرعت انجام کار متناسب با امکانات بوده است؛ اما ازین پس تمام نهاد‌های مرتبط و خیریه‌ها نیز پای کار خواهند آمد و لذا توقع داریم کار با سرعت بیشتری انجام شود تا در پایان ۱۴۰۲ هم بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های آسیب‌پذیر در مقابل زلزله و هم طرح هادی روستایی تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در فارس بحث جهش ملی مسکن و افزایش سهمیه روستا‌ها در این نهضت را مهم دانست و گفت: باید تلاش شود سهمیه بیشتری از نهضت ملی مسکن به‌عنوان یک فرصت طلایی به روستا‌ها اختصاص داده شود تا پایداری ماندن در روستا‌ها را سبب شود.

ایمانیه گفت: اگر کسی از حاشیه شهر‌ها به روستا‌ها مهاجرت کند باید مورد تشویق قرار گیرد و کمک به تهیه مسکن و اختصاص تسهیلات ویژه و مشوق‌هایی از این قبیل می‌تواند برای ماندگاری در روستا‌ها و مهاجرت معکوس اثرگذار باشد.

او گفت: روستایی به شرطی در روستا می‌ماند که اشتغالش تامین باشد و بحث داشتن امکاناتی، چون اینترنت، جاده، راه، آب، برق و ... در روستا‌ها گرچه ضروری است، اما آنچه موجب پایداری روستا می‌شود بحث اشتغال و مسکن است.

استاندار فارس گفت: ضروری است با توافق قرارگاه اشتغال، همزمان با ساخت مسکن در روستاها، موجبات اشتغال بیشتر نیز فراهم شود تا امیدوار باشیم که نه تنها روستاییان به شهر‌ها مهاجرت نمی‌کنند بلکه شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

ایمانیه با اشاره به لزوم افزایش تبلیغات در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بنیاد مسکن، گفت: گرچه در مورد حساب ۱۰۰، عدد ۱.۲ میلیارد خوب است، اما در شان استان فارس نیست، چراکه ما ادعا داریم خیّر هستیم و آمار باید بیش از این‌ها باشد.

استاندار فارس گفت: تبلیغات شما در این حوزه مشمول مرور زمان شده و باید گسترده‌تر تبلیغ کرده و در کنار حساب ۱۰۰ آثار و نتایج فعالیت‌های بنیاد نیز تبلیغ شود، در این راستا با کمک مجمع خیرین مسکن‌ساز و شهرساز می‌توانید کمک‌های بیشتری را جذب کنید.

او به اهمیت بحث گردشگری اشاره و گفت: قطعا گردشگری نیز می‌تواند در ایجاد شغل و ماندگاری در روستا‌ها موثر باشد؛ لذا هرچه می‌توانید با همکاری معاونت گردشگری، روستا‌های هدف گردشگری را در استان افزایش دهید.

استاندار فارس گفت: تا پایان امسال با هماهنگی بهزیستی همه خانواده‌های دارای دو معلول باید صاحب خانه شوند و کار نباید روی زمین بماند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس طرح هادی مقاوم سازی مسکن روستایی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

امتداد - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن، ضمن قدردانی از اقدامات این بانک در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی و تسهیلات‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی گفت: بانک مسکن همواره در پرداخت تسهیلات پیشتاز بوده و عملکرد قابل تقدیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با عقیل زینلی مدیر شعب بانک ضمن قدردانی از همکاری و همراهی بانک مسکن در کمک به تحقق اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ارتباط بانک و بنیاد مسکن همواره مطلوب و مستحکم بوده است و این موضوع زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن همچون گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و کمک به توسعه و بهسازی مسکن روستایی تعامل سازنده‌ای با بنیاد مسکن استان داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام تلاش ما در راستای عمل به رسالت اصلی بانک و کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

زینلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شده است که انعقاد قرارداد تعداد یک هزار و ۷۲۳ واحد به مبلغ هفت هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شعب استان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که مبلغ ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی هزار و ۵۱۷ واحد پرداخت شد.

زینلی افزود: مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال نیز از اعتبار سال جاری برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در ساخت مسکن روستایی بیان داشت: با توجه به حوزه کاری مشترک بسیار زیاد بین بانک مسکن و بنیاد مسکن امیدواریم در سایه این همکاری، توسعه و بهسازی مسکن روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب که نیمی از تسهیلات مسکن روستایی مربوط به منطقه جنوب استان است، افزود: تمهیداتی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است تا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تسریع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان