Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید احمد ابراهیمی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: پدران و مادران در تربیت صحیح و اسلامی فرزندانشان کوشا باشند و از کودکی به فرزندانشان عشق به رهبر انقلاب و دفاع از خاک وطن را بیاموزند.

شهید ابراهیمی، فرزند جعفر و صدیقه، دهم اردیبهشت ۱۳۴۸ در روستای حسین آباد از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید والامقام، با پشتکاری که در تحصیل داشت موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و با علاقه ای که به درس خواندن داشت، توانست تحصیلات خود را در دانشگاه تربیت معلم ادامه دهد.

شهید ابراهیمی تاکید زیادی بر خواندن نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه داشت و همیشه حضورش  در آیین‌های مذهبی و محفل‌های سیاسی پررنگ بود.

این شهید جلیل القدر اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود وارد میدان نبرد حق علیه باطل شد و در بخش‌های مختلف پا به پای دیگر رزمندگان شجاعانه به دفاع از خاک وطن پرداخت.

شهید ابراهیمی، در آخرین اعزامش پس از چندین ماه نقش آفرینی در دفاع از خاک وطن، سرانجام در بیست و دوم بهمن۱۳۶۴  در منطقه اروند رود در اثر اصابت ترکش  به  یاران شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود گفته است: کشته شده در جبهه‌های جنگ برای دفاع از خاک وطن سعادت و عزتمندی است و کودکان ایران زمین که آینده ساز کشور هستند نیز باید غیور و مسوولیت‌پذیر رشد یابند تا در این مسیر از در خون غلتیدن و جان دادن نهراسند.

 پیکر مطهر  شهید ابراهیمی در گلزار شهدای شهرستان نکا در مازندران به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایران اکونومیست) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایران اکونومیست به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

هشت سال دفاع مقدسِ شیرزنان و دلیرمردان ایران  به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد و پس از هشت سال دفاع شجاعانه سرانجام  در مرداد ۱۳۶۷ با آتش‌بس خاتمه یافت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سمنان ، دفاع مقدس ، شهدا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سمنان دفاع مقدس شهدا دفاع از خاک وطن شهید ابراهیمی استان سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها